Tjock kulan skrev 2009-12-02 09:13:20 följande:
Mimmi 71 skrev 2009-12-02 07:46:17 följande:
Du är galen ´*säger kvinnan som precis klarar av att sy ett par gardiner *Men kalendern som du fantiserar om det låter jättefin

Nej inte galen - men allt jag fantisera om blir inte alltid verklighet

Min kommande plan är iallafall att få till lite vitt julgranspynt. Såg ett par så fina vita tovade julgransstrutar i någon blogg och funderar på om man kan sy något liknande i vit ullfilt, sedan vill jag ha julgransgirlanger i rödvitt snöre (som jag äntligen hittade i den lokala Ittala Outlet - varför springa sig trött i den större grannstaden?) dekorerat med vita ullhjärtan och zinkberlocker. Det går väl att köpa sådana, men jag bara älskar att göra saker själv

Sedan såg jag ett par helt underbara julgranskulor i vitt porslin sm såg ut som spets (ah, det var helt enkelt hål i porslinet som bildade ett spetsmönster) hos en lokal inredningsaffär. De var inte så dyra (15:-/st) så det får nog bli några sådana också. dessa måste dock hängas högt så att inte sonen kommer åt dem.

Om jag nu skall köpa ull filt till dessa julsaker så kanske det får bli lite extra för att ha på lager till kommande kalender

Förutom julklappsinslagningen så har jag verkligen kommit in i ett "spinn" gällande julpynt
Lider med er som har det svårt med dagislämning. Det är jobbigt och svårt att veta om det är en nyck eller om det ligger något besvär idet hela. I vilket fall som helst så smärtar det i hjärtat. Själva har vi turen att lämnande till dagmamma fungerar toppen, lillemannen kan inte fort nog få iväg oss därifrån

Puss och kram skall ske på momangen så han får springa iväg och leka.
Även hos oss så fick föräldrar ta spruta tillsamman med småbarnen. Själv fick jag den första veckan då jag är i riskgrupp, sambon gick iväg med lillemannen för någon vecka sedan och fick sin spruta i samband med detta. Skönt att ha det hela gjort!