• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Pums

Hakar på sjukstuge pratet....
    Lillen har 39 graders feber pga ett års sprutan igår.
    Lillkatten kissar blod igen så nu måste jag akut till veterinären idag igen.
    Haft panik över att knappt fått barnvakt för mannen är borta på kurs och kan inte ta sig hem så fort.
    Så nu får min mamma åka hit (sex mil enkel resa) och ta ledigt från jobbet.

Idag har det varit lite jobbigt.

• Prinsessan Leia

usch gillar inte hösten den går i ett enda töcken av sjukdomar
    blä
    känner mig trött och sliten
    öm och ont i nacken och upp i huvudet.
    i hopp om uppigging åkte jag o shoppa på lunchen lite klappar till barnen och smink till mig
    pyssel och annat ska handlas i helgen med kompisen...längtar tur det är fredag i morgon!!!!

• Kalle the man
    Gummsan82 skrev 2009-10-22 19:51:39 följande:
    Jag undrar om det är någon som vet vart man får tag i tjocka stumpbyxor, typ kalasbyxor? Hittade ett par i Ullared förra vintern men de är lite för korta i benen och de går hemskt långt upp på magen, som om de vore gjorde för gravida. Vill inte ha med ull eller så i, hade ett par men efter en kvart i dem så fick jag panik!Tips emottages tacksamt!
    Jag brukar köpa från Roba ( www.robaversand.com ) till mej och min fru, dom har dom klassiska kalasbyxorna som vi hade som barn på 70-talet. Gillar du liksom oss dom ribbstickade så har du kommit rätt då!
  • Amelié77

Och jag har hostat i 4 veckor nu. Riktigt hemsk hosta, brukar aldrig ha sån här hosta. Så det är verkligen sjukstuga som gäller här i tråden. Önskar de kunde testa om det är svininfluensa man har, men de verkar inte vilja testa folk överhuvudtaget här...kanske det är för dyrt att ta testet?

• Gummsan82

Här hos oss är vi alla friska. Barnen har dock haft lite hosta och varit snoriga men är nu fria från det, för tillfället iaf!

Tror det smäller till så vi blir sjuka på en gång hela högen, med influensa och kräksjuka och vattenkoppor på samma gång!

• Sagalin

Näe nu tar jag höstlov från jobbet, ska hämta barnen från dagis.
    Hoppas Saga är på bättre humör än hon var när jag lämnade henne.
    Jacob var lite misstänktsam varm idag på morgonen men förhoppningsvis är det inget.

• Peak

tjohooo jag fick en dag med delfiner i present igår!! Klappa och kela med dem och teori. Jag älskar delfiner kanske ska tilläggas Fick en ny husnyckel också - med delfin på!

Hoppas alla sjuka barn (och vuxna såklart) kryar på sig!!!

• FluffyTina
    Daggdroppen skrev 2009-10-29 12:51:07 följande:
    Välkommen! Just nu är det tydligen sjukstuga i tråden, men vanligtvis är det nog mer betoning på inredning
    tack tack! det låter ju bra. jag kan ju lägga in om att jag har sjkt ont i armen efter vaccinet och att jag har 7 dagar kvar till bf. Det är nästan samma som att vara sjuk tycker jag. otymplig.
  • Amelié77
    FluffyTina skrev 2009-10-29 14:46:35 följande:
    Daggdroppen skrev 2009-10-29 12:51:07 följande: tack tack! det låter ju bra. jag kan ju lägga in om att jag har sjkt ont i armen efter vaccinet och att jag har 7 dagar kvar till bf. Det är nästan samma som att vara sjuk tycker jag. otymplig.
    Ååh, spännande! Lycka till med bebben!
Svar på tråden Vita hem