• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Sagalin
    numberone skrev 2009-10-29 10:40:13 följande:
    Hej!Har legat inlagd med Agnes på sjukhus... är nu hemma på permis. Lillan har en envis feber som håller sig mellan 38.8 - 40 grader och vill inte gå ner. Suck!
    Hoppas hon krya på sig snabbt!
  • numberone

Villa:

Ja det får vi hoppas, det kom i måndags så nåt skit är det men de hittar inget mer än att hon har lite förhöjda infektionsvärden. Glad att vara hemma för att vara på isolering va inget skoj...

• Amelié77
    numberone skrev 2009-10-29 10:46:59 följande:
    Villa: Ja det får vi hoppas, det kom i måndags så nåt skit är det men de hittar inget mer än att hon har lite förhöjda infektionsvärden. Glad att vara hemma för att vara på isolering va inget skoj...
    Usch...låter som när vår Agnes var intagen på sjukhus då hon var 3 mån. Hon hade också bara feber och stigande CRP i flera veckor men inga andra symptom. Svårt att veta vad de lider av då. Hoppas det går över snabbt för henne i alla fall!
  • Sagalin
    numberone skrev 2009-10-29 10:46:59 följande:
    Villa:Ja det får vi hoppas, det kom i måndags så nåt skit är det men de hittar inget mer än att hon har lite förhöjda infektionsvärden. Glad att vara hemma för att vara på isolering va inget skoj...
    Barnens kusin, fick också tillbringa en natt på sjukhuset denna vecka, han hade med feber som inte gick ner och ont i magen.
    De tog massor av prover men de hittade inget.
    Nu är han snorig och lite häning och febern ha gett med sig.

Låter inget kul med isolering.
  • numberone
    Amelié77 skrev 2009-10-29 10:58:29 följande:
    Usch...låter som när vår Agnes var intagen på sjukhus då hon var 3 mån. Hon hade också bara feber och stigande CRP i flera veckor men inga andra symptom. Svårt att veta vad de lider av då. Hoppas det går över snabbt för henne i alla fall!
    Hon är iallafall pigg och sprallar.... ska ringa ner till sjukan och kolla om vi ska ta nya prover...
  • Amelié77

För oss slutade det med operation, eftersom en av hennes lymfkörtlar på halsen svällde upp. Konstaterades att den var full med en varliknande vätska som måste opereras bort. I vätskan hittades stafylokockbakterier. Då hade hon fått många omgångar med antibiotika innan, men det hade inte hjälpt ett dugg, så operation var enda alternativet. Vi har ännu idag inte fått nån förklaring till varför hon hade fått det eller vad det egentligen var.

numberone - Kan det inte vara 3-dagars feber hon har fått då? Eller har hon redan haft det? Hur hög CRP har hon?

• numberone
    Villa Nordåker skrev 2009-10-29 11:02:52 följande:
    Barnens kusin, fick också tillbringa en natt på sjukhuset denna vecka, han hade med feber som inte gick ner och ont i magen.De tog massor av prover men de hittade inget.Nu är han snorig och lite häning och febern ha gett med sig.Låter inget kul med isolering.
    Låter som agnes....
    Amelié77 skrev 2009-10-29 11:08:19 följande:
    För oss slutade det med operation, eftersom en av hennes lymfkörtlar på halsen svällde upp. Konstaterades att den var full med en varliknande vätska som måste opereras bort. I vätskan hittades stafylokockbakterier. Då hade hon fått många omgångar med antibiotika innan, men det hade inte hjälpt ett dugg, så operation var enda alternativet. Vi har ännu idag inte fått nån förklaring till varför hon hade fått det eller vad det egentligen var.numberone - Kan det inte vara 3-dagars feber hon har fått då? Eller har hon redan haft det? Hur hög CRP har hon?
    Nemen fy sjutton för op.  Agnes fick feber i måndags och den är fortfarande hög och hon äter dåligt. CPR låg på 65 i tisdag och över 100 igår... men jag har inte nån aning om vad det innebär...
  • Amelié77
    numberone skrev 2009-10-29 11:12:08 följande:
    Nemen fy sjutton för op.  Agnes fick feber i måndags och den är fortfarande hög och hon äter dåligt. CPR låg på 65 i tisdag och över 100 igår... men jag har inte nån aning om vad det innebär...
    Förlåt, ville inte skrämma upp dig, men jag fick en sån flashback. Det är nog rätt hög CRP om hon har över 100. Det ska ju vara under 10 normalt. Åt oss sa de då vår tjej hade runt 70 att det ännu kan handla om en virusinfektion. Men börjar det stiga över 100 är det mera troligt att det är en bakterieinfektion men det KAN nog vara virus även fast den går så högt. Tror att vår Agnes hade 165 som högst just innan operationen. Kan hon ha urinvägsinfektion då? Tycker nog att de borde följa upp ordentligt och inte skicka hem en som har så hög CRP. Är hon trött och medtagen också? Kräv att de tar en massa prover!
  • Daggdroppen

Usch med sjuka barn Här har vi sjukstuga fortfarande. Vi är alla förkylda men på olika sätt. William har feber, Julia är snorig, jag har sjuk hals och lite muskelvärk och maken har hosta och muskelvärk.

CRP är ett infektionsvärde som ska vara under 10. Iaf för vuxna. Vid en infektion stiger det och jag själv har haft lite över 200 som mest. Då var jag också intagen. Nu i somras i smaband med mjölkstockningarna hade jag kring 90 och var på gränsen att bli intagen. Med barn är gränsen säkert lägre. Och så beror det säkert på allmäntillstånd mm också.

Så har jag för mig iaf.

• Prinsessan Leia

hoppas Agnes kryar på sig!!!!!

sitter på jobbet, smått chockad ännu (läs bloggen här på FL)
    snart dax för lunch...sen mng timmar kvar slutar 20:00 idag *pust å stön*

Svar på tråden Vita hem