• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • mariaw

VillaN: Tack för länkarna! Ska göra ett försök att äta sådan mat mer. Maken har länge proppsat på ägg och bacon som måltid och han är allt annat än överviktig.

Anton: Följer gärna med på en loppisrunda imorgon. Lek- och buslandet låter oxå kul, men jag jobbar imorgon natt med start kl 18 så jag behöver vila lite innan{#lang_emotions_smile}

Fröken Vit: God fortsättning till dig med! Ser att Anton redan svarat på din fråga...

• Anton2005
    mwe skrev 2010-01-01 19:58:13 följande:
    VillaN: Tack för länkarna! Ska göra ett försök att äta sådan mat mer. Maken har länge proppsat på ägg och bacon som måltid och han är allt annat än överviktig.Anton: Följer gärna med på en loppisrunda imorgon. Lek- och buslandet låter oxå kul, men jag jobbar imorgon natt med start kl 18 så jag behöver vila lite innanFröken Vit: God fortsättning till dig med! Ser att Anton redan svarat på din fråga...
    Då kan jag hämta upp dig strax innan 9. Vi tänkte åka direkt till lek o bus efter det sen men förstår ju om du måste vila när du ska jobba.
    Sagalin skrev 2010-01-01 20:07:27 följande:
    Jag är på jakt efter några snygga vardagsglas, med eller utan fot, som inte kostar skjortan.Är det någon som har några förslag på några snygga?
    Jag har tyvärr inga bra tips. Tycker det är så svårt medx glas och sen går nå´t sönder då har serien utgått o man kan inte kompletera
  • mariaw

MalinS: Indiska har fina glas som jag köpt förut för ca 20 kr st, de är vitfrostade och fungerar i alla årstider. Också hållbara...

Nu har jag också bytt signatur, mwe är en jobbsignatur och vid registrering till familjeliv tidigare tänkte jag inte så mycket på att signaturen skulle visas vid varje inlägg...

• Sagalin
    mariaw skrev 2010-01-01 20:12:57 följande:
    MalinS: Indiska har fina glas som jag köpt förut för ca 20 kr st, de är vitfrostade och fungerar i alla årstider. Också hållbara...Nu har jag också bytt signatur, mwe är en jobbsignatur och vid registrering till familjeliv tidigare tänkte jag inte så mycket på att signaturen skulle visas vid varje inlägg...
    Ska kika på Indiska nästa gång jag är där.

Kul med fler signaturbyten
    Anton2005 skrev 2010-01-01 20:11:57 följande:
    Då kan jag hämta upp dig strax innan 9. Vi tänkte åka direkt till lek o bus efter det sen men förstår ju om du måste vila när du ska jobba. Jag har tyvärr inga bra tips. Tycker det är så svårt medx glas och sen går nå´t sönder då har serien utgått o man kan inte kompletera
    Jag håller med, just nu använder vi glas från Ikea, kan de heta Pokal? Men de känns så tråkiga att dricka ur på helgen när man dricker mineralvatten till maten. Att ta fram vinglas som ska diskas för hand känns inte så aktuellt.
  • Sagalin

God morgon!

Jag tänkte ta mig en tur till gymmet om en stund och testa mina nya joggingskor på löpbandet, ska köra lite kondition och styrka idag.

Få se vad vi hittar på idag, jag är lite sugen på att köpa lite strukturfärg till vår öpnna spis uppe (den fungera tyvärr inte) vi har haft en kåpa i koppar men den tog vi bort för exakt ett år sedan när vi fixad lite i vårt tvrum och sen har den aldrig kommit upp för vi skulle spackla och sen måla till murstocken.

• Pums

Hej på er!

Ja det där med signatur är ju lite kul varför man "heter" det man heter.
    När jag börjde vara här på FL var jag mest på gravid forumet när jag väntade lillen. Så varför blev då signaturen just Pums?
    Lite löjligt kanske men det är vad min man kallar mig i smeknamn. Började med pumpkin och slutade med att det blev Pums.
    Får se om jag byter men det blir nog samma namn ett tag till.
    Men heter egentligen Catrin om någon undrar!

Kram på er alla goa!

• Sagalin
    Pums skrev 2010-01-02 08:22:44 följande:
    Hej på er!Ja det där med signatur är ju lite kul varför man "heter" det man heter.När jag börjde vara här på FL var jag mest på gravid forumet när jag väntade lillen. Så varför blev då signaturen just Pums?Lite löjligt kanske men det är vad min man kallar mig i smeknamn. Började med pumpkin och slutade med att det blev Pums.Får se om jag byter men det blir nog samma namn ett tag till.Men heter egentligen Catrin om någon undrar!Kram på er alla goa!
    Vad kul att få ett namn bakom signaturen!

Jag tog en liten paus från dammsugningen.
    Maken (och barnen) är iväg hos min syster och svåger för att hjälpa dem med deras värmepump som lagt av.
    Jag har snabbstädat undervåningen och ska ta övervåningen när jag druckit upp mitt kaffe.
    Vi var iväg och köpte strukturfärg till öppna spisen så det är väl tänkt att vi ska måla ett lager färg idag.
  • mariaw

Hej allesammans!

Idag har det blivit en loppisrunda... Även om den loppisen som för det mesta har bäst utbud var stängd blev det ett fantastiskt inköp- en Gunghäst till barnen av äldre trämodell (liknande den Pums har) och bara för 150 kr. Bilder kommer...

Idag har delar av julen åkt ut och jag längtar efter ljusare tider. Har köpt en krokus och pärlhyacinter som får verka som dekoration i väntan på våren...

Vad har ni andra för er idag?