Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Vita hem

Tjock kulan skrev 2009-12-13 18:29:11 följande:

Lät du fyllningen stå framme så smöret var mjukt?, annars så kan det ju vara svårt att bre.
    Där har vi felet - jag glömde smöret i fyllningen Någon bagare blir jag då aldrig Har inte provsmakat dem än, vi får väl se om de är ätbara eller om jag måse kasta dem. Det var ju dock rätt snabbt och lätt att få till dem, så det får nog bli en sats till och denna gången rätt. Kanske till nästa helg.
  • Mimmi 71

Tog du 4 påsar saffran? Jag blev snål och använde mig bara utav två ppåsar, men löste det i lite alkohol (rom) som tipset var

• Mimmi 71

Tjock kulan skrev 2009-12-13 19:48:42 följande:

Mimmi 71 skrev 2009-12-13 18:59:01 följande:
    Jag var lika snål , värme upp det i mjölken på spisen bara o det smakade bra med saffran ändå. Synd på fyllningen annars får du väl bjuda fåglarna i ert kvarter på lussebulls fika
    det gick som tur var att äta iallafall - riktigt goa faktiskt. Men det får nog bli en sats till med rätt fyllning
  • Mimmi 71
    mwe skrev 2009-12-16 21:32:45 följande:
    Bra idé pums att texta så. Schabloner är ju inte lika variabla och betydligt dyrare Kanske ska försöka mig på lite textning framöver!Me soo happy- nyss beställt ett par UGGs i sand- har suktat så länge, men efter mycket jobb senaste veckan både hemma och på jobbet tyckte jag att jag värd ett par. Hoppas de hinner komma till jul!Nytt i bloggen, julpynt i sovrummet... Hoppas att alla sjuklingar tillfrisknar snart
    Jag har spanat och drömt och UGG´s jag också. Jag vill ha de mörkgrå stickade varianterna. Vad har du beställt och varifrån?
  • Mimmi 71
    Pums skrev 2009-12-19 06:37:29 följande:
    Godmorgon på er!Jag har varit dålig på att skriva i dagarna nu, haft fullt upp.Igår bakade jag ett bröd som tog max en kvart att fixa + tiden i ugnen då men den är ju inte så ansträngande....Ingen jäsning, ingen knådning bara att röra runt en kletig massa och hälla i formar.Det blev super gott!! Mörkt och saftigt.Jag gillar att baka om det är enkelt!!Ska försöka få tid till att dela med mig av receptet under dagen
    Trots att jag inte är någon bagare så har jag också ett liknande recept på bröd som alltid brukar bakas till jul. Mörkt, gott och saftigt med lite russon i. Vi kallar det så fantasirikt som Russinbröd Det bakas i avlånga sockerkaksformar och innehåller bakpulver. I år har jag inte hunnit göra det ännu, men det är ju några dagar fram till julafton

Idag skall några beställningar sys klart, de maskinbroderade glöggpåsarna skall sys ihop (nya brodermaskinen har gått varm ) och en vit julkudde med röd text "Nu tändas tusen juleljus" skall sys ihop. Men det stora arbetet är att det skall städas och julpyntas idag, tomtar och gran skall komma på plats. Synd för jag har tusen idéer för vad jag skall hitta på med min nya "leksak" och de mesta idéerna är faktiskt broderade inredningsdetaljer. Jag som trodde att jag bara skulle använda min brodermaskin till barnkläder

Nu är frukostmackan och kaffet slut och det är dags att göra lite nytta. Ha en bra helg!
  • Mimmi 71

Villa Nordåker skrev 2009-12-19 06:54:26 följande:

God morgon.Jag satt och kollade lite recept igår och jag och barnen ska göra dessa idag www.recept.nu/1.304124/pernilla_wahlgren/efte... www.recept.nu/1.304121/pernilla_wahlgren/efte...Sen blir det en omgång knäck.
    De ser mumsiga ut kanske lite lagom avancerade för mig Är lite sugen på att göra Rocky Road, för de är ju heller inte för avancerade. Sedan skulle jag vilja få tid till smaskiga knäck, har ju inte hunnit detta än. Men med tanke på att jag jobbar både måndg, tisdag OCH onsdag, så kanske man får minska på ambitionerna
  • Mimmi 71
    mwe skrev 2009-12-19 10:26:57 följande:
    Mimmi: Vad härligt det låter med en broderimaskin. Kanske något att spara till och investera i i framtiden...
    Det är helt klart jättekul. Jag lovar att visa lite härliga resultat efter jul Innan hinner jag inte engagera mig i bloggen.
  • Mimmi 71

Nu är huset städat och det är äntligen dags för tomtarna att ta plats Ute har det börjat att falla lite snö igen och sambon är iväg och köper glögg. Kanske kan man snart uppbåda lite julmys

Pums: Det var tufft gjort, själv har jag frusit bara jag tittat ut Men det är ju en härlig och go känsla att komma in i värmen efter.

• Mimmi 71

Villa Nordåker skrev 2009-12-19 19:45:58 följande:

Vad skoj det låter!Kan man beställa en kudde från dig?
    Visst går det bra Jag måste bara lära mig lite mer först. Och jag lovar det är bara hur kul som helst med min pärla. Jag önskar mina 80 rullar tråd skall komma i nästa vecka så jag har lite att jobba med under julhelgerna. Idag var vi för övrigt och handlade de sista julklapparna och tomtarna är upplockade, nu återstår endast granen. Önskade jag kunde vara ledig de sista dagarna innan jul för att njuta, plocka och pyssla, men imorgon är det dags för jobb igen och för ovanlighetens skull så jobbar jag ända till onsdag.

Hestra och dess närområde har jag lite gamla kopplingar till Gick på högskolan i Jönköping. Vad härligt det låter med skidor. Lillemannen får nog vänta ett år men nästa vinter är det dags att bege sig till skidbacken.
  • Mimmi 71

Villa Nordåker skrev 2009-12-20 20:26:08 följande:

Oj 80 rullar tråd, det var mycket.  Det låter så himla kul med en broderimaskin.
    Dessa 80 rullar (inkl frakt) från USA kostar inte mer än 17 rullar ifrån Sverige. Därför slog jag till och det var premiär för utlandsshopping för mig. Får hoppas att inte "köpdj...len inte släpptes lös bara

Här är jag hemma då sonen är dunderförkyld. Vaknade flera gånger i natt då han hade svårt att andas pga täppt näsa. Skall försöka få lite julstök klart när lillemannen myser framför TVn. Mycket att göra på jobbet dock, så det blir arbete tisdag och onsdag för mig.
Svar på tråden Vita hem