Inlägg från: längtar och väntar |Visa alla inlägg
  • längtar och väntar

BF Juni 2010!

Jag vill verkligen inte filma förlossningen, känns inte som något jag vill titta på senare. Dessutom, var ska man rigga kameran, eller ska mannen hålla i den?

Frågar igen om någon vet var man kan köpa snickarbyxor?

• längtar och väntar

Men vill han verkligen missa förlossningen för den sakens skull? Han behöver ju inte titta mellan benen på dig..

Själv är jag den av mig och min man som inte tål blod.. Eller jag har blivit lite bättre, då jag var tvungen att gå genom en massa förra hösten, efter en olycka.. Jag bävar dock för blodproven som ska tas hos bm på inskrivningen.

MalouG skrev 2009-11-19 18:15:02 följande:
    Sambo ska inte med på förlossningen och det är hans eget val då han inte tål blod... Så vet inte, antingen blir man själv eller så blir det nån man plockar den dag det kommer.
  • längtar och väntar

Fast jag är inte så mycket för att köpa begagnat, vill prova så att det blir rätt storlek och så.

Tack annars för tipset!

Yossan skrev 2009-11-19 18:15:47 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-19 18:13:19 följande: Kolla in Tradera, där kan du göra fynd!
  • längtar och väntar

JAg kollade på tradera och tyckte inte det var så himla billgt för att vara begagnade.. Vill veta att det är rätt färg och så också.

Lindex har inga mammakläder längre tyvärr.

Yossan skrev 2009-11-19 18:21:36 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-19 18:17:29 följande: Det är så billigt där så passar de gör det inget! Du har knappt förlorat något. Annars kan du ju alltid kolla in Lindex eller H&M, de brukar väl ha snickisar?
  • längtar och väntar

Fast navelsträngen behöver han inte klippa, det kan barnmorskan göra...

JAg skulle aldrig tillåtit att min man inte var med, men det är jag det..

MalouG skrev 2009-11-19 18:23:27 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-19 18:16:56 följande: Det säger jag också. Att han kan hålla ögonen mot mitt huvud istället... Men han kan ju inte klippa navelsträngen om nu den som är med får göra sånt här... Man vet ju aldrig. Kanske är han med ändå. Det får vi se den dagen. Jag kan ju bara hoppas att han kan vara med.
  • längtar och väntar

Vad jag har förstått har de inte det längre, inte i Malmö i alla fall.. I så fall kanske de i Karlstad har kvar kläder som de säljer eller något, för på Lindex hemsida finns inte heller mammakläder..

Yossan skrev 2009-11-19 19:48:00 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-19 18:22:47 följande: Men, men, visst har Lindex mamma kläder, iaf här i Kalrstad!
  • längtar och väntar

Fast vad då svårt att komma från jobbet? Vad jobbar han med?
    Jag hade själv aldrig accepterat att min man inte följde med mig när det är dags för förlossning.. Hade nog aldrig förlåtit honom och han hade nog aldrig förlåtit sig själv heller..

Vill inte ha med någon annan än min man på förlossningen!

MalouG skrev 2009-11-19 20:02:06 följande:
    :) Oj vilken härlig diskution det blev då jag nämde att sambon inte gärna skulle vilja vara med i närhet av massa blod då han höll på att svimma när han var med exet att ta ut pstav i armen. Dock är det även så att om jag föder för tidigt så kan det vara väldigt svårt för honom att komma ifrån jobbet. Men som sagt. Så låter det nu, men visst skulle han vilja vara där och jag skulle vara överlycklig om han är med. :) Så vi får se när det kommer till kritan så står han säkert där och håller mig i handen. Annars så kommer jag ändå inte att föda ensam, kommer säkert ha antingen min mor, hans mor eller min syster som har en son på 6 mån nu.
  • längtar och väntar

Jag är i 11+6 och kommer INTE ta vaccinet! Tycker det är för dåligt testat. Har inte heller träffat min bm, det ska jag göra på tisdag, men jag kommer inte ta upp något kring det för jag har redan min åsikt. Kanske jag ändrar mig om det fortfarande är aktuellt när jag är i tredje trimestern, det är först då man som gravid blir riskgrupp.

Milliemolly skrev 2009-11-19 21:07:43 följande:
    hej! är i vecka 10+4 och undrar så om jag gjorde rätt i att inte ta vaccianationen igår??????????????+ Jag var för rädd helt enkelt och orolig för hur det sak påverka bebben. Jag kan tänka mig att ta den om 3 veckor när den viktigaste utvecklingen är klar och moderkakan tagit över näringen. Hur har ni resonerat o vad säger era BM? Jag har inte pratat med min om det än. Inskrivning 1 dec.
  • längtar och väntar

Jag har haft vänner som legat i 39 graders feber flera dagar efter vaccinet, det är inte heller bra för barnet! Så även om man tar vaccinet så kan man råka på en variant av influensan!

Jag litar på de rönen jag hört om att man inte ska ta vaccinet förrän fostret är färdigutvecklat!

Nilla21 skrev 2009-11-20 07:10:24 följande:
    alla gör som de vill med vaccinet. jag har tagit sprutan då var jag i v 8+2 och tyckte jag gjorde helt rätt iallafall då jag på morgonen hörde på nyhetsmorgon läkare som sa att vaccinet kommer aldrig in till fostert utan det är antikropparna som kommer in till det och antikropparna är ju bra. sen vart jag orolig om jag nu får svininfluensa och den bryter ut hårt då är ju feber inte bra överhuvudtaget när man är gravid. Jag bedömmer att alla väljer själv man ska inte ta det om man inte vill.
  • längtar och väntar

Jag måste tyvärr göra dig besviken. Jag kommer inte lägga upp någon bild på mig själv eller skriva något om mig själv.. Inte för att jag inte vill, utan för att detta är ett forum och jag vill inte att alla ska veta allt.

stina84 skrev 2009-11-20 13:04:29 följande:
    Å vad jag längtar tills alla slutar vara så anonyma här inne Vill se lite bilder på er när ni skriver, kunna gå in på eran presentation och läsa om er, se bilder på era familjer....För ni kommer väl sluta vara så anonyma när ni paserat den mest kritiska tiden? *hoppas hoppas*
Svar på tråden BF Juni 2010!