• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • mage06

Gott Nytt År alla fina! Sitter här i mörkret och nördar framför datorn med en grym....magvärk Nya Nic...bäst man lägger dem på minnet innan ni byter bild

Pums: Det tycker jag är jättegulligt! Att din man kallar dig så, byt inte det namnet .

Jag kallas "skat" (på danska då), mus (muss på danska och har inte samma fräcka klang på dk som på Svenska ) och Anna Johanna, bland annat här hemma (sofatyrann har också hänt mindre charmigt dock, hahaha). mage06 är ju inte så speciellt svårt att lista ut var det kommer från och borde väl ändra men man vänjer sig ju.

Jaha, vad skall detta år bjuda på då?! Jag hoppas på att ta mig i kragen och genomföra alla idéer jag har och starta eget! Nyårslöftet är inte heller det så originellt...gå ner 15 kg...japp, så många är det...

Hittade något på Blocket jag tänkte tipsa om...
    www.blocket.se/stockholm/IKEA_kok__Lidingo__25297628.htm&w=1

Det är något annat jag önskar mig i år, ett nytt kök! Bostadsföretaget vi hyr hos lär inte infria den önskan (ens efter över en miljon i inbetalad hyra ). Så planen är att fräsa till egna, enkla luckor i pdf-board. Jag har en kompis som gjort det och det blev tokbra!

Nu skall jag nörda vidare på nätet och se om jag hittar någon galen rea jag kan klicka hem något ifrån...tips någon?

• Anton2005

Hallå på er!

Idag har vi varit iväg till lek o buslandet med barnen och efter det  blev det en tur till ikea. Köpte granemo bokhylla som jag funderat på till Antons rum länge. Var inte helt nöjd med den så det kändes som bortkastade pengar men nu hittade jag den i fyndhörnan, nedsatt 70% så då ville jag såklart ha den :) Skulle även ha den vita höga barnstolen Ingolf till Anton så Algot kan få han tripptrapp men den var tyvärr slut.

MalinS- Hur var det på gymet då, kommer du ha träningsvärk i morgon nu?

• mage06

Här får ni lite tips om det är någon som inte orkar surfa runt själv

Någon i Helsingborg? Letar efter något liknande till barnen...
    www.blocket.se/helsingborg/Antikt_hornskap_avlutningsbart_25297010.htm&w=3

Söt
    www.blocket.se/lund/Antik_skolbank_25295927.htm&w=3

Åh, men vad f-n, för långrt bort igen
    www.blocket.se/dalarna/Fina_gamla_sangar_25294552.htm&w=3

Fantastisk jordglob men dyr...
    www.blocket.se/vasterbotten/Jordglob_fran_sekelskiftet_25293646.htm&w=3

Har försökt pruta på denna Har varit ute lääänge
    www.blocket.se/vastmanland/Gammal_Jarnsang_25271638.htm&w=3

Smått och gott
    www.blocket.se/malmo/Diverse_gamla_ting_25266971.htm&w=3

Skolplanscher
    www.blocket.se/stockholm/Skolplanscher_25258765.htm&w=3

• Sagalin

Jag har ett nytt inlägg.
    villanordaker.blogspot.com

Anton2005 skrev 2010-01-02 15:40:13 följande:
    Hallå på er!Idag har vi varit iväg till lek o buslandet med barnen och efter det  blev det en tur till ikea. Köpte granemo bokhylla som jag funderat på till Antons rum länge. Var inte helt nöjd med den så det kändes som bortkastade pengar men nu hittade jag den i fyndhörnan, nedsatt 70% så då ville jag såklart ha den :) Skulle även ha den vita höga barnstolen Ingolf till Anton så Algot kan få han tripptrapp men den var tyvärr slut.   MalinS- Hur var det på gymet då, kommer du ha träningsvärk i morgon nu?
    Jag var själv där förrutom de sista fem minuterna.
    Jag körde 25 min crosstrainer, 10 min roddmaskin lite styrka och avslutade med 10min på löpbandet. Det var första gången jag stod på ett löpband och jag tyckte det var svårt att springa, sen hade jag inte mina löpartights på mig och då skumpar rumpan så mycket att jag tycker det är svårt att springa
    Det blir nog en liten runda imorgon också, då får det bli benträning.
  • Sagalin
    mage06 skrev 2010-01-02 15:46:09 följande:
    Ett exempel på hur synd det kan vara att måla vitt...tycker jag...Den har säkert varit härligt mörkbrun och jättefin och nu är den säkert bara tokdyr www.blocket.se/dalarna/Vackra_mobler__skap_25...Nu lovar jag att inte spamma fler länkar

Det var fint och dyrt!
    Hallå på er!Idag har vi varit iväg till lek o buslandet med barnen och efter det  blev det en tur till ikea. Köpte granemo bokhylla som jag funderat på till Antons rum länge. Var inte helt nöjd med den så det kändes som bortkastade pengar men nu hittade jag den i fyndhörnan, nedsatt 70% så då ville jag såklart ha den :) Skulle även ha den vita höga barnstolen Ingolf till Anton så Algot kan få han tripptrapp men den var tyvärr slut.   MalinS- Hur var det på gymet då, kommer du ha träningsvärk i morgon nu?
    Låter som ett fynd, ska du låta det vara eller ska du måla ett lager till, vet att Kajsa gjorde det med sitt skåp.
  • mage06
    Hallå på er! Idag har vi varit iväg till lek o buslandet med barnen och efter det  blev det en tur till ikea. Köpte granemo bokhylla som jag funderat på till Antons rum länge. Var inte helt nöjd med den så det kändes som bortkastade pengar men nu hittade jag den i fyndhörnan, nedsatt 70% så då ville jag såklart ha den :) Skulle även ha den vita höga barnstolen Ingolf till Anton så Algot kan få han tripptrapp men den var tyvärr slut.   MalinS- Hur var det på gymet då, kommer du ha träningsvärk i morgon nu?
    Hej!

Kul med fynd! Typiskt att det alltid skall vara något som är slut. Jag vill ha pinnstolarna till barnen...vet du vad de heter? Jag trivs inte med trip trappen, vet inte hur många gånger barnen halkat ner från den...{#lang_emotions_undecided}

Var är alla?! Jag är sällskapssjuk{#lang_emotions_kiss}... Men nu har jag tvättstugan, det är också roligt
  • Sagalin
    mage06 skrev 2010-01-02 15:55:10 följande:
    Hej!Kul med fynd! Typiskt att det alltid skall vara något som är slut. Jag vill ha pinnstolarna till barnen...vet du vad de heter? Jag trivs inte med trip trappen, vet inte hur många gånger barnen halkat ner från den...Var är alla?! Jag är sällskapssjuk... Men nu har jag tvättstugan, det är också roligt
    Jag tror alla håller på att renovera och pyssla, det är därför de inte hinner vara här!
  • mage06

Malin: Ja titta det fanns ju pris! Anade det, helt galet!

Vad duktig du är ,med träningen! Jag vill- och måste komma igång också! Jag vill ha en tränare med de första gångerna bara... Jag är lite skadad psykiskt efter att ha haft ett förmaksflimmer för drygt 6 år sedan. Det är undersökt av hjärtläkare och inget farligt eller fel på mitt hjärta men det var så otroligt obehagligt och ångestframkallande så jag har fått det jobbigt när pulsen går upp... Har alltid varit väldigt fysiskt aktiv och smal men de senaste sex åren har jag blivit feg...synd