• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Sagalin

I eftermiddags satt jag och barnen och tittade på Leila bakar på tv4 play. Jag och Saga sa att vi skulle önska oss en Kitchen Aid i julklapp av tomten. Förrutom att de är snygga verkar de smidiga att baka med och sen skulle jag vilja kunna baka bröd.

• Sagalin
    K a j s a s skrev 2009-10-30 18:44:50 följande:
    Villa N - Usch då! Skönt att han ändå mår hyfsat. feber och hosta kan ju vara H1N1, men vet ju inte. Min lilla dam fick just feber också. Hon har hostat och snorat i 3 veckor, lite rädd att det blivit en bakteriell infektion nu. Får väl avvakta och se hur det går.
    Jag blir lite misstänksam eftersom han fick hemsk hård hosta helt utan förvaning.

Hoppas M krya på sig.

Har T börjat första klass i år?
    Pums skrev 2009-10-30 18:46:18 följande:
    Ja det kan bli lite tungt för ryggen och man blir lite låst.Gnosjö, där har jag varit mycket som liten, hade mina kusiner boendes där.
    Aha.
    Jag flyttade hit för 9 år sedan när jag blev sambo med min man.
  • K a j s a s

villa n - Hosta brukar ju komma lite smygande. Går det svininfluensa i gnosjö? Det låter ju nästan som om det skulle kunna vara det. hua!
    T går i tvåan faktiskt. Hon har blivit stora damen verkligen!

• K a j s a s

villa n - Hosta brukar ju komma lite smygande. Går det svininfluensa i gnosjö? Det låter ju nästan som om det skulle kunna vara det. hua!
    T går i tvåan faktiskt. Hon har blivit stora damen verkligen!

• Sagalin
    K a j s a s skrev 2009-10-30 19:30:24 följande:
    villa n - Hosta brukar ju komma lite smygande. Går det svininfluensa i gnosjö? Det låter ju nästan som om det skulle kunna vara det. hua! T går i tvåan faktiskt. Hon har blivit stora damen verkligen!
    Jag få se hur natten blir och hur han är imorgon annars får jag nog ringa in till sjukhuset. Typiskt att maken är bortrest.

När man ser hur stora barnen börja bli så får man sig en funderare på hur gammal man själv kan vara.
  • Bellevue

Måste man ha feber om man har H1N1? Eller är det som att man "måste" ha feber när man har blindtarmsinflammation också? Inte alls alltså.
    Och är det med plötslig hosta ett typiskt tecken? Min förkylning började förra onsdagen med en hård slemhosta. Men om jag har svinisen borde väl nån mer i familjen ha fått? Maken är iofs kravlig idag....

Hoppas det inte är det Jacob har iaf!
    Och hoppas Kajsas tös slipper bakteriell infektion!

Är det inte dags att alla människor och djur i tråden blir friska och krya nu? Vi har ju en jul att förbereda.

Kram på alla och krya på er!

• Sagalin
    Bellevue skrev 2009-10-30 19:57:47 följande:
    Måste man ha feber om man har H1N1? Eller är det som att man "måste" ha feber när man har blindtarmsinflammation också? Inte alls alltså.Och är det med plötslig hosta ett typiskt tecken? Min förkylning började förra onsdagen med en hård slemhosta. Men om jag har svinisen borde väl nån mer i familjen ha fått? Maken är iofs kravlig idag....Hoppas det inte är det Jacob har iaf!Och hoppas Kajsas tös slipper bakteriell infektion!Är det inte dags att alla människor och djur i tråden blir friska och krya nu? Vi har ju en jul att förbereda.Kram på alla och krya på er!
    Jag läste lite idag om den nya influensan och då stod det att feber var ett "viktigt" symptom.
  • JohannaJ

Villa Nordåker skrev 2009-10-30 20:13:03 följande:

Snyggt!
    tack!
    Och det var rätt vägg du tänkte på.
    Jag gillar hyllor men är orolig för att det ska bli störande för ljuset från spottarna.
Svar på tråden Vita hem