Inlägg från: längtar och väntar |Visa alla inlägg
  • längtar och väntar

BF Juni 2010!

Fast när jag säger att jag då t.ex. har lucia och avslutning som tar all min tid nu, så får jag till svar "äh sluta nu skyll på det va?".. Sen är det samma kollega som kommer och säger att lucia är sååå fint... Tror hon att jag slänger ihop det på en kafferast?

Jag tappade helt lusten på att komma.. Sen får jag mer och mer ont i min ischiasnerv för varje dag som går.. 15.30 idag, var jag helt slut i rygg och bak.. Kunde knappt gå i trappor..

Thesso skrev 2009-11-25 22:00:49 följande:
    Längtar och väntar: Vilken jobbig sits. Tycker nog att du ska stå på dig och göra som du sa och hjälpa till med sången men absolut inte ta allt ansvar själv. Säg att antingen gör ni det tillsammans eller så får dom göra det utan dig. Ni är ju ändå ett arbetsteam, inte du mot alla dom. Stå på dig och lycka till!
  • längtar och väntar

Hon menade väl att "alla har vi mycket att göra" och jag inte ska komma och tro att jag är något för tt jag t.ex. har lucia och avslutning.. Äh orkar inte bry mig.. Vet inte om jag ska gå.. Förra året var det sååå pinsamt, när en kollega fick lite för mycket i sig och började nästan "flirta" med en av de yngre killarna, trots att hon är gift och har barn..

Pepparkaksdeg skrev 2009-11-25 22:21:48 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-25 22:02:50 följande: Äh,den där kollegan tycker jag kan flyga och fara! En personalmiddag är väl ändå frivilligt? Har du inte ork till att hålla på och dona med massa sånger och grejer är det klart du ska slippa. Va är det för idiot som inte förstår att man inte kan hålla på och pressa en gravid till en sak som dessutom borde vara frivillig. Blir tvärarg! Vadå "skyll på det"?! Det är väl ingen nyhet att man som gravid inte kan hålla på och tuffa på i vanligt tempo. Folk ska snarare se det som en bonus om man kan det. ALDRIG utgå från det! Att graviditet inte är en sjukdom är nog det dummaste argument som myntast! Nä,STÅ PÅ DIG! Middagen kan du ju ändå gå på om du har lust sen. Stanna kvar så länge det känns ok och gå hem sen. Även om det skulle vara mitt i allsången!
  • längtar och väntar

Fast som musiklärare är jag ensam om att fixa lucia och avslutning, måste köpa in en massa, repa, se till att alla har sina kläder och är på rätt plats vid rätt tid etc.. Kören är runt 25-30 personer, så det är inte lite att hålla reda på. Sen har många andra också mycket att göra, men vissa kolleger verkar tro att det tar en kafferast att sätta upp ett luciatåg.

Kan säga att jag aldrig skulle hålla på att "flirta" med andra på jobb när jag är gift.. Tycker att man itne gör sådant, oerhört pinsamt.

Jag vet inte om jag känner för att gå heller, har så svårt att sitta ner så länge. Då kommer jag inte kunna röra mig efteråt. Dessutom vet jag inte var vi ska vara än, och jag är rätt beroende av det också, eftersom jag varken cyklar längre eller kan gå längre sträckor.

Thesso skrev 2009-11-26 07:11:41 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-25 22:23:12 följande: Klart att alla har mycket och göra så här inför slutet på terminen men du är gravid för tusan!! Det är ju ändå synd att du ska missa middagen för ett gäng dumma tanter som inte fattar att man inte har all ork i världen när man är gravid eller rättare sagt i ditt fall där du har så ont. Dom kanske hade guld graviditeten och inte hade något problem alls och bara gick på moln i 9 månader och därför kan dom inte förstå att andra kan ha det jobbigt. Det där med flirten skrattar jag lite åt. Lät som en typisk kommunalanställdas fest tycker jag. Är inte kommunalare själv men har hört talas om "era" fester och dom verkar kan gå rätt vilt till!
  • längtar och väntar

Nej, då blir det sura miner. Alla arbetslag har var sitt uppdrag att fixa något.. Så om jag säger blankt nej blir det sura miner.. Men bara för jag är musiklärare så har jag inte färdiga allsånger att ta fram t.ex. Jag tycker inte ens om allsång, vi hade inte ens det på vårt bröllop

Vet inte om jag kan avböja dagarna innan, för det ska beställas mat och så.. Ska till sjukgymnast nästa torsdag. Men just nu är klockan 7.30 och jag har redan ont i baken liksom.

Thesso skrev 2009-11-26 07:18:49 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:16:02 följande: Kan du inte bara avsäga dig från allt som har med festen att göra och bara anmäla dig för middagen. Sen när du närmar dig och ser var ni ska vara samt hur du känner dig kan du kanske avböja? Hoppas verkligen det löser sig för dig!
  • längtar och väntar

Det ska vara 15 minuter, så typ 1-2 låtar är det enda vi hinner med. Så inte så avancerat egentligen, men jag blev bara så anti när de räknar med att jag som musiklärare fixar det

Thesso skrev 2009-11-26 07:29:56 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:26:13 följande: Fy, lag lider verkligen med dig. Är så glad att jag slipper sån värk! Men du, vad ska det vara för allsång. Ska det vara roliga omgjorda fest texter eller ska det vara mer vanliga låtar?
  • längtar och väntar

Nej, vi ska dela ut papper så alla är med på sången/sångerna. Jag tror att de andra i arbetslaget tror att det ska vara ett häfte också. Ska berätta idag att det inte är så.. Ja, vi får väl se om jag orkar gå. Frågan är om det är värt att få så ont efteråt?

Thesso skrev 2009-11-26 07:33:37 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:30:59 följande: Jaha, så ni ska uppträda till dom eller? Trodde det var mer allsångshäfte som man får på kräftskivor om du förstår hur jag menar..
  • längtar och väntar

Det kan vi nog välja själv. Min ena kollega menade att "men du har väl många sångböcker".. ja, om de kommit för 2 veckor sen. Vi flyttar snart och har börjat flyttpacka, så alla mina sångböcker är nerpackade.

Thesso skrev 2009-11-26 07:42:09 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:35:20 följande: Är det roliga låtar det ska vara seriösa?
  • längtar och väntar

Jo, jag vet, men mina kolleger eller nå väl, en i arbetslaget förstår inte detta.. Men hon kanske förstår om jag skulle bli sjukskriven.. Nu hoppas jag verkligen inte att jag blir det, men om inte ischiasen blir bättre, hur ska jag orka jobba 5,5 månader till då?

Thesso skrev 2009-11-26 07:53:32 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:45:33 följande: Ja det är väl typiskt. Ta inte på dig nåt som du inte orkar bara. Du och barnet är prio 1!
  • längtar och väntar

Så är det alltid.. Ska vi ha temadagar med musikstation så har jag kanske en kollega som är där fysiskt, men det är jag som får planera, genomföra och utvärdera.. Är så jäkla trött på det nu, och de är väl inte riktigt vana vid att jag säger nej heller..

vitvåonågratill skrev 2009-11-26 07:54:21 följande:
    Håller med...varför ska du göra det ensam bara för att du är musiklärare..då kan ju inte dom ta åt sig äran sen heller isf! Nä, alla eller ingen tycker jag!
  • längtar och väntar

Fast den går inte riktigt, då festen är på en fredag och det sen är jullov Fast annars var det bra!

vitvåonågratill skrev 2009-11-26 07:57:29 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:56:02 följande: Du kan ju säga till redan innan att jag kommer på middagen, ni hjälper mig med allsången, och sen sjukskriver jag mig dagen efter då jag vet innan att jag inte kommer komma ur sängen efter att ha suttit så länge" så får du se vad dom väljer?
  • längtar och väntar

Igår fick vi hem ul-tiden! 23/12 är det dags! Jag tror dock jag är längre gången än vad vul visade. Min mage börjar synas rejält nu! Så jag tippar på att jag får en majbaby.

• längtar och väntar

Usch blir så nervös när jag läser om alla skador och så.. Det är kalrt att jag vet att barnet kan vara skadat på något sätt.. Men hur stor är egentligen risken i %? Jag är 28 år och har inga bakomliggande sjukdomar och inget i släkten heller..

• längtar och väntar

JAg går ur denna tråd nu, då jag känner att det är så mycket inbördes beundran och man får aldrig svar eller så på det man frågar..

• längtar och väntar

Fast jag har ställt en massa frågor och sagt en massa saker, men allt blir ignorerat! Trött på det nu!

stina84 skrev 2009-12-01 20:37:22 följande:
    Det kan ju vara så att folket här inne inte vet vad risken är och därför väntar på att någon annan svarar...???
Svar på tråden BF Juni 2010!