Vita hem

Pepparkakor låter inte så dumt, dock tror jag vi blir utan hemmabakta i år. Vi har iallfall hemmabakta "pepparkakor med mandel" ur senaste Lantliv och tunna goa pepparkakor köpta på Julita julmarknad.

Ibland springer fingrarna lite för fort över tangenterna för oss alla.
I vårt hus är den jag som står för inköpen ocksåm vilket är tur Sedan köper jag julklappar till mig själv också - igår var jag på underklädesparty och köpte snygg BH och trosa för 800:- , som förhoppningsvis behagar mannen så han missar min STORA julklapp till mig själv, en efterlängtad brodermaskin. Har inte beställt den ännu men funderar seriöst på att trycka på "beställ-knappen".
Pynt från naturen är en favorit - det ger härliga känslor när man skaffar dem (vad skönt det är att åka till skogen) och ger en underbar känsla när de står på plats inne.
Nu är två julgardiner färdigsydda och de skall hängas upp i fönstren Det blev samma modell som jag hade på lillemannens hissgardin mimmid.blogspot.com/2009/08/tjuvkik-pa-smapiff.html enkelt och snabbt att sy och dessutom snyggt enligt mig
. Arbetshörnans gardin är vit med röda amaryllis och limefärgade blad, så det skulle vara toppensnyggt med en rund limefärgad ryamatta
Får se vad ekonomin tillåter. Skall jag köpa någon så vill jag ha den med glansiga lite bredare fransar. Har fått för mig att denna variant kanske är mer lättstädad. Har ju förutom en tvååring dessutom 2 katter här hemma.
65-årskalaset vi skulle på i eftermiddag blev inställt då fördelsedagsbarnet har åkt på magsjuka. Jag är lika glad för det för då kan jag piffa och greja hela dagen
Prinsessan Leia skrev 2009-11-28 22:46:02 följande:
Nu finns det lite nya gardiner och pynt inne "hos mig" - hitta dit får ni göra själva .
Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om horn och uppstoppade fåglar. Iallafall så tycker jag om den Engelska stilen även om det inte får bli för mycket. Det är härligt med ett umgängesrum och innan lilleman kom till världen så hade vi ingen TV i vardagsrummet på entréplan utan där satt vi och umgicks medan TV-tittandet var hänvisat till gillestugan i källaren. Av praktiska skäl så har det kommit in en TV där uppe och nu används inte gillestugan alls