• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Prinsessan Leia

Kan man börja det nya året på ett bättre sätt än å fira 10 år tillsammans med sin älskling, snön som faller från himlen??
    Barnen kollar på Bullerbyn
    Jag ska kika i lite tidningar och få lite tips
    Underbara 2010 Varmt Välkommen
    God fortsättning till er alla!!

• Anton2005

Gott nytt år på er!

Vi hade en jätte trevlig kväll igår och barnen sov till runt nio i morse så det känns helt ok. Det finns några bilder i bloggen på våran nyårsdukning
    http://inredningsdrommar.blogspot.com/

Skulle PLUS föresten bli standard hos alla användre här på FL nu el? Kul i såna fall för då kan vi ha massa bilder i tråden :)

Just nu har jag lust att slänga ut granen o plocka bort alla julsaker. Känner alltid så när jul o nyår är övver. Vill ha in tulpaner och sånt ist.

• Sagalin
    Anton2005 skrev 2010-01-01 12:52:07 följande:
    Gott nytt år på er!Vi hade en jätte trevlig kväll igår och barnen sov till runt nio i morse så det känns helt ok. Det finns några bilder i bloggen på våran nyårsdukninginredningsdrommar.blogspot.com/Skulle PLUS föresten bli standard hos alla användre här på FL nu el? Kul i såna fall för då kan vi ha massa bilder i tråden :)Just nu har jag lust att slänga ut granen o plocka bort alla julsaker. Känner alltid så när jul o nyår är övver. Vill ha in tulpaner och sånt ist.
    Jag tror det, för mitt plus skulle gått ut 23 dec och jag har fortfarande min sidfot kvar.
  • Pums

Gott nytt på er alla!

Våran kväll igår var lugn men trevlig.
    Vi hade besök av goda vänner som också har ett litet barn så alla gick och la sig strax före tolv slaget.
    Och tur var väl det då lillen vaknade kvart i fem i morse och ville inte sova mer då.

Har varit lite ur gängorna sen magsjukan och inte riktigt hittat tillbaka till formen.
    Tappat lite gnista på saker jag gillade innan, vet inte riktigt varför.
    Orkar sällan uppdatera bloggen vilket jag gjorde ofta förut trots att jag har flera inredningsprylar att visa er.
    Men jag kommer väl tillbaka snart med ny energi får man väl hoppas.
    Är inne och läser lite hos er alla men har varit mindre aktiv på att lämna kommentarer vilket jag annars alltid brukar göra.
    Kram på er.

• LCroft

Japp, alla har fått "plusfunktionerna" nu, åtminstone jag {#lang_emotions_laughing}

Pums: Snart är du full av energi igen, låt dig vara lite "off" och bara vara en tid så blir det nog som förr igen

Hade en lugn nyårsafton, åt gott, sen stack sonen iväg till sin kompis och bada badtunna, de hade även varit och rullat sig i snön, galningar! Äldre dottern hade en kompis här och först tittade de på film och sen gick de ut och tittade på fyrverkerier. Ida tyckte det var jättespännande med fyrverkerierna och somnade som en stock vid halv 10, hon brukar aldrig vara uppe så länge. När alla ungar äntligen var hemma så satt vi och gäspade ikapp och kom fram till att vi går och sover, då var klockan inte ens tolv {#lang_emotions_laughing} Har nästan blivit lite tradition att sova in det nya året, nåja, den här gången var vi faktiskt vakna men låg i sängen med en bra bok. Idag har vi varit och åkt pulka, jättekallt ute så nu tinar vi upp framför brasan, skönt så!

Nytt år, nya möjligheter. Förra året var ett bra år, det här året kommer att bli ännu bättre, det har jag bestämt {#lang_emotions_flower}

• mariaw

Gott nytt år allesammans! Tycker man i början av ett år är förväntansfull inför vad det nya året kommer att innebära... Hoppas på en del resor och mitt nyårslöfte blir nog att försöka ge LCHF en chans. Har ni några nyårslöften?

Idag har vi varit på lilla spöket laban på bio hela familjen och vår minsta på 20 mån satt faktiskt stilla. Ursöt film, kan rekommenderas...

Pums: Krafterna kommer säkert snart tillbaka, du som är så driftig{#lang_emotions_smile}

Anton: Tack för igår, supertrevligt! Våra små sov oxå till nio så vi är skapligt utvilade vi med... Plusfunktionen ska nu vara gratis, min gick ut i slutet av nov, men de verkade kostnadsfritt ha förlängt den eftersom jag inte sett skymten av någon räkning och tjänsten ändå fungerat...

Villa N: Vet att du provat LCHF, har du några boktips?

Nya vinterbilder i bloggen- bla en frostig glasveranda...

• Anton2005
    mwe skrev 2010-01-01 17:08:55 följande:
    Gott nytt år allesammans! Tycker man i början av ett år är förväntansfull inför vad det nya året kommer att innebära... Hoppas på en del resor och mitt nyårslöfte blir nog att försöka ge LCHF en chans. Har ni några nyårslöften? Idag har vi varit på lilla spöket laban på bio hela familjen och vår minsta på 20 mån satt faktiskt stilla. Ursöt film, kan rekommenderas...Pums: Krafterna kommer säkert snart tillbaka, du som är så driftigAnton: Tack för igår, supertrevligt! Våra små sov oxå till nio så vi är skapligt utvilade vi med... Plusfunktionen ska nu vara gratis, min gick ut i slutet av nov, men de verkade kostnadsfritt ha förlängt den eftersom jag inte sett skymten av någon räkning och tjänsten ändå fungerat...Villa N: Vet att du provat LCHF, har du några boktips?Nya vinterbilder i bloggen- bla en frostig glasveranda...
    Tack själva, vi hade så trevligt. Tror du att loppisarna har öppet i morgon? Jag är så sugen på att gå på loppis
  • Anton2005

Jag har hittat en så fin blogg där jag vill titta tillbaks på äldre inlägg men hon har inget register och man kan inte söka i bloggen. Lite jobbigt ju när man så gärna vill se alla olika rum

• Amelié77

Anton - Om du går längst ner i bloggen, står det inte "äldre inlägg" eller "older posts" där? Det brukar det ju göra i alla bloggar.

• Anton2005
    Amelié77 skrev 2010-01-01 18:03:38 följande:
    Anton - Om du går längst ner i bloggen, står det inte "äldre inlägg" eller "older posts" där? Det brukar det ju göra i alla bloggar.
    Jag kanske är helvirrig men nej. sen finns ju inläggenmånad för månad men det är ju så jobbigt att titta på alla inlägg blandat. Jag tycker det är så bra att kunna klicka på tex kök och bara titta på de bilderna. Denna blogg är det:
    http://iemmasvitahem.blogspot.com/
    åh tycker det ser så fint ut på hennes bilder