Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Vita hem

Nu har jag anslutit mig - ni försvann ju

• Mimmi 71
    Amelié77 skrev 2009-10-23 14:59:06 följande:
    Peak - vi var intresserade av Corian-bänkskiva i ett skede, men vi har väldigt mycket bänk i vårt kök så det skulle ha blivit jättedyrt. Det är ju ett av de dyraste alternativen på marknaden. Men också ett av de mest hållbara. Jag tycker det är jättesnyggt!
    Så var min tidigare uppfattning - att corian var väldigt hållbart och tåligt. Men när vi var på kundbesök på Vedum (jobbar en del med dem på jobbet) så sa de att Corian exv var känsligt mot repor och värma (har jag för mig).
  • Mimmi 71
    Okej...det har inte försäljarna här sagt ett ord om, men kanske det är sant! Dåligt i så fall, för det är ju verkligen så DYRT att det borde hålla för en atombomb tycker man
    Fasy kolla med din försäljare också för säkerhetsskull. Vill ju inte vara den som gör att du väljer bort ett snyggt material. För det är riktigt snyggt tycker jag!
  • Mimmi 71
    Daggdroppen skrev 2009-10-23 19:49:17 följande:
    Åh!!!! NUUUU kan jag andas ut! Ha ha! Gissa om jag blev lättad över orden: Tack för din beställning, en orderbekräftelse skickas till din epost. Att bilderna sedan lyckades få en helknasig ordningsföljd och inte den samma som jag kopierade in dem i mappen i är en annan femma. Jag ska säkert få 823 bilder i rätt ordningsföljd med hjälp av ursprungsmappen på datorn. Om tekniken är med mig då vill säga Men ja, jag är lättad nu
    Så skönt att det ordnade upp sig för dig. Ha en skön fortsatt kväll och helg!
  • Mimmi 71

Jag vet ju att det tidigare diskuterats textilsladdar, men jag orkar inte leta bakåt Tror ni att ni kan förlåt mig för det och tipsa mig om var man kan köpa textilsladdar för billig penning?

• Mimmi 71

Villa Nordåker skrev 2009-10-28 08:17:31 följande:

Kolla inlägget 389 där fanns ett tips om en egentillverkad textilsladd.
    Du är en ängel - skall kika där.
  • Mimmi 71

Har kikat på inlägg 389 nu

Kanske skall testa! Frågan är om det finns tillräckligt långa skosnören, då mina sladdar skall vara rätt långa. Har länge letat efter en bra, fräck och lite annorlunda lampa att mest ha till prydnad i trappen. Tyvärr har jag inte hittat någon i rätt prisklass Nu hade jag tänkt att göra ett gäng sladdar md en större glödlampa nedtill som får hänga i ett "knippe" då vore det snyggt med textilsladd, röda vore ju läckra

• Mimmi 71
    Gummsan82 skrev 2009-10-28 10:19:14 följande:
    Det blir nog supersnyggt!
    Jag lovar att visa resultat när det blir klart (om något år eller så ). Det känns iallafall som alla mina projekt blir gigantiska och drar ut på tiden. Önskade att dygnet åtminstone hade 48 timmar
  • Mimmi 71

Ja, Granne med Selma grannemedselma.blogspot.com/ är en av mina favoriter. Helt underbar hem och man har kunnat kika in hos henne genom ett antal repotage i tidningar också.

Svar på tråden Vita hem