annanazell skrev 2009-11-23 19:00:39 följande:
jaaa jag hoppas också att han ska vakna en dag och komma till insikt vad han gjort. Men ärligt beter han sig som en skit. Känner inte igen honom. Igår gick han in här hemma, när jag inte var hemma, och tog datorn. När jag kom hem var datorn borta med alla mina bilder, musik och viktiga skolarbeten:( Känner mig så sviken. Hur fan han kunde göra så. Ibland funderar jag på om han träffat någon annan pga kylan och det snabba beslutet. Men har frågat honom och han säger nej. Men jag skulle inte bli förvånad om det dyker upp en ny snart:( NEJ jag vill verkligen inte att vår son ska gå på två dagis. Tycker det är jätte fel, men han vägrar ha han enbart varannan helg utan kräver att honom varannan vecka:( För om han ska han på veckorna och skjutsa honom till dagiset han har nu så kommer sonen få vara på dagis strax efter kl 6 (har då åkt i 45 min) och bli hämtat ungefär strax innan 6 på kvällen på dagis för att sedan åka 45 min innan han är hemma . Det är sjukt, sådana långa dagar samt att han måste ju gå upp jätte tidigt. Ja han gör en otroligt ledsen. Fattar inte hur han kunde bete sej såhär. Det känns ungefär som han dött, han hör inte av sig eller nått.Jag tror att han skulle ta ansvar för det nya barnet, han har i alla fall sagt det. Usch man känner sig så ensam och övergiven. Vill bara att han ska komma hem:(
Sänder en stor och varm kram till dig.. Vilket helvete du hamnat i! Ta hjälp av någon utomstående som jobbar med sånt här, gå inte med på saker för att vara snäll och för att hoppas att han ska komma tillbaka om du är det.. Försök vara rak och rättvis, det vinner du/ni på oavsett om det blir ni igen eller om du står själv till slut..
Har själv gått igenom en besvärlig separation när barnen var små och det är mycket som jag skulle vilja ha löst på annat/bättre vis..
Lycka till!