Inlägg från: hoppfull trots allt |Visa alla inlägg
  • hoppfull trots allt

BF Juni 2010!

Vecka 11

Kroppen:
    Det syns fortfarande inte att du är gravid, men du kan känna det mycket tydligt. Den trötthet som många känner är ett tecken på att man ska ta det lugnt. Vissa kan känna sig svimfärdiga om de tvingas stå upp en längre tid, till exempel på bussen. Det beror på att blodtrycket är lägre

Första raden, Det syns fortfarande inte att du är gravid.. Hahaha vilket skämt när det gäller mig Min svägerska ska ha barn den 19 april och henne syns det däremot inte på, man skulle kunna tro att vi bytt veckor

• hoppfull trots allt

här går det undan i skrivandet ska läsa ikapp lite sen men först bjuda på lite jämföra bilder.. Alla tjatar om hur stor jag är och visst jag har blivit stor fort men det måste ju inte vara tvillingar för det! Är ju visserligen bara 10 månader sen jag födde sist men jag var normalviktig innan jag plussade.. Lite nervös blir jag ju när jag kollat gamla magbilder..

PÅ denna bild är är jag i v 22+0...

V 22+0  5/9-08

och på denna i v 9+4 enligt FL uträkning...

nya

Någon mer med stor gravidmage redan?

• hoppfull trots allt

Mjauen: Skönt att det verkade bra med din inneboende!

Här vaknar Alice allt mellan 10-15 gånger per natt så en eller två gånger brukar jag pinka då jag ändå är uppe..

Jag hade inget annat val än att börja med mammabyxor i v 6.. Ganska skönt då dom inte kläms alla fall

• hoppfull trots allt

Usch, idag har varit en skitkobbig dag.. Min svägerska har varit på rutin UL och fått reda på att fostret dött i v 12.. Lider verkligen med dom.. Var ju med om det samma fast i v14 innan vi fick Alice och man slungas snabbt tillbaka till samma känslor av maktlöshet man hade då..

• hoppfull trots allt

Varma kramar till Björnis.. Tuff tid!

Välkommen Parlar! Känner igen dig från någon annan tråd (IVF)men minns inte riktigt var..
    Kikade in på din sida och ser att ni kämpat rejält med IVF, vad kul att ni äntligen plussat! Har ju en tjej 10 mån som kom till på 6e IVF försöket och nu är jag plötsligt spontangravid!

Har åkt på en riktig höstförkylning med snuvig näsa och rinninga ögon Dessutom har jag varit rejält illamående idag och en släng av halsbränna. Man hoppas det vänder snart

• hoppfull trots allt

oj oj vad det skrivs..
    Häftig mage stina84!

Har mått illa ett par dagar och i natt har jag haft ONT i magen hela natten.. Dottern har sovit urkasst, somnade inte riktigt innan kl 3 inatt. När man ligger vaken så och har ont är det lätt att tankarna vandrar iväg och man inbillar sig massor.. Hoppas det beror på min sega förkylning eller nåt..

Jag vill att det ska vara 30 nov IDAG! Vill ha ULet inför FVP gjort nu, har lite ångest för själva UL, vill inte uppleva en total tystnad och: Jag ska gå och hämta läkaren, igen.. Jag vill ha UL gjort och bevis på att allt ser bra ut men det vill vi ju alla..

• hoppfull trots allt

det är ju detta att veta när bebben behagar anlända.. Min sambo jobbar i Oslo och har 1 1/2 tim bilresa hem om det inte är mitt i rusningen.. Sen har vi ytterligare 1 tim och 15 min till BB.. Mina förlossningar har gått snabbt och lätt, 1an: 4 tim på föslossningen, 2:an 50 min, 3an: 3 tim och 4an: 50 min..
    Sist förlossning hade vi turen att hon behagade komma på fred fm, han är borta på jobb mån-tors.. Dessutom gick jag över 14 dagar så det var nervöst på slutet
    Hade varit grymt besvikna båda två om jag fått åkt i förväg själv..

Skrattade lite åt han när förlossningen var klar och han frågade lite försiktigt. Skötte jag mig? Svarade att du käkade ett päron och gav mig saft 2 gånger,mer hann du inte med innan det var klart, vad av det kunde bli fel?

• hoppfull trots allt
    majess skrev 2009-11-19 20:29:53 följande:
    hoppfull trots allt skrev 2009-11-19 20:19:53 följande: vart bor du?
    Bor i Årjäng, Värmland
  • hoppfull trots allt

Jag har redan "outat" mig..

• hoppfull trots allt
    annanazell skrev 2009-11-23 19:00:39 följande:
    jaaa jag hoppas också att han ska vakna en dag och komma till insikt vad han gjort. Men ärligt beter han sig som en skit. Känner inte igen honom. Igår gick han in här hemma, när jag inte var hemma, och tog datorn. När jag kom hem var datorn borta med alla mina bilder, musik och viktiga skolarbeten:( Känner mig så sviken. Hur fan han kunde göra så. Ibland funderar jag på om han träffat någon annan pga kylan och det snabba beslutet. Men har frågat honom och han säger nej. Men jag skulle inte bli förvånad om det dyker upp en ny snart:( NEJ jag vill verkligen inte att vår son ska gå på två dagis. Tycker det är jätte fel, men han vägrar ha han enbart varannan helg utan kräver att honom varannan vecka:( För om han ska han på veckorna och skjutsa honom till dagiset han har nu så kommer sonen få vara på dagis strax efter kl 6 (har då åkt i 45 min) och bli hämtat ungefär strax innan 6 på kvällen på dagis för att sedan åka 45 min innan han är hemma . Det är sjukt, sådana långa dagar samt att han måste ju gå upp jätte tidigt. Ja han gör en otroligt ledsen. Fattar inte hur han kunde bete sej såhär. Det känns ungefär som han dött, han hör inte av sig eller nått.Jag tror att han skulle ta ansvar för det nya barnet, han har i alla fall sagt det. Usch man känner sig så ensam och övergiven. Vill bara att han ska komma hem:(
    Sänder en stor och varm kram till dig.. Vilket helvete du hamnat i! Ta hjälp av någon utomstående som jobbar med sånt här, gå inte med på saker för att vara snäll och för att hoppas att han ska komma tillbaka om du är det.. Försök vara rak och rättvis, det vinner du/ni på oavsett om det blir ni igen eller om du står själv till slut..
    Har själv gått igenom en besvärlig separation när barnen var små och det är mycket som jag skulle vilja ha löst på annat/bättre vis..
    Lycka till!
Svar på tråden BF Juni 2010!