• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Peak
    Gummsan82 skrev 2009-10-29 18:54:49 följande:
    Hillevi kanske? Köpte en fin tunika av det märket i våras.
    japp det var det - tackar! Men hittade just inget på nätet...verkar dock ha fina kläder!
    versan skrev 2009-10-30 11:00:03 följande:
    Vars bor ni igentligen (om du vill avslöja det) hihi... jag bor också i mellersta Sverige.
    Jag bor i Kumla, utanför Örebro

Nån som har sett om Lexingtons julsaker börjat dyka upp i butikerna ännu? Vill ha julhjärtan i år också!

Idag håller mannen med jobbarkompis på att sätta in kaminen
  • FluffyTina

idag ska det bli en rundtur till rusta och ikea för min del. Jag har bestämt att min dotters illröda rum inte ska vara den färgen. Hon trivs inte att sova där och jag kan lite förstå henne. Dessutom är inte röd färg någon bra färg att ha i sovrum.
    Så nu har jag valt att ordna det till kanske lite väl sockersött som behövs ändras om några år men jag vill att min dotter ska få ha ett riktigt sött flickrum.

en vägg ska få tapet med små rosor på i ljusrosa och ljusgrönt med vitt som bas. Den finns på rusta men kan inte se den på nätet. sedan övriga väggar ska ha matchande färger såsom den rosa och gröna färgen men även vita väggar.
    Heeeela rummet ska i alla fall ljusas upp ordentligt. Sen återstår bara golv. vet inte alls vad det ska vara för golv. Just nu är där en hemskt ful korkplastmatta. Helst villl jag att golvet ska vara ljust....aja, man får väl kika rundor.
    Tösens rum blir i alla fall det första rummet i huset som kommer donas med, fast att vi hade planer på andra rum före.

pums: din blogg knasar sig för mig idag. Kan bara se din mailadress m.m. Men inga inlägg.

• Pums

Känn som om många bloggar knasar idag. Försöker själv läsa runt lite på andras sidor och inte alltid jag får upp det. Och sen kan jag inte lämna kommentarer hos vissa.
    Nån mer som märkt att det är problem i bloggeriets värld idag?

• Bellevue

När jag gick in på Pums blogg fick jag också bara upp mailgrejen men efter en stund kom resten. Segt!

• K a j s a s

Villa N - hon mår bättre nu än i natt. Just nu är hon uppe och "städar". En duschflaska och en svamp är roliga! Skönt att Jacob mår lite bättre också!
    Har själv varit och shoppat lite på A6. Beställt nya utelampor och köpt mig lite nya kläder. Skönt att shoppa helt själv, man får så mycket gjort.

• Bellevue

Morr! Visst var det nån i den här tråden som för ett tag sen tipsade om pojkgardiner på tradera? Dom här gardinerna halens.se/ProductPage.aspx&mid=266&sort=0&dir=1

Den som tipsade tyckte dom var för korta. Jag vann den auktionen och har nu väntat i två veckor på gardinerna. Förra fredagen hade hon inte skickat dom pga flytt. Idag säger hon att dom nog blev kastade i flytten....
    Ska få tillbaka pengarna iaf...
    Vad sätter man för omdöme på sånt här??

• Ari Gold
    Peak skrev 2009-10-31 12:24:54 följande:
    japp det var det - tackar! Men hittade just inget på nätet...verkar dock ha fina kläder! Jag bor i Kumla, utanför ÖrebroNån som har sett om Lexingtons julsaker börjat dyka upp i butikerna ännu? Vill ha julhjärtan i år också!Idag håller mannen med jobbarkompis på att sätta in kaminen
    Åh vad mysigt med kamin så här på hösten!

Jag har en "färdig" kamin som ska kopplas in i barnens lekrum efter det renoveras, och så en som jag måste lämna in på renovering först. Så det blir nog inget kaminande förrän snarare till nästa höst:(
  • Peak

Ari Gold skrev 2009-10-31 15:16:02 följande:

Åh vad mysigt med kamin så här på hösten! Jag har en "färdig" kamin som ska kopplas in i barnens lekrum efter det renoveras, och så en som jag måste lämna in på renovering först. Så det blir nog inget kaminande förrän snarare till nästa höst:(
    ja det ska bli skönt! Vår yttertemp. mätare till pannan pajade för ett par veckor sedan, då var det rejält kallt inne eftersom pannan trodde det var +23° ute! Då hade det varit skönt med en kamin!
Svar på tråden Vita hem