Fast som musiklärare är jag ensam om att fixa lucia och avslutning, måste köpa in en massa, repa, se till att alla har sina kläder och är på rätt plats vid rätt tid etc.. Kören är runt 25-30 personer, så det är inte lite att hålla reda på. Sen har många andra också mycket att göra, men vissa kolleger verkar tro att det tar en kafferast att sätta upp ett luciatåg.
Kan säga att jag aldrig skulle hålla på att "flirta" med andra på jobb när jag är gift.. Tycker att man itne gör sådant, oerhört pinsamt.
Jag vet inte om jag känner för att gå heller, har så svårt att sitta ner så länge. Då kommer jag inte kunna röra mig efteråt. Dessutom vet jag inte var vi ska vara än, och jag är rätt beroende av det också, eftersom jag varken cyklar längre eller kan gå längre sträckor.
Thesso skrev 2009-11-26 07:11:41 följande:
längtar och väntar skrev 2009-11-25 22:23:12 följande: Klart att alla har mycket och göra så här inför slutet på terminen men du är gravid för tusan!! Det är ju ändå synd att du ska missa middagen för ett gäng dumma tanter som inte fattar att man inte har all ork i världen när man är gravid eller rättare sagt i ditt fall där du har så ont. Dom kanske hade guld graviditeten och inte hade något problem alls och bara gick på moln i 9 månader och därför kan dom inte förstå att andra kan ha det jobbigt. Det där med flirten skrattar jag lite åt. Lät som en typisk kommunalanställdas fest tycker jag. Är inte kommunalare själv men har hört talas om "era" fester och dom verkar kan gå rätt vilt till!