Indigofera skrev 2009-12-30 20:20:47 följande:
Hallo! Jag är bara nyfiken på vad Ni har för "trendspaning" inför 2010? Genom tiden är det för mig lätt att urskilja trendprylar (vissa gäller fortfarande för mig!) Typ: Smegen, Dualitt vispen, vimplar, "vita" keramiken, Mailegkaninerna, KitchenAiden, Zinkhusen, YankeeCandle, stora metall bokstäver, "industri inspirerade" lampor etcInför 2010 tänker jag blekrosa som MÅSTE färg (även om jag innerst inne tror att det kommer att landa i ljus"/pastell" gul...Ranunkler kommer lätt att bli vårens blomma, förutom den rosa/vita tulpanen då!Jag tror oerhört mycket på en mer mix (
iaf för min del) mot "industri" hållet. Lite ruffare liksom...Hur som...jag är nyfis hur ni proffs tänker?!
Hej!
Kul fråga!
Den frågan hade jag tänkt att få svar på, på inredningsmässan Formex, som är nu i januari...
Men jag tror starkt på mycket virkat, zinksaker och zinkmöbler, matta sådana, inte blanka. Även korgar av olika slag.
Ljuva pasteller kommer alltid att funka på vår och sommar, tror jag.
Mer drivved på ex.vis skyltar.
Texter på kläder och möbler fortsätter också.
Mycket kuddar med tryck och virkat och stickat.
Mer volanger och virkat på kläder.
Antagligen kommer det att bli mindre romantiskt och mer industikänsla för de mest inbitna inredningsfanatikerna.
Men ännu går det en stoor våg av en vit, lantlig trend genom Sverige och många har just upptäckt denna mysiga stil, så därför kanske inte det industiella går hem direkt, för alla lantligt nyförälskade.
Eller så blir det tvärtom, att de som eg. gillar lite mer sparsmakat och avskalat, går igång direkt på det industriella.
Vad tror ni andra?
Gott slut!
Kram Fröken Vit.