• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Sagalin
    Peak skrev 2009-10-29 18:10:22 följande:
    såg en snygg tröja häromdagen i ett skyltfönster, nu kommer jag inte ihåg vad märket hette...ett namn och "of sweden" tror jag. Ser mycket ut som Odd Mollys Lovly knit, nå´n som vet vad märket heter?
    Kan inte komma på något.
  • Sagalin
    Pums skrev 2009-10-29 18:44:35 följande:
    Var som sagt iväg IGEN till veterinären med lillkissen idag.Nu hade hon kissat blod flera gånger.Fick diagnosen Idiopatisk cyctit = blåskatarr av okänd anledning.Kan vara så att hon är stresskänslig och reagerar dåligt på det i urinblåsan.Ska skaffa fler kattlådor så hon har olika möjligheter till toa besök. Ska även placera ut lite mer mat på ställen där hon kan äta i lugn och ro.Kanske hon har reagerat på vår lille som springer runt hemma om dagarna.Men oftast så är vi bara på bottenvåningen så det är alltid lugnt på övervåningen. Och huset är stort så det borde inte vara så att hon känner att det blir trångt.Ja, nu har vi fått fler mediciner så hon ska äta tre sorter ett tag nu så jag hoppas det hjälper.
    Stackars kisse.
    Det kan vara så som du skriver att hon är stressad, hoppas medicinerna hjälper.
  • Sagalin
    Gummsan82 skrev 2009-10-29 18:54:49 följande:
    Hillevi kanske?Köpte en fin tunika av det märket i våras.

Det kan det nog vara för det står Hillevi of Sweden på deras lappar.
    Jag har ett linne därifrån.
  • numberone

Hej igen!

Vi var bara en natt men det var tillräckligt... Hoppas innerligt att vi inte behöver komma dit igen... Har bott tillräckligt på sjukhuset med Ellen...

Idag kom nya tyger så imorn hoppas jag på att lilla A vill sova så jag får lite egen tid att sy på....

• Pums
    Villa Nordåker skrev 2009-10-29 18:59:22 följande:
    Stackars kisse.Det kan vara så som du skriver att hon är stressad, hoppas medicinerna hjälper.
    Tack för omtanken gumman.
  • K a j s a s
    Daggdroppen skrev 2009-10-29 17:53:29 följande:
    Hihi Kajsa! Så det BLEV en tygtavla ändå? Vill se bilder!!! (saknar annars din blogg!)Numberone: Vad skönt! Hur länge var ni intagna? Jobbigt att vara ifrån storasyster antar jag Isolering är inte kul. Jag var också på det med W en gång. Hade till och med toaletten i samma rum, alltså I rummet utan vägar eller skynken. Det var lite olustigt. Mitt i allt kunde ju ändå skötare komma in...

Ska fota lite imorgon nu när det äntligen är klart. Men jag säger som vanligt, det är nog lite för "modernt" för mångas smak härinne. Men det bjuder jag väl på.

Hemma igen efter en löparrunda med grannkarlen. MIn kompis sambo har tjatat och tjatat att jag ska följa med ut och springa. Jag har alltid haft ngn ursäkt. men idag följde jag faktiskt med, och det gick bra. Sprang ju inte direkt ifrån honom men han sprang inte ifrån mig heller. Nu blir det kanske slut på hans tjat i alla fall.
  • Daggdroppen

Kajsa: men det är kul med olikheter! Annars blir det enformigt Kul med länk! Jag BORDE också...

Numberone: Kan tänka mig det. Hoppas hon blir frisk nu!!!

Pums: Krya på till kissen också!!! Jag är kattvän så jag lider med er!

Svar på tråden Vita hem