Inlägg från: hoppfull trots allt |Visa alla inlägg
  • hoppfull trots allt

BF Juni 2010!

Harley skrev 2010-01-03 18:54:24 följande:
    Gokväll i tråden,Jag har sedan tidigt i graviditeten skrivit egna noteringar i graviditetskalendern på min sida, men inte förrän nu går jag ju ut med att jag är gravid. Kan någon vänlig själ kolla om ni kan läsa. Alltså ni behöver inte läsa allt om ni inte vill, men i alla fall kika om ni kommer åt mina anteckningar.
    Det fungerar perfekt!
  • hoppfull trots allt
    Harley skrev 2010-01-03 20:11:16 följande:
    Åh vad bra. Tack för att du kollade När var det du skulle göra rul? Ska du till Karlstad då?
    Jag har inte rul förräns 15 januari, känns länge till! Det är ju många i tråden som har ul denna vecka.. Spännande!
    Det blir Karlstad för oss ja, även förlossningen.. Vi kanske ska boka rummen bredvid i juni
    Minns jag rätt att du hade rul någon dag tidigare?
  • hoppfull trots allt

När vi köpte vagn till Alice så tänkte jag köpa begagnad men ville kolla lite i butik först så jag visste vad so var vad då det var så länge sen jag hade vagn sist och det har hänt en del på 14 år..
    När vi kom till barnens hus så hade dom rabatt på 3000 kr den dagen så vi stuvade in vagnen i bilen direkt Köpte en Emmaljunga Edge duo combi och har varit sjukt nöjd med den men den tar ju lite plats i skuffen i bilen men det är det enda negativa..
    Nu får det bli en syskonvagn, är väldigt sugen på en Emmaljunga Twin city cross, har även kikat på en nitro men är skeptiskt till dom små hjulen fram och hur dom kommer fungera i snön.. Någon med erfarenhet?

• hoppfull trots allt

Glömde, fick ge 4500 kr för edgen.. Ett skönt klipp!

• hoppfull trots allt
    Sweetangel85 skrev 2010-01-05 12:51:27 följande:
    Är det inga fler än jag som ska köpa syskonvagn?Vi e inne på Babytravel,ngn som har erfarenhet av den?
    här får det bli syskonvagn då Alice blir 1 år och 5 mån när det är dags för nästa.
    Kollade på en twin city cross och en twin nitro igår men är väldigt fundersamm med dom små hjulen hur dom fungerar i snön.. Sen funderar jag lite på en p&t men det lutar mer åt emmaljunga..
    Babytravel har jag tyvärr ingen susning om
    Hur långt blir det mellan dina?
  • hoppfull trots allt

jag tycker det är ledsamt att man ska haka upp sig på vikten när man är gravid.. är ju nästan det första folk frågar: Hur mycket har du gått upp då? Ungefär som att man själv SKA tycka att man blivit tjock och inte gravidvuxit..
    En sak är väl om man är överviktig så det är farligt för hälsan..
    Jag har väl ca 5 kg övervikt från början men har haft "tur" mina graviditeter och bara gått upp 6, 7, 9 och 8.5 kg ändå har jag levt och ätit det jag viljat.. Tror det har lite med gener att göra hur mycket man går upp. Hittills har jag gått upp 3.5 kg och jag vet att dt kommer mera men det är ok..
    Tycker vi ska försöka njuta över att vi växer och frodas och ger liv åt en ny människa!
    Sen kan jag förstå att det blir en helt annan sak om man levt med ätstörningar od som så många tyvärr gör och gjort i dagen samhälle..

• hoppfull trots allt

med 1an gick jag upp 6 kg och hon är född 10 dagar innan bf och vägde 3260 gr
            2an gick jag upp 7 kg och även hon född 10 dagar innan bf, vikt 3870 gr
            3an blev det 9 kg och hon är född på bf dagen och vägde 3920 gr och
            4an 8.5 kg, då gick jag över 14 dagar och hon vägde 3945 gr
    Det var aldrig något klagande på att jag gick upp för lite, jag mådde bra och bebisens kurva såg bra ut.. Dom 3 första barnen frossade jag verkligen i godis och speciellt chips, var sugen jämt Sista barnet och det jag väntar nu så är jag nästan aldrig godissugen eller chipssugen utan mera äcklad, inget smakar gott.. tyvärr. Vore bra om det vore så när man inte är gravid för jag är en riktig godisråtta dessvärre
    Kanske berodde den lilla viktuppgången på att jag hel mitt liv idrottat på hög nivå. Hade precis avslutat min "skidkarriär" och var vältränad innan.. Har en gamal bild i mitt galleri i standardmappen som är märkt "länge sen" Där är det 6 dagar sen jag födde min första dotter och några magrutor har jag väl kvar.. Minns att jag är väldigt glad att jag helt plötsligt fått bröst
    Nåja, huvudsaken är ju att man mår bra själv!

kronanskvinna skrev 2010-01-05 21:20:40 följande:
    Hejhej!!Nån här som fått gravididets klåda? Har fått nån sån grym klåda & har haft det i 5 veckor nu, varken lergigan lr tavegyl funkar.. Lämnat gallsyre prov men ej fått nått svar ännu, orolig är jag då jag bara är i v17!, vill inte att de ska vara hepatos Men annars mår jag bra, börjat med järntabletter oxå, lr ah var i början på dec... Gått upp 6 gram sen 27/11 (inskrivning) och förvånad är jag så som jag äter!! Känner inte bebis än heller, men med sonen hade jag moderkakan i framvägg så antar jag har de nu o får väll vänta ett par veckor med o känna bebis.. Har Ul om 2 veckor iaf o det ser jag fram i mot.. Hoppas bebis har de bra här inne... Hur mår ni andra, nå kompikationer?var med o skrev i början på grav, men sen vet jag ej vad som hände.. Tappa bort skrivandet o lusten, men nu är jag tillbaka =)
    Låter grymt jobbigt med klåda! Har varit nervös för att råka ut för det, har haft kompisar som haft det.. Hoppas det hjälper med medicin om det är det du fått.. Kan inte låta bli att fråga vad i allsinadar du har för våg då du skriver att du gått upp 6 gr??
  • hoppfull trots allt

Lycka till all som har RUL i morgon! Spännande.. Är avis då jag måste vänta "ända" tills den 15 jan.. Dessutom sak min näststörsta tös operera ögat samma dag så det känns som fokus ligger på det, kommer vara hemskt nervös när jag är med henne där..

Igår kväll ringde min BM för att hon hört att jag inte mådde något vidare så i morgon bitti kl 8 ska jag infinna mig på labb på fastande mage och ta en mängd prover.. jag är mest nyfiken på vad mitt järnvärde är sen sist gång, då var det 9 och jag slutade ta niferexen vid nyår då inte kroppen pallade mer av den.. Tar en vecka att få svar på just det provet.. Jag vet allafall att jag har världens bästa BM! Ibland är det bra att bo på liten ort där alla känner alla
    Dessvärre havererade bilen i kylan idag så det blir att klä på sig extra mycket kläder och knata iväg.. Kruxet är väl att jag inte får på mig termobyxorna men men..

Mycket snack om vagnar det sista här och på mig snurrar det runt om syskonvagnar.. Vore skönt att bara kunna betsämma sig och köpa och ställa undan så det vore klart!
    Sen ser jag framemot att sticka till ullared och köpa bebisprylar som fattas! Någon mer här som diggar ullared?

• hoppfull trots allt
    rednose skrev 2010-01-06 20:23:47 följande:
    vilken gullig bm du verkar ha! Jag har just bytt vår som var sjukt käck och robotaktig.Skrev ett mail till henne om mitt ryggont eftersom jag är egen företagare och börjar oroa mig för att inte kunna jobba och samla ihop till en bra mammapeng. Hon svarade bara ett telefonnummer till en sjukgymnast.Så hon gick fetbort. Kärring. Ingen fråga tillbaka eller typ, stackare som har så ont eller nåt. Empatilös brud helt enkelt. inte min grej. Hoppas den nya är bättre! :)
    Det har jag verkligen! {#lang_emotions_heart} Det fanns en apa här också förra gången jag var gravid och hon fick sluta pga dåligt bemötande av patienterna.. Konstigt nog så var hon jättebra på förlossningen så det var väl där hon hörde hemma och inte på vischan bland klagande blivande mammor..
    Sådan Bm som du råkat ut för går fetbort! Dom ska ju faktiskt hjälpa och stötta en.. Hoppas du har bättre tur med den nya!
  • hoppfull trots allt
    stina84 skrev 2010-01-06 21:46:31 följande:
    <hoppfull trots allt: Jag diggar Ullared stenhårt Åker dit MINST 2 ggr/år och handlar en massa, speciellt till dottern och sparar en massa pengar på det Vi ska åka i början på mars denna gången. Dottern fyller den 14 mars så det passar perfekt att handla presenter där nere då 'Åker du med ofta dit?
    jag var där mer förr när mina 3 äldsta barn var mindre och det dög att jag handlade till dom var där minst 2 g/år då.. På senare tid har vi åkt på en 2dagars tur ett par kompisar ihop, camperat i någon stuga eller husvagn och druckit lite vin och haft det mysigt.. Var där okt -08 men var lite för gravid för att orka järnet i shopping Var även där i okt -09 med ett par och gubben och gubbarna tyckte vi var tokiga så nu bär det av själva i vår! Hade tänkt åka med min svägerska nu i jan och köpa bebisprylar men dom fick ju ett tragiskt besked på deras rul så där blev det ingen bebis så hon är inte sugen på att åka vilket jag förstår Senare än mars vill jag inte åka då jag vill orka ifall man får ont av foglossning eller så, har ju 33 mil enkel väg dit.. Hur långt har du?
  • hoppfull trots allt

Grattis till alla lyckade ul och fina bilder på bebisar och magar! Härligt

• hoppfull trots allt
    stina84 skrev 2010-01-07 11:33:08 följande:
    A, men det kan jag med förstå att hon inte vill åka.. Vad tråkigt för dem.. Låter ju mysigt med camping Har ni blivit filmade kanske? heheVet inte exakt hur många mil det är dit, men bor i jönköping så det är ju inte så långt som 33 mil. Kan tänka mig att det är runt en 10-15 mil.
    nej till den kategorin som blev filmade hörde vi inte tack och lov

Kanske blir en ullaredsträff här fram i mars? hade ju varit coolt..
  • hoppfull trots allt

grattis till er som haft lyckat rul idag och en tanke till dig thessoo med orolig sambo, vad skönt att dom gör en ny koll så snart..

Här känner jag av bebisen mer och mer för varje dag, jag har moderkakan i bakvägg för första gången, alla andra gånger har den legat fram..

Idag har jag haft en riktigt surdag, hornen i pannan har varit framme nästan hela tiden! Jag hatar dessa hormonryck men jag kan inte hjälpa det fast jag försöker.. Alla har fått sig en släng av skopan här hemma idag så nu sitter man här och har dåligt samvete och är ledsen ist..

Såg att det pratades om ny bmlista, är väl smidigast att vi gör en ny när denna tråden går ut och länkar till eller? Då får vi ju våra nya datum efter rul + att dom som inte är med i tråden längre blir borta.. bara ett förslag

Detta med att bli flyttad någon v hit eller dit tog jag med läkaren då vi gjorde provrör för då vet man ju exakt när bebben blir till, men ändå flyttar dom en på rul, det har att göra med att ibland så ligger ägget bara och vilar innan det fäster enligt honom. Ska bli spännande att se vilket datum vi får på rul då mitt eget är 15 juni och vi endast hade sex en enda gång den månaden.. på fvp flyttade dom oss till 9e men bebben dyker ju upp när den vill

Trevlig helg! I morgon blir det kalas här för blivande 1åringen och min 17 åring

• hoppfull trots allt
    Milliemolly skrev 2010-01-09 14:21:40 följande:
    Usch jag behöver råd..................Ingen på jobbet VET att jag är gravid..........lyckades döjla det med busliga kläder till skolavslutningen och nu har jag haft jullov i snart 3 veckor. NU syns magen ganska mkt, är i v 19, och man kan inte ta miste. Jag har RUL på tisdag kl 9.00Jag vet inte om jag orkar gå till jobbet  på måndag så att alla ser att jag är gravid och gratulerar..............och så är något fel på RUL på tisdagen...............Jag gjorde ju så i april i år så jag berättade för alla på måndagen, på fredagen gjorde jag KUB och fick 1:2 och på tisdagen hade bebbn dött............Är jag löjlig om jag håller dottern hemma på måndag och vabbar/ eller sjukskriver mig själv? För att vänta med att berätta tills efter RUL? D jag vet om allt är bra eller det är något fel..............MIn sambo tycker jag ska stanna hemma på måndag ockås...........jag har ingen frånvaro alls under höstterminen. ps. jag är lärare och har ca 45 kollegor och minst 120 elever plus föräldrar........så att gå ut med nyheten på måndag kommer att spridas till många.....................och då blir det liksom värre om något är fel. Förra gången hann jag bara berätta för mitt arbetslag och 3 barn.............Är jag en fegis eller gör jag rätt?
    jag tycker du ska stanna hemma om du känner så!
  • hoppfull trots allt

Usch vad besvärligt och jobbigt för er som har ont och ändå värre för er som jobbar! Förra grav hade jag jättebesvär, jobbade inom industri med tunga lyft och konstiga ställningar halvägs in i trånga maskiner och spring på betonggolv.. dessutom 3 skift med 12 tim pass, nätterna var hemska redan innan man var gravid, minns att jag stönade med att jobba trots att jag hade så ont så jag grinade på jobbet och direkt när jag blev sjukskriven så blev det i stort sett bra så jag hoppas för eran skull att ni blir sjukskrivna..
    Jag håller på och tjatar om stödbältet från gula rehab men jag kan verkligen rekomendera det!

Hoppas det gått bra för er som haft rul idag!

• hoppfull trots allt

ingen som har hört något från Thesso? Hon hade ju ett extra ul igår.. Hoppas allt gått bra!

Många här nu som varit på rul, kul! Verkar som det blir många pojkar av er som tagit reda på det , då är det väl tjejer i magen på oss övriga då, jag som har 4 flickor ska väl inte ha något annat Får väl se på fredag om den är sammarbetsvillig när vi har rul..

• hoppfull trots allt

Kul med flera rul avklarade idag
    Har äntligen lyckats peta in en ny magbild i bildtråden om någon är nyfiken..

Joggi skrev 2010-01-12 17:56:35 följande:
    Glöm inte mig jag ska ju få en flicka! (ev då, som hon trodde)Namnet lutar just nu åt ISA, både jag och sambon har fasnat för det namnet.. Vad tycker ni??Hade det blivit/om det mot förmodan blir en pojke ska han heta Mio...
    Isa tycker jag är jättefint! Mio hade jag som förslag här hemma förra gången fast med stavning Mijo och på en tjej men det föll inte i god jord här
Svar på tråden BF Juni 2010!