Inlägg från: hoppfull trots allt |Visa alla inlägg
  • hoppfull trots allt

BF Juni 2010!

Hejsan!
    hoppar in här om det är ok, ser att ni pratat massor ett bra tag..

Jag är en 40åring från Värmland som har 3 stora tjejer födda -91 -93 och -94 med min förra sambo. Sedan 8 år tillbaka lever jag med min "nya" man och  23 januari i år kom äntligen våran efterlängtade dotter till världen efter nästan 4 års kämpande!

Ett flertal inseminationer och 6 ivf försök med ett MF i v8 och ett MA i v14 så lyckades vi äntligen. Jag har pratat om syskon ett tag då jag är till åren och gubben tyckte det är ok men då ska det bli spontant.. Kommer ju aldrig ske tänkte jag, körde en bantningskur och blev av med mina 5 sista kg sen förra graviditeten, sålde alla mammakläder och plussade i samma veva!
    Hann inte ens köpa några ÄL stickor, hade väl gett upp innan vi börjat Vi är så glada! Hoppas nu detta går vägen, är beräknad till 15 juni.. Det blir spännande hur det ska gå ihop för då har vi studenten för äldsta dottern och skolavslut 9an och flytt ur en lgh för ena tösen

• hoppfull trots allt

Tack för välkomnandet!
    Stina84: Visst kommer det lösa sig i sommar oavsett om jag är på BB så blir det ju studenten od ändå..

Har ni börjat må lite bättre än? jag gick ju in i v 11 idag och just idag har varit en bra dag annars är jag jobbigt trött mest hela tiden.. Tar varje tillfälle i akt att sova då Alice sover 2 längre perioder på dan än.. Har för första gången under mina graviditeter kräkts häromdagen och genast börjar kommentarerna om att: det är nog en pojk denna gång då, hagla.. Liite irriterande!
    Är jätteglad över mina 4 flickor och har faktiskt aldrig önskat mig en pojk men det vore lika kul det med.. Önskar mig faktiskt det denna gång men då främst för min sambos skull då tjejmaffian skulle behöva vägas upp lite..

• hoppfull trots allt
    lellsmöla skrev 2009-11-10 20:03:35 följande:
    Då har man fått missfall då. Såg faktiskt fostret när de ramlade ut. Måste säga att de såg facinerande ut. som en liten sjöhäst i en pottekula.Ledsen är jag men ja hade de på känning. så nu får jag önska er andra lycka till för här ska de startas på nytt bara mensen äår på G igen. Tänk att man kan sakna något som va så litet. Jag är både glad och ledsen. Jag fatta ju att de va fel när ja kom från mitt VUL och nu fick ja ju de bekräftat och de va skönt att de gick fort.Lycka te nu tjejer =D ja är nog snart på G igen får vi hoppas. Man ska inte vara nekativ för de förlorar man på
    Usch vad ledsamt! Skickar en kram.. Vet hur det känns..
  • hoppfull trots allt

jag har använt mammakläder sen v8, då blev vi tvugna att berätta för det gick verkligen inte hålla in magen längre.. Vet inte om det kanske beror på att det bara är knappt 10 mån sen jag födde sist eller om jag helt enkelt ska bli "stor" denna gång..  Mina tidigare graviditeter har jag gått upp 6, 7, 9 och 10 kg, får väl se var det slutar denna gång. För tillfället är jag lika stor som  jag varit runt rutin ul tidigare.. Tvillingar har jag alltid önskat mig, pappa och mina kusiner är tvillingar men skulle det bli det nu skulle nog sambon rymma så jag hoppas inte det
    Efter jag fått 3an blev jag så jättedålig ca en vecka efter förlossningen, fick en störtblödning och akut ambulansfärd till sjukan. Det visade sig att jag hade väntat tvillingar och det var resterna av en extra moderkaka bla som ställde till det så jag blev så dålig. Fick göra en skrapning och var på benen en vecka senare..

• hoppfull trots allt

ni som lagt till er på listan idag och igår får nog kolla så ni är med på listan för någon har kopierat en tidigare lista..
    Tänk på att kopiera sista listan!

• hoppfull trots allt

här kommer det lite smily gubbar

= : - )
    = ; - )
    = : - D
    = : - o
    = 8 - )
    = : - p
    = : - [
    = : - (
    = : - ?

• hoppfull trots allt

Känner att jag kanske kanske börjat må lite bättre.. 2 dagar i rad nu som jag inte legat utslagen i soffan Me like! Hoppas det håller i sig bara.

Väntar på inskrivningen nu som är 26 nov men det går ju så sakta.. Sen har jag tid för FVP den 30 nov, det ska bli skönt när det är gjort även om jag inte ser fram emot den lång väntan på svaret..

• hoppfull trots allt

jag har valt att göra FVP pga av min ålder, gjorde det under min sista graviditet också..

• hoppfull trots allt
    Sweetangel85 skrev 2009-11-12 19:13:40 följande:
    jaa jag måste bli bättre på de där.. jag glömmer av de hela tiden!Ja jag hoppas de e övergående sen.. för är man borta hos ngn o jag måste spy.... ja du... jag kissar ju inte bara ner mig i trosorna, utan de går igenom byxor o allt Har de väl börjat så rinner de färdigt.. usch!
    Usch vad jobbigt och besvärligt!
    Var noga med att få instruktioner så du verkligen kniper rätt, annars kan du lika gärna strunta i det.. tror du kommer märka resultat ganska snart. Sen är väl enda rådet under tiden att köpa teena. Lycka till!
  • hoppfull trots allt
    Kikkilajnen skrev 2009-11-13 19:23:58 följande:
    Hej tjejer!Jag åkte in akut igår med kraftiga blödningar och var helt säker på att jag fått missfall.Bäbis levde iaf men blödningarna slutade inte så jag fick stanna kvar.Nu har blödningen avtagit men läkarna säger att det ska komma ett lass till då jag har ett område på 6x2 cm som är fullt med blod som ska ut.Har fått sett bäbisen 3 dagar i rad på VUL men känner inte riktigt att jag kan glädjas åt det ändå.Ingen vet vad det beror på och missfallsrisken är inte över ännu.Vi som åker till Thailand i 7 veckor på måndag...Fick ställa in helgens planer i Hudik för att träffa nära och kära en sista gång Jag hoppas sista lasset med blod kommer snart så jag kan fokusera på annat.Är i V.12 idag, jag som längtat så....
    usch vad jobbigt!
    Hoppas verkligen det går bra och att ni får en bra semester. Kan ju tala om att jag hade det liknande min förra graviditet och hon är 10 mån nu och full av bus..
    Blödde från start och dom 10 första veckorna, var på VUL en gång i veckan och blodansamlingen brevid bebben blev mindre och mindre, dom hade ingen aning om vad det berode på men det var inte helt ovanligt sa dom.. Man var ju jätteorolig och sprang och tittade i byxorna hela tiden Frågade hur farligt det var och fick som svar att det var så olika, det luriga var väl om blödningen drog med sig embryot ut.. Jag blödde inte ut allt heller för jag hade kvar lite såg dom på VULet men blödde inget mer utan det absorberades upp på något konstigt vis förklarade dom
    Håller tummarna för att det slutar lyckligt! kram..
Svar på tråden BF Juni 2010!