Vita hem
Menar du den med "Merry Christmas" och stämpel på?

Tjock kulan skrev 2009-11-23 07:50:14 följande:
Åh, sitter på jobbet och är så pysselstugen. Längtar hem så att jag kan sätta upp julgardiner och ställa upp adventsstakar/stjärnor. Först skall dock två julgardiner sys. Idag slutar jag tidigt och skall hämta lillemannen redan 14.30 (har ändrat schema och det blir hämtning 14.30 både torsdag och fredag istället för 1 halvdag som tidigare), då skall vi trots ruskväder, bege oss till skogen och plocka blåbärsris som skall få pryda min stora "Prins Eugen-kruka" på matsalsbordet. Ett billigt och fint alternativ till blommor Sedan är jag ju väldigt förjust i vita azaleor i denna kruka så det kanske får bli det närmare jul.
Är lite sugen på att få till några nya gardiner i TV-rummet också (för tillfället lever vi utan gardiner). Vita hissgardiner skulle passa bra i ett fönster, medan det nog får bli vita panelgardiner vid "fönsterväggen" (som var vanligt i 70-talshus). Jag är ju tidsoptimist så helst skulle jag vilja få upp dessa i helgen också, men får jag upp dem efter jul (tyget är inte inköpt och de är inte sydda än ) så får jag nog vara glad
Pums: Det låter inget vidare med din sömn. Man kan behöva den när vädret är så trist så man knappt vaknar på hela dagen trots en hel natts sömn
Prinsessan Leia skrev 2009-11-26 10:47:05 följande:
Tyckte jag kunde unna mig lite ledig eftermiddag och får istället jobba ikapp ikväll Det är bra med ett fritt jobb ibland
samtidigt som man aldrig kan smita ifrån arbetsuppgifter, det är ingen som gör mitt jobb när jag inte är där.
På väg hem blev det en tur förbi Åhlens och en hjärt-stake fick följa med hem tillsammans med lite nyshoppad julblommor (amaryllis, hyacinter och vita julstjärnor). Nu är det lite adventspynt som gäller och stämningen är på topp med Jill Johnssons julskiva
Villa Nordåker skrev 2009-11-27 06:23:37 följande: