• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Indigofera
    Daggdroppen skrev 2009-12-30 20:48:10 följande:
    Ha ha Kanske det är min önsketanke Det är ju skillnad och skillnad på de blommiga sakerna också... Söta blommiga överkast till t.ex. barnrummet har jag inget emot! Men idag stod jag t.ex. och tittade på just greengate och de var ju inte alls fina. Har sett andra snyggare och billigare.
    Det var söta och blommiga till flickrummet jag vill åt
  • mage06

Haha, här diskuterar proffsen trenderna

Jag, som inte är proffs då är inte någon direkt trendmänniska i den betydelsen att inredningen skiftar alltför ofta. Men jag tror att har man det genuina intresset för inredning som vi har här inne så ser man lite för mycket av samma för länge liksom...Känner inte ni lite så? Jag tröttnar ganska fort på en del saker som egentligen är fina men blir som...köttbullar med mos till slut

Jag har nog haft samma grund större delen av mitt liv faktiskt. Har alltid dragits till det gamla, använda, historiska, klassisk design, lite orientaliskt, lite kolonialt...Men så har jag dragit till med en lejongul köksvägg och lite för många strandfynd i perioder

Hur som helst så tror jag på Art Deco, Jugend eller Art Noveau, smutsigare pasteller, mera lila, orientaliskt och kolonialism. De svarta kontrasterna till det vita har ju varit populära ett tag och det industriella och Vintage-stilen kommer med all säkerhet fortsätta.

Det är min lekmannamässiga, och inte så svårtippade, gissning

Vad vi kommer att ha runt halsen, handlederna och i örsnibbarna kan ni se i min blogg I´m in love!

www.noamajahemma.blogspot.com

Gott Nytt År alla gulliga, duktiga och inspirerande inredningsvänner!

• Daggdroppen

Kul att läsa om mera trendspaningar. Visst är det intressant med trender men jag är faktiskt så tråkig så jag väljer bort det. I alla fall till vissa delar.  Det som ofta kommer som en riktig hit försvinner ju oftast lika fort. Och ännu fortare har man tröttnat på det.

Jag föredrar min vita, enkla, luftiga stil blandat med arvegods och loppisfynd.

Jag har nytt i bloggen. www.lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com/

• Sagalin

God morgon!

Minus 17grader ute och jag ser en som ska ge sig ut och springa, måste göra ont att dra ner den kalla luften i lungorna.

Ikväll ska vi iväg till några kompisar på nyårsmiddag, ska bli kul. Jag måste ge mig ut och köpa någon blomma och sen behöver jag köpa nya joggingskor.

• mariaw

Kul att läsa om inredningstrender och dyl...

Fluff: Svarar dig här istället för bloggen:
    Dessa nätbutiker säljer Willow tree:
    http://www.vildaanglar.se/
    http://www.amuletten.net/index.php?cPath=47_173

Vad gäller recept på efterrätter kommer min favorit, inte så svår sommartårta, passar i alla lägen och vill man lyxa till det passar jordgubbar ovanpå... Tårtan smakar som en gräddig cheesecake
    http://www.recept.nu/1.152989/leila_lindholm/kaka/agg_mejeri/inte_sa_svar_sommarglasstarta

Nu ska jag snart handla lite mat och under dagen fixa en ljuskrans jag nyligen köpt och hänga upp på glasverandan. Ikväll ska vi hem till Anton och co på middag, ska bli jättekul!

• Daggdroppen
    mwe skrev 2009-12-31 08:40:30 följande:
    Kul att läsa om inredningstrender och dyl... Fluff: Svarar dig här istället för bloggen: Dessa nätbutiker säljer Willow tree: www.vildaanglar.se/ www.amuletten.net/index.php?cPath=47_173 Vad gäller recept på efterrätter kommer min favorit, inte så svår sommartårta, passar i alla lägen och vill man lyxa till det passar jordgubbar ovanpå... Tårtan smakar som en gräddig cheesecake www.recept.nu/1.152989/leila_lindholm/kaka/ag... Nu ska jag snart handla lite mat och under dagen fixa en ljuskrans jag nyligen köpt och hänga upp på glasverandan. Ikväll ska vi hem till Anton och co på middag, ska bli jättekul!
    Tack! Recepetet är sparat och ska göras någon gång. Får se om det blir idag.

Tack också för länkarna. PÅ andra länken hittade jag lite fler som jag kunde tänka mig. Den bästa var ju såklart slut, men jag hittade också en annan jag kan tänka mig och som passar... GUUUUD så fina de är. Jag skulle lätt kunna ha hur många som helst.
  • versan
    Amelié77 skrev 2009-12-30 14:26:00 följande:
    He, he Men hur menar du med att dutta vitt först, varför blir det bättre om man gör så?
    Då torkar den färgen fast & blöder inte ut under schablonen.
    Funkar på vanliga schabloner så det borde funka med metall också.
    Likaså om man ska måla knivskarpa streck.

Sätt tejpen, måla sedan över tejpen med grundfärgen, sedan när den torkat målar man över med den andra färgen man vill ha, Sen drar man försiktigt bort tejpen innan den torkar fast & voila ett knivskarpt streck men ny färg.
  • versan
    Juleja skrev 2009-12-30 16:58:32 följande:
    Om man duttar med vitt först ärdet väl tänkt att det svarta sen inte ska rinna ut. Så gör man j när man målar. Men undrar om det funkar på såna schabloner... Skulle nog ta pennan direkt jag. Om det inte är på tyg.
    Exakt. Som vanligt hade jag inte läst om andra svarar innan jag svarade.