Vita hem
versan skrev 2009-12-09 20:26:56 följande:
Jag har velat ha en broderi maskin läääänge nu. Men tycker inte att jag haft råd. Snål jag.... Vad kostar dom nu?Och hur många olika stilar har den?Kan den brodera bilder skriva snygga ord osv...Kan man ladda in bilder ord från datorn och stoppa in i maskinen?Vart köpte du din?
Själva maskinen i sig kan väl inte sy så mycket utan behöver instruktioner och mönster. Då kan den i stort sett sy vad som helst. Antingen köper man färdiga mönster eller också skaffar man sig ett program till datorn (som kostar lika mycket som hela maskinen) så kan man göra egna mönster. När jag köpta maskinen så följde det med ett lite enklare program som jag hoppas mycket på. Här skall det både broderas på barntröjor och på kuddar, dukar, gardiner och handdukar. O det går bra så skall det även bli tre julklappar är det tänkt. En till svärmor och svärfar (tröjor med deras hund och hundnamnet) och till pappa (handduk och "gymnastikpåse" att ha bowlingklotet i)

Min maskin gick på närmare 15 000:- Men min marknadsförsljning har gått så bra så jag tycker jag är värd det

Jag har drömt om en sådan här maskin i flera år.
Anton: Underbar hylla! Själv blev jag snål när lillemannen skulle få bokhylla i sitt rum och köpte Expedit
Ang. stämpelfärg Jag har köpt stämpelfärg på både Slöjddetaljer och på Screentec. Den sistnämnda är hur bra som helst, nackdelen är att deras förpackningar är stora och vill man ha flera färger så blir det rätt så dyrt. Där har de även screentryckutrustning som är nästa mål i min sömnad

Har man det så kan man trycka sina egna Svanefors-gardiner istället för att leta sig fördärvad pga att de är slut överallt