Inlägg från: längtar och väntar |Visa alla inlägg
  • längtar och väntar

BF Juni 2010!

Här vill jag också vara med.
    Väntar första barnet 5/6 enligt vul!

Ska ni vaccinera er mot svininfluensan? Detta verkar vara en het potatis nämligen! Jag har bestämt mig för att inte göra det, här nere i Malmö, får man ändå inte göra det förrän man är i vecka 28+0.

• längtar och väntar

Blir lite irriterad på mina systrar, de har flera barn redan och tror de vet allt och ska hela tiden komma med råd eller berätta etc. Inte så där snällt, utan lite mer översittarstil. Så fort jag berättar något, t.ex. att mina byxor känns trånga och så, så säger de "äh, det kan du inte känna redan" o.s.v.

Min ena syster menar att mammabyxor inte är bra, bättre att köpa en storlek större i vanliga byxor.. Hmm, lätt för henne att säga som typ har storlek 36 i vanliga fall.. Jag har 40-42 och måste alltid vika upp mina jeans. Hur skulle det då se ut med ett par större byxor?

Sen har jag sagt att jag inte vill höra något om deras förlossningar och hur mycket de blev sydda och så. Jag vill bilda mig en egen uppfattning, är rätt rädd för att bli sydd och så. Sen vet jag att jag skulle klara det om jag blir det, men jag vill inte ha en massa bilder i huvudet av det mina systrar berättat. Även detta tycker de är sååå löjligt..

• längtar och väntar

Ja, jag är lillasyster. Jag sa till min ena syster att jag inte förringar hennes förlossningar, men jag vill ändå inte höra hur de gick till. Då sa hon "äh du kommer ändå få höra så mycket från alla håll". Hmm, men jag vill INTE höra, handlar inte om ointresse utan bara för min egen skull!

Sen ska min ena syster hela tiden prata om svininfluensan, hon är sååå rädd för denna sjukdom. Hon tycker även jag är helt knäpp som inte tänker vaccinera mig, nu får jag inte vaccinera mig förrän om 19 veckor, men tvivlar på att jag kommer göra det då heller.. Men hon nästan skäller ut mig för att jag inte vill vaccinera mig..

Det är mycket roligare att prata med kompisarna som vet om graviditeten, de gläds verkligen och det är så roligt att prata med dem om det!

Summer skrev 2009-10-31 10:36:27 följande:
    Jag ska försöka vänta lite med mammakläder. Jag har köpt två par svarta leggings på Gina Tricot. De kostar endast 99 kr och funkar till allt! :) Sedan använder jag tunikor och lite klänningar till, en skjortklänning och på Gina finns även lååånga tröjor som går ner över rumpan, som en jättelång t-shirt med ärm, kostar bara 149 kr, också väldigt billigt och finns i olika färger. längtar och väntar: Jag känner igen den där stilen och den är verkligen såååå tråkig. Förmodligen är de lite avundsjuka på dig som går igenom det här fantastiska, kanske är du lillasyster och yngst (precis som jag) och de knappt kan tänka sig att den lilla tjej du varit i hela deras liv nu blivit kvinna och ska bli mamma, de kanske är i chock? Om jag var du skulle jag säga ifrån och säga att jag inte bett om deras råd eller kommentarer eller helt enkelt undvika dem om de sårar dig. Lycka till S
  • längtar och väntar

Fast i Schweiz har de stoppat vaccinet till gravida! Så jag tror inte vi ska tro på allt som de svenska myndigheterna säger!

I Malmö ger de inte vaccinet förrän man är i 28+0.

Lina o Ante skrev 2009-10-31 11:05:39 följande:

Jag har tagit det och var inte tveksam... jag skulle må ännu sämre om jag inte hade tagit och blev sjuk.. jag känner att om dom erbjuder oss som är gravida så kan det inte vara så speciellt farligt... (Bara min åsikt)
  • längtar och väntar

Jag är i 9+0 och sover skitdåligt, eller rättare sagt, sover några få timmar i sträck innan jag måste upp och kissa. Sen har jag så ont i brösten, framför allt på natten så ibland vaknar jag av det när jag vänder mig. Har även humörsvängningar som inte är att leka med.. Jag grät till Idol igår.... Sen mår jag ganska illa, framför allt när jag inte ätit på ett tag.

• längtar och väntar

Vi hade namn klara redan innan jag blev gravid

Nivde skrev 2009-11-01 09:37:48 följande:
    Jag känner mig helt säker på att vi väntar en pojke och vi har funderat lite på namn. (Det är tidigt men det är kul!) Vi har enbart hittat ett namn som vi båda tycker om, nämligen Malte. Vi har flera andra vi gillar men där har vi nära släktingar som har dessa namn. Flicknamn har vi några fler av... Ida, Kerstin, Sigrid och Stina.
  • längtar och väntar

Vilken vecka är du i på inskrivningen?

Jag ska på inskrivning 24/11 och är då i 12+3 (enligt vul) eller något sådant. Men enligt min beräkning är jag då i 13+2

Milliemolly skrev 2009-11-03 19:58:50 följande:
    Var på hälsosamtal idag och fick tid för inskrivning den 1 dec. Sent tycker jag! Längtar bara tills vecka 19 - dvs efter RUL så man kan börja njuuuuuuuuuuuuuuuuuuta och inte oroa sig så mycket. Min BM sa att jag skulle ta en liten sak i taget nu. Just nu ska jag vara glad för: "att jag kan bli gravid" . Så jag tror att jag ska lyda henne Nedräkning: 25 dagar till KUB
  • längtar och väntar

Så är det i Malmö.. Här är det 140 patienter/barnmorska.. Ringer man inte direkt och bokar så kan det hända att första kontakten blir på rul på kk..

stina84 skrev 2009-11-03 20:11:46 följande:
    Vilken sen inskrivning! Här har vi inskrivning i v.11 (jönköping)
  • längtar och väntar

Var ska man få pengar från att anställa? Barnmorskorna jobbar under stor press, så klart, inget de kan göra något åt..

stina84 skrev 2009-11-03 20:21:42 följande:
    Oj Glad jag inte bor i Malmö då. De har inte funderat på att anställa fler BM
  • längtar och väntar

Min mamma jobbar också på sjukhuset i Malmö, de tar inte in vikarier, nyanställer inga. Det finns INGA pengar just nu, precis som i skolans värld!

stina84 skrev 2009-11-03 20:46:38 följande:
    Du jag är så förbannat trött på dessa landsting! Pengar finns visst, skitsnack! Det är precis som om jag varje månad skulle dela upp min lön i påsar, ex: *räkningar *mat *nöje räkningarna är betalda kvar är 2 påsar. 1 med pengar till mat och 1 till nöje. Efter halva månaden tar pengarna i påsen för mat slut. Men va dtråkigt då får jag väl svälta för den andra påsens pengar är ju till nöje. Precis så resonerar de. Det är det som gör mig så förbannad! Man kan inte resonera så. Givetvis är det inte barnmorskernas fel, de gör ett superjobb!
Svar på tråden BF Juni 2010!