• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Fröken Vit i Madickenhuset
    Indigofera skrev 2009-12-30 20:20:47 följande:
    Hallo! Jag är bara nyfiken på vad Ni har för "trendspaning" inför 2010? Genom tiden är det för mig lätt att urskilja trendprylar (vissa gäller fortfarande för mig!) Typ: Smegen, Dualitt vispen, vimplar, "vita" keramiken, Mailegkaninerna, KitchenAiden, Zinkhusen, YankeeCandle, stora metall bokstäver, "industri inspirerade" lampor etcInför 2010 tänker jag blekrosa som MÅSTE färg (även om jag innerst inne tror att det kommer att landa i ljus"/pastell" gul...Ranunkler kommer lätt att bli vårens blomma, förutom den rosa/vita tulpanen då!Jag tror oerhört mycket på en mer mix (iaf för min del) mot "industri" hållet. Lite ruffare liksom...Hur som...jag är nyfis hur ni proffs tänker?!
    Hej!

Kul fråga!

Den frågan hade jag tänkt att få svar på, på inredningsmässan Formex, som är nu i januari...

Men jag tror starkt på mycket virkat, zinksaker och zinkmöbler, matta sådana, inte blanka. Även korgar av olika slag.
    Ljuva pasteller kommer alltid att funka på vår och sommar, tror jag.
    Mer drivved på ex.vis skyltar.
    Texter på kläder och möbler fortsätter också.

Mycket kuddar med tryck och virkat och stickat.
    Mer volanger och virkat på kläder.

Antagligen kommer det att bli mindre romantiskt och mer industikänsla för de mest inbitna inredningsfanatikerna.
    Men ännu går det en stoor våg av en vit, lantlig trend genom Sverige och många har just upptäckt denna mysiga stil, så därför kanske inte det industiella går hem direkt, för alla lantligt nyförälskade.
    Eller så blir det tvärtom, att de som eg. gillar lite mer sparsmakat och avskalat, går igång direkt på det industriella. {#lang_emotions_smile}

Vad tror ni andra?

Gott slut!

Kram Fröken Vit. 

• versan
    {#lang_emotions_cheers} {#lang_emotions_laughing} Gott Nytt År allihopa & god fortsättning på det nya året! {#lang_emotions_cheers} {#lang_emotions_laughing}

{#lang_emotions_sunny} Jag hoppas att 2010 blir ännu bättre & lyckligare på alla plan. {#lang_emotions_sunny}
  • versan

Tipsar er om ni ej sett rabattkoderna man kan hitta på Internet om man handlar över nätet.
    http://www.rabattkod.se/

Vi tjänade över 2000kr på en kod då vi beställde min nya laptop.
    Kolla alltid på den sajten innan ni beställer har ni tur finns det nya koder inlagda dom sätter in nya koder varje vecka.

• versan

Jaha! Nu har jag lagt det första inlägget här 2010
    God fortsättning...
    Vi sitter här och myser & har tittat på alla raketer som har skjutits.
    och nu blir det film och få 4åringen i säng som gäller.
    Enda dagen på året man får vara uppe så länge man orkar.

• Sagalin

Gott Nytt år!

Oj vad jag är trött idag och jag fattar inte att barnen redan är vakna. Vi var hos några kompisar igår och det var trevligt. God mat och trevlig sällskap. Jacob somnade vi 22.00 och Saga 23.30, vi släckte vid 01.00 och sen har natten varit lite stökig. Vår hund är jätterädd för raketerna så han höll på att krafsa under sängen innan han äntligen la sig i min garderob. Sen vaknade Jacob men han somnade om igen i våra sängar. Fast lite innan 08 tyckte han att vi skulle stiga upp, då vaknar Saga också.
    Och det som var min tur att få sovmorgon, maken hade det igår och fick det nu med. Nåja jag kanske kan vila en stund senare idag.