Inlägg från: längtar och väntar |Visa alla inlägg
  • längtar och väntar

BF Juni 2010!

Precis, jag hinner knappt träffa mina kompisar som jag redan har!
    Sen är jag inte sådan som bara vill snacka om min graviditet, gjorde dock det med en kompis häromdagen, men hon är höggravid så det blev så. Men jag kommer aldrig prata bajs och blöjor när vi får barn. Vill kunna fortsätta prata "vuxensnack" liksom..

mejola skrev 2009-11-09 22:41:57 följande:
    haha nä samma här, har inge större behov av att träffa folk från nätet, har fullt upp av alla IRL folk som finns Ego... Borde verkligen sova ändå så sitter man och pluggar vidare på nått som inte ska vara klart förs nästa vecka men så skönt att ha de gjort, men sömn är rätt bra att ha de också
  • längtar och väntar

Jo, men då är det en annan sak. Jag har många kompisar som jag hellre träffar oftare än lär känna nya. Har även vänner som kommer ha barn i ungefär samma ålder.

Känner bara att jag är inte typen där allt kretsar kring barnet (missförstå mig rätt), känner att det lätt blir att man bara pratar om barnen om man träffas så. Men det kanske är mina fördomar inte vet jag.

Golvmoppen skrev 2009-11-09 22:44:59 följande:
    Längtar o v: När jag var gravid med min dotter, så gick jag med i en tråd här på FL för oss i Gbg. Vi var många från början, men delade på oss i 2grupper. Vi var ett gäng på 10-12st som träffades rätt regelbundet och än idag har jag kontakt med ngr. Barnen är ju i samma ålder o de träffas och leker ngn ggn ibland. Det var väldigt bra för mig, då jag inte kände så många och inte gravida. Flyttar man in i en stad/ort och har 25-30mils avstånd från där man är uppvuxen, så är det rätt gott att knyta lite kontakter. Framför allt då man gick hemma samtidigt.
  • längtar och väntar

Fast jag är ju sådan att jag tar det som skrivs här med en nypa salt, eftersom i mina ögon är familjeliv en rätt märklig sajt.. Min mamma som jobbar på bb "varnar" mig för att läsa här..

Jag har tillräckligt med vänner som jag kan spy galla tillsammans med.. När de sen är gravida gör de samma sak mot mig. Det är det vänner är till för.. Sen tycker jag det är vansinnigt trist att bara årata graviditet och barn varje gång jag träffar någon som också har barn eller är gravid.. Visst kan man fråga om råd, men jag vill prata om annat också när jag träffar vänner..

När jag sen får barn så kommer jag inte intressera mig för att diskutera bajs och blöjor. Det intresserar mig inte nu och kommer inte intressera mig sen heller. Men alla är vi olika!

Alla gör som man själv vill, jag är inte ett dugg nyfiken på vilka som gömmer sig bakom nicken.. Och läser man här inne på familjeliv verkar det som alla fått mf eller ma och så är ju verkligen inte fallet. Så vill man INTE bli nervös och så så ska man ju verkligen inte läsa här inne!

Kamikazee skrev 2009-11-09 22:50:19 följande:
    Det är väl olika. Själv tycker jag att det är jättekul att träffa nytt folk samtidigt som jag är himla nyfiken på vilka som gömmer sig bakom nicket. Det handlar inte om att inte ha kompisar utan om att träffa nya människor som man ändå faktiskt kommer rätt nära på nätet. Inget slår IRL-träffar - skitsamma vart man först träffades. Jag har vänner från nätet som jag träffade för att vi skulle gifta oss samma år, 2006. Anledningen till att de flesta av oss har sökt sig till denna träd tror jag ändå är att vi är en (stor) grupp av personer som har hamnat i liknande situation och för tillfället är intresserade av samma sak - nämligen att spy galla över graviditetssymtom (eller bristen på dem), oron och glädjen över att vara gravida och förhoppningen om att få ett friskt barn i juni. Jag kan tänka mig sämre saker att träffas om
  • längtar och väntar

Men herre gud, så du menar att det inte finns något annat att prata om än bajsblöjor?? Herre gud.. Det finns ju hur mycket som helst att prata om! Bajsblöjor kommer aldrig bli mitt intresse.. Tur att vi alla är olika..

Jag har fullt sjå att hinna träffa mina vänner, så nya vänner behöver jag faktiskt inte..

mithrandil skrev 2009-11-10 08:29:08 följande:
    Godmorgon tjejer. Här är det samma som vanligt. har typ inga symtom alls. Men nu har jag iaf känt av lite små molvärk i magen i ett par dagar så nu är jag mest oerhört tacksam för att jag slipper symtom. Längtar och väntar: Vilken tur att vi alla är olika!! Kompisar har jag, men det är alltid kul att träffa fler. Dessutom kan man ha oerhört mycket gemensamt med många förutom grav. och bebisar även om man träffas via fl. Bajs var inget jag NÅGONSIN skulle prata om innan jag fick barn, men nu är ju det den största delen av min värld så vad finns det liksom annars att prata om? Självklart pratar jag om "ett eget liv" och jag pratar aldrig om min nuvarande graviditet annat än här på nätet. Jag lägger fokus på min son och det är hans bajsblöjor som har blivit mitt största intresse
  • längtar och väntar

Fast nej, jag köper inte argumentet "vänta tills du får barn"! Det tycker jag är förnedrande faktiskt! Bajs intresserar mig inte, varför skulle jag vilja prata om någon med det? Löjligt!!!

Thesso skrev 2009-11-10 10:31:23 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-09 22:43:18 följande: Ha ha ha. Tro mig, du kommer prata bajs och allt därtill. Trodde inte heller jag skulle bli sån mamma som pratade om sånt men herregud, det gör man!
  • längtar och väntar

Vi får väl se men jag känner mig själv väl... Är något konstigt eller så så söker jag info på nätet eller kollar med bvc.. Känner inget behov av att prata om bajs med mina vänner.. Finns så mycket annat vi vill prata om! Pratar inte om min graviditet särskilt mycket nu heller, finns annat att prata om!

Jag är så trött på dessa prettomorsor "vänta bara ska du få se".. Jag har blivit utskälld av min syster för att vara egoistisk, för att vi planerar en långresa tillsammans med vår baby 2011... Det kan man inte göra om man har barn, då måste man ju göra det barnet gillar - hela tiden ungefär.. Eller ja, jag har hört många prettomorsor säga det..

Thesso skrev 2009-11-10 18:51:34 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-10 18:09:45 följande: Kom ihåg det här inlägget du skrev nu och tänk på det när barnet är några månader. Du kommer att skratt åt dig själv. Vet att det låter helt sannslöst sjukt att man pratar massa bajs, röda stjärtar och spya men det är ju det som blir ens vardag. Har ditt barn annorlunda bajs en dag tex så frågar du kanske en väninna med barn om hon kan veta varför bajset är gult eller så. Tro mig, det blir så. Det har kanske med oro att göra och det kommer du känna av i massor!!!
  • längtar och väntar

Min mage har verkligen förändrats den senaste veckan! Är 10+6 nu och den är stenhård och på kvällarna hur stor som helst! Min man satt och tittade på mig häromkvällen och jag frågade vad han tittade på.. Då sa han "din mage är ju helt stor"

• längtar och väntar

Min mage har verkligen förändrats den senaste veckan! Är 10+6 nu och den är stenhård och på kvällarna hur stor som helst! Min man satt och tittade på mig häromkvällen och jag frågade vad han tittade på.. Då sa han "din mage är ju helt stor"

Detta med magen är väl inget konstigt? Det är väl bara den naturliga utvecklingen?

• längtar och väntar

Vi har redan börjat berätta för en massa människor. Jag är i 11+5 idag. Det har redan börjat synas på mig, så våra närmsta vänner vet, våra familjer och stora delar av släkten. Även våra kolleger har börjat få veta, och min chef vet också.

• längtar och väntar

Vet någon var man kan få tag på snickarbyxor för gravida? Vill så gärna ha det och tycker det ser så mysigt ut!

Svar på tråden BF Juni 2010!