Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Vita hem

Är det någon som kan skicka över lite inspiration och lust till mig?

Det är panik och jag måste färdigställa sonens adventskalender innan jag hämtar honom hos dagmamman (tjuvade lite egen tid ifrån jobbet igen). 20 småprylar är inhandlade och de fyra återstående kan jag ju handla senare, men jag har abslout ingen lust att slå in 20 paket för tillfället Ge mig inspiration - det är ju meningen att det skall vara roligt och lustfyllt! Vitt paketpapper och röd/vitt snöre har jag så det är ju egentligen bara till att sätta igång.

Skall skumma av en del bloggar och sedan måste det ske.

• Mimmi 71

Prinsessan Leia skrev 2009-12-01 16:02:47 följande:

mimmijag såg en sån fin enkel vit bonad som man kunde hänga små paket i, men minns inte vart Stör mig SÅ mktSå vi tog en nödlösning, en påse (säck) fick agera tomte säck och det gick bra. Men i kväll syr jag nog ngn finare
    Tack för tipset! I år blir det dock en enkel variant - vita paket med vir/röda snören som hänger på kroklisten i smide som lillemannen har på sin dörr. Paketen har jag numrerat enkelt genom att skriva på paketen med röd penna. Hade önskat att kunna stämla siffror på, men jag hittade ingen stämpel med siffror. Får bli till nästa jul kanske Problemet jag hade var mest att uppbåda krafter till att slå in alla paket Nu är det iallafall gjort och lillemannen blev lycklig över att få öppna decembers första paket
  • Mimmi 71

Tjock kulan skrev 2009-12-01 21:37:17 följande:

Kännde precis som du tidigare i veckan, fy f*n vad trist att sitta och slå in alla dessa småååå paket och knyta fast i kalendern. Nej i mellandagarna blir det inköp av två söta små julstrumpor till nästa år i stället för adventskalender.
    Det får nog bli något enklare alternativ till nästa år - skall spana idéer så kanske man faktiskt kan pyssla och sy ihop något själv redan i vår (nu drömmer jag nog lite ) Skulle kunna tänka mig en vit bond med vita fickor på i något slags ulltyg och kanske tova en siffra på varje ficka. Hmmmm Nu blev jag eld och lågor
  • Mimmi 71

Tjock kulan skrev 2009-12-02 09:13:20 följande:

Mimmi 71 skrev 2009-12-02 07:46:17 följande:
    Du är galen ´*säger kvinnan som precis klarar av att sy ett par gardiner *Men kalendern som du fantiserar om det låter jättefin
    Nej inte galen - men allt jag fantisera om blir inte alltid verklighet Min kommande plan är iallafall att få till lite vitt julgranspynt. Såg ett par så fina vita tovade julgransstrutar i någon blogg och funderar på om man kan sy något liknande i vit ullfilt, sedan vill jag ha julgransgirlanger i rödvitt snöre (som jag äntligen hittade i den lokala Ittala Outlet - varför springa sig trött i den större grannstaden?) dekorerat med vita ullhjärtan och zinkberlocker. Det går väl att köpa sådana, men jag bara älskar att göra saker själv Sedan såg jag ett par helt underbara julgranskulor i vitt porslin sm såg ut som spets (ah, det var helt enkelt hål i porslinet som bildade ett spetsmönster) hos en lokal inredningsaffär. De var inte så dyra (15:-/st) så det får nog bli några sådana också. dessa måste dock hängas högt så att inte sonen kommer åt dem. Om jag nu skall köpa ull filt till dessa julsaker så kanske det får bli lite extra för att ha på lager till kommande kalender Förutom julklappsinslagningen så har jag verkligen kommit in i ett "spinn" gällande julpynt

Lider med er som har det svårt med dagislämning. Det är jobbigt och svårt att veta om det är en nyck eller om det ligger något besvär idet hela. I vilket fall som helst så smärtar det i hjärtat. Själva har vi turen att lämnande till dagmamma fungerar toppen, lillemannen kan inte fort nog få iväg oss därifrån Puss och kram skall ske på momangen så han får springa iväg och leka.

Även hos oss så fick föräldrar ta spruta tillsamman med småbarnen. Själv fick jag den första veckan då jag är i riskgrupp, sambon gick iväg med lillemannen för någon vecka sedan och fick sin spruta i samband med detta. Skönt att ha det hela gjort!
  • Mimmi 71

Villa Nordåker skrev 2009-12-02 09:56:39 följande:

Hoppas det löser sig, annars får du helt enkelt "göra slut" med henne.
    Håller med om att ibland kan det vara bäst att "göra slut" med vänner som mest "kostar energi" för just energibovar skall man inte ha med att göra, det har man inte råd med.

För en mängd år sedan gjorde jag "slut" med min allra bästa vän då det kändes att man bara blev besviken i umgänge med henne. Efter sisådär 5 år så hittade vi tillbaka till varandra och nu är vi bra (men inte allra bästa) vänner igen.
  • Mimmi 71

För er som inte tröttnat på mina gardiner

• Mimmi 71

Min pappa vill ge oss en utlandsresa i julklapp lite med baktanke att få sällskap för egen del

Har ni något förslag på ett bra och ekonomiskt resmål i slutet av mars/blörjan av april?

• Mimmi 71
    Pums skrev 2009-12-02 13:47:09 följande:
    Är det värme ni vill ha eller storstad?
    Japp! Sol, bad, varmt och avkoppling. Barnvänligt, prisvänligt och inte för långt bort då det bara blir en vecka och lillemannen skall klara av flyget.

Peak: Mao så känns det som Thailand inte klarar dessa krav även om det vore en dröm. Prismässigt så tror jag pappa skulle gå med på detta (han önksar USA ) men jag tror inte vi vill ta emot så mycket
  • Mimmi 71
    Pums skrev 2009-12-02 14:10:14 följande:
    Kanarieöarna är ju varmt i alla fall vi den tiden...
    Ja, fast jag tycker att det är ett litet tråkigt resmål. Men man kanske skall vara praktisk och realistisk.
  • Mimmi 71
    LCroft skrev 2009-12-02 17:58:36 följande:
    Jag sydde för 2 år sedan strutar i lite tjockare filttyg, bilder finns nog i min blogg någonstans, är för lat för att söka reda på det själv www.nillashem.blogspot.com
    Jättefina strutar och jättefin gran! Tack för inspirationen, några stjärnor kanske det kan bli också
Svar på tråden Vita hem