• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Anton2005
    Sagalin skrev 2010-01-02 15:50:03 följande:
    Jag har ett nytt inlägg.villanordaker.blogspot.com
    Ha ha du får ta löpar tightsen nästa gång. Jag trycker oxå det är lite svårt att springa på löpband, man känner sig lite klumpig. Vi har en crosstrainer hemma o den gillar jag. Smidgt att ta fram o man kan stå framför tv:n :)
    Jag har tänkt att måla bokhyllan ett par gånger. Det är smidgt eftersom den inte är ihopskrivad än.
    mage06 skrev 2010-01-02 15:55:10 följande:
    Hej!Kul med fynd! Typiskt att det alltid skall vara något som är slut. Jag vill ha pinnstolarna till barnen...vet du vad de heter? Jag trivs inte med trip trappen, vet inte hur många gånger barnen halkat ner från den...Var är alla?! Jag är sällskapssjuk... Men nu har jag tvättstugan, det är också roligt
    Jag vill ha ingolf för den fanns i vitt, de andra fanns bara i björkfaner och svart om det är Agam du menar

Nu sitter jag o räknar på nya köksluckor till vårt kök. Vi har ett ikeakök idag med fula luckor som jag inte gillar. Jag har hela tiden tänkt sprutmåla dem vita själv men det blir aldrig av. Har inte räknat på att byta luckort helt förut men det verkar ju inte alls bli speciellt dyrt. Vi har mest lådor och inte så många skåp
  • mage06
    Daggdroppen skrev 2010-01-02 16:05:57 följande:
    Nu är jag här!
    Åh, vad roligt! Mmm, jag gjorde en till omgång Rocky Road... mannen råkade köpa 86% choklad så det blev lite för mycket av det goda...Ändå sitter jag här och försöker hitta nötterna och dumlekolan Vad roligt med gäster! M bara jobbar här VARJE DAG! Kul med egen firma ibland...

Skönt att inte alla pysslar! Granen har nu vält tre gånger och pyntet hänger på trekvart så den åker nog ut idag...
  • Daggdroppen
    mage06 skrev 2010-01-02 16:10:14 följande:
    Åh, vad roligt! Mmm, jag gjorde en till omgång Rocky Road... mannen råkade köpa 86% choklad så det blev lite för mycket av det goda...Ändå sitter jag här och försöker hitta nötterna och dumlekolan Vad roligt med gäster! M bara jobbar här VARJE DAG! Kul med egen firma ibland... Skönt att inte alla pysslar! Granen har nu vält tre gånger och pyntet hänger på trekvart så den åker nog ut idag...
    Ja jag har också en make som jobbar varje dag... Han är ju också egen företagare (räcker galant till heltidsarbete) men blev erbjuden ett löntagar jobb (också heltid) tidigare i höstas som verkade intressant. Och nu 2 veckor före jul så började han med det. Plus att han ännu sköter en flisvärmecentral.

Inte mycket man ser av honom...
    Anton2005 skrev 2010-01-02 16:10:07 följande:
    Jag vill ha ingolf för den fanns i vitt, de andra fanns bara i björkfaner och svart om det är Agam du menar Nu sitter jag o räknar på nya köksluckor till vårt kök. Vi har ett ikeakök idag med fula luckor som jag inte gillar. Jag har hela tiden tänkt sprutmåla dem vita själv men det blir aldrig av. Har inte räknat på att byta luckort helt förut men det verkar ju inte alls bli speciellt dyrt. Vi har mest lådor och inte så många skåp
    Vilka luckor funderar du på?
  • Anton2005
    Daggdroppen skrev 2010-01-02 16:20:03 följande:
    Ja jag har också en make som jobbar varje dag... Han är ju också egen företagare (räcker galant till heltidsarbete) men blev erbjuden ett löntagar jobb (också heltid) tidigare i höstas som verkade intressant. Och nu 2 veckor före jul så började han med det. Plus att han ännu sköter en flisvärmecentral. Inte mycket man ser av honom... Vilka luckor funderar du på?
    Jag gillar Lidingö men jag har inte kikat så noga än.

Nu ska vi bort på middag till ett par vänner med barn i samma ålder som våra små, mysig.
    Ha en bra kväll!
  • Sagalin
    Anton2005 skrev 2010-01-02 16:10:07 följande:
    Ha ha du får ta löpar tightsen nästa gång. Jag trycker oxå det är lite svårt att springa på löpband, man känner sig lite klumpig. Vi har en crosstrainer hemma o den gillar jag. Smidgt att ta fram o man kan stå framför tv:n :)Jag har tänkt att måla bokhyllan ett par gånger. Det är smidgt eftersom den inte är ihopskrivad än. Jag vill ha ingolf för den fanns i vitt, de andra fanns bara i björkfaner och svart om det är Agam du menarNu sitter jag o räknar på nya köksluckor till vårt kök. Vi har ett ikeakök idag med fula luckor som jag inte gillar. Jag har hela tiden tänkt sprutmåla dem vita själv men det blir aldrig av. Har inte räknat på att byta luckort helt förut men det verkar ju inte alls bli speciellt dyrt. Vi har mest lådor och inte så många skåp
    Jag tror inte heller det blir så dyrt om man bara byter luckorna.

Crosstrainer var skönt att träna på, ingen belastning på knäna.
  • Sagalin
    Ja jag har också en make som jobbar varje dag... Han är ju också egen företagare (räcker galant till heltidsarbete) men blev erbjuden ett löntagar jobb (också heltid) tidigare i höstas som verkade intressant. Och nu 2 veckor före jul så började han med det. Plus att han ännu sköter en flisvärmecentral. Inte mycket man ser av honom... Vilka luckor funderar du på?
    Min man är också egenföretagare och jobbar väl ca 60timmar i veckan. Nu har han faktiskt varit ledig ända sen i torsdags!
  • mage06
    Vilka luckor funderar du på?
    Oj, trist med så mycket jobb... Visst är det bra att bygga upp något, en viss frihet innebär det ju trots allt även om det inte märks just nu...sen för ekonomin så klart. Men jag är uppvuxen i egen företagar familj och vet att det aldrig liksom riktigt tar slut...det kan alltid bli lite bättre, lite mer... Det är på gott och ont tycker jag.