Inlägg från: Pepparkaksdeg |Visa alla inlägg
  • Pepparkaksdeg

BF Juni 2010!

stina84 skrev 2010-01-07 17:58:37 följande:
    Pepparkaksgeg: Vad blev namnet på skäggagamen förästen? *nyfis*
    Han heter Otto! Inte speciellt fult utan rätt sött faktiskt :
    Nu har han dessutom fått en kompis som är 4år och redan döpt till Rocky av tidigare ägare. I terrariet har även den ryska steppsköldpaddan Robin flyttat i,så nu har vi ett helt zoo här hemma!
    Och Robin det är ett riktigt fint namn!
    Så det var kul att han hette det.

stina84 skrev 2010-01-07 17:54:34 följande:
    pepparkaksdeg: Gå in på inställningar, det är bilden på kugghjul längst upp på FL och så väljer du där vad som ska synas på din press Lilla my: Härlig stor mage
    TACK! Du är min ängel! KRAM!
  • Pepparkaksdeg
    stina84 skrev 2010-01-07 18:01:02 följande:
    Nu syns det Läcker klädsel
    Ja ,visst är den!
    Osäker på om mannen kommer digga den dock...
    Han vill ha allt i helsvart eller i andra hand olivgrönt. Tråkmåns!
    Jag får väl ha min roliga när jag är föräldraledig så kan han ha det säkerligen tråkigare orginalet som lär sitta på den beg vi ska köpa sen.
    Mååånga därute i svart.
  • Pepparkaksdeg
    AnAngel skrev 2010-01-07 20:32:28 följande:
    Idag gick jag hem från jobbet, eller gick... maken hämta mig, fått så ont i ländryggen/korsryggen, kunde knappt stå,än värre gå! Men så fort jag sitter så går de onda över... Började få lite ont i tisdags men tänkte att ja säkert legat konstigt eller så... men måste vara ngt annat, känns som tusen nålar i ryggslutet när jag rör mig! Hur ska jag sova inatt då?? Ska träffa bm imorgon samt en läkare, och innan de göra mitt RUL, så full rulle... inte lätt att vara gravid inte! Hoppas bara att de inte är ngt farligt och snart ger med sig, blir hemma en vecka i allafall, redan gjort upp de med chefen, så jag får vila, så får vi se va läkaren säger imorgon om de blir längre... de lät så på min bm... och jag som får noja på att vara inne och ta de lugnt! Klättrar på väggarna om de blir för lugnt, haha!GRATTIS till lyckade RUL... va underbart! Ska lyckas ta mig upp till sängen och försöka vila, helt slut!
    Säkert inget farligt,men USH vad jobbigt det låter
    KRAM!

Ska skaffa ett bälte för fogarna snart. Börjar kännas rejäl och det lär ju inte bli bättre,tyvärr....

Som du sa ; Inte lätt att vara gravid inte!
  • Pepparkaksdeg
    NellieMonique skrev 2010-01-07 22:50:54 följande:
    Lyckorus!!!!Var med på UL idag och det var fantastiskt. Jag låg och grät av lycka när jag såg den lille spratla runt där inne.Det var en riktig vildnig som inte ville bli fotad,vände bara rumpan till och gäspade lite mot oss.Till sist fick vi en fin bild där bebben suger på tummen :)Min moderkaka ligger med i framkant men bm sa inget speciellt om det,så jag hoppas på att de inte ska vara några problem.Måste det inebära att man snittas???
    Åhhh! Vad härligt Lääängtar till mitt den 26e....
    Nä att din moderkaka ligger i framkant betyder inget problem.
    Det är om den ligger i nederkanten som det kan bli problem. Man får då tid för ett nytt UL senare i graviditeten för att se om den flyttat upp sig.
    Och det har den för det mesta. Om inte,då blir det tal om snitt.
    Så,dont worry be happy!
    Vill se din gulliga UL bild där bebis suger på tummen!   
  • Pepparkaksdeg
    Thesso skrev 2010-01-08 13:34:55 följande:
    Var på RUL igår och hon tittade och tittade och tittade. Efter ett tag förklarade hon att hon tyckte att huvudet såg lite avlångt ut, båtformat så att säga, och att hon behövde nån mer som kollade och mätte så det inte blev fel. Sagt och gjort kom en till, en läkare denna gången, och kollade. Hon tyckte även hon att det kanske kanske var lite avlångt så det fick komma en tredje läkare och kolla. Den tredje tyckte dock att på det sättet dom ska mäta så såg det helt normalt ut.Till saken hör att lill*n låg upp med huvudet i nån ficka plus att det tydligen var lite lite fostervatten just där så det kunde påverka formen. Dom kollade dom andra organen för att se om det var något tokigt med något annat men det såg perfekt ut och om det skulle vara nåt tokigt på gång så skulle det förmodligen synts på något annat organ.Fick se den lille väldigt mycket så det var ju alltid nåt positivt. Men jag känner mig inte orolig ändå faktiskt. Så ä däremot inte fallet med sambon. Han sa att han kände sig inte direkt lugn innan vi kom dit och det blev verkligen inte bättre av det vi fick veta.Ska tillbaka på måndag och kolla igen. Hoppas bara allt ser bra ut. Men det känns lugnt!Kopierar detta inlägg.
    Håller tummarna för att allt är ok! Skicka en kram till din sambo sålänge ,även om han oroar sig i onödan så är oron isig alltid jobbig  
  • Pepparkaksdeg
    rednose skrev 2010-01-09 06:45:23 följande:
    Nån mer som har sömnproblem? Har inte kunnat sova på fyra nätter nu mer eller mindre och börjar bli smått vansinnig. Ghaaa!Idag ska jag ut och jaga rätt på en graviditetskudde. Ska ju tydligen vara LITE bekvämare att ligga då för som det är nu så går ryggen mer eller mindre av och "nattgaserna" i magen är så hemska så jag seriöst tror att magstackarn kommer spricka. bara på nätterna dock.. Merde!Fler?
    Här är det ENORMA sömnproblem
    Fast jag äter tabletter för det. Kan bara inte äta de sorter som verkligen funkar nu när jag är gravid. Inte mycket att göra åt.
    Har börjat sova ihop med den beg amningskudden jag hittade på Blocket.
    Ligger jätteskönt på sidan med den
    Ligger bra men sover dåligt mao.
  • Pepparkaksdeg
    Mamsterbabe skrev 2010-01-09 11:50:36 följande:
    Är det bara jag som drömmer så enormt många mardrömmar?!  jag drömmer hela tiden att min sambo lämnar mig, är otrogen, eller att något är fel på bebisen. usch, sover extremt dåligt just nu.det gör mig ju inte mindre orolig att jag inte känner bebisen något alls :( tips? 
    Inget tips men här är en till som drömmer förskräckliga drömmar
    Visst är det jobbigt!
  • Pepparkaksdeg
    Milliemolly skrev 2010-01-09 14:21:40 följande:
    Usch jag behöver råd..................Ingen på jobbet VET att jag är gravid..........lyckades döjla det med busliga kläder till skolavslutningen och nu har jag haft jullov i snart 3 veckor. NU syns magen ganska mkt, är i v 19, och man kan inte ta miste. Jag har RUL på tisdag kl 9.00Jag vet inte om jag orkar gå till jobbet  på måndag så att alla ser att jag är gravid och gratulerar..............och så är något fel på RUL på tisdagen...............Jag gjorde ju så i april i år så jag berättade för alla på måndagen, på fredagen gjorde jag KUB och fick 1:2 och på tisdagen hade bebbn dött............Är jag löjlig om jag håller dottern hemma på måndag och vabbar/ eller sjukskriver mig själv? För att vänta med att berätta tills efter RUL? D jag vet om allt är bra eller det är något fel..............MIn sambo tycker jag ska stanna hemma på måndag ockås...........jag har ingen frånvaro alls under höstterminen. ps. jag är lärare och har ca 45 kollegor och minst 120 elever plus föräldrar........så att gå ut med nyheten på måndag kommer att spridas till många.....................och då blir det liksom värre om något är fel. Förra gången hann jag bara berätta för mitt arbetslag och 3 barn.............Är jag en fegis eller gör jag rätt?
    Stanna hemma du om det känns bäst!
    Förstår verkligen ditt dilemma just med tanke på din tidigare erfarenhet.
    KRAM
  • Pepparkaksdeg
    Såhär kommer våran liggdel se ut! Tack Fröken småland för lån av bild!
    Såhär kommer våran galna vagn se ut
    Obs;lånat bilden från Fröken Småland.
    Ni får se bild på hela vagnen sen när vi skaffat e be Bugaboo och klätt om den.
  • Pepparkaksdeg

Här har det kännts buffar länge,men ibland har det gått en hel vecka utan en endaste en. Det hela är alltså väldigt oregelbundet ännu.
    V 17 idag.
    Ska bli skönt när man känner varje dag! Det är så oroligt när man inte kännt något på ett par.

• Pepparkaksdeg
    Ellie84 skrev 2010-01-10 11:28:07 följande:
    Här är en till som inte kn sova..Somnar gör jag på kvällen och sover några timmar sen vaknar jag och kan inte somna om..DEt kliar ÖVERALLT!! mest på sidorna om magen och på huvudet.. Blir galen och så ploppar det upp de mest underliga irrelevanta tankarna, som om jag skulle sova och drömmer fast jagär vaken..Flera timmar ligger jag och vrider mig i sängen. framåt morgon somnar jag om ien..Jobbigt som sjutton..Imorgon har vi vårat RUL!!!Längtar.. har lagt in klädpaket på min minneslista på tradera för både pojke och flicka och hoppas verkligen dom kan se vad det är.. Gud vad jag tjatar om det men jag hoppas verkligen och ni får stå ut medlite tjat en dag till
    Tavegyl kan du be att få utskrivet mot klådan.
    Det kan man ta när man är gravid
  • Pepparkaksdeg

Kolla in minimundus.se!
    Dom har allt möjligt bra!
    Jag hade ett "babybelt" därifrån min förra graviditet. Funkade som en jätteskön BH ,fast för magen. Avlastade även korsryggen sen när man blev riktigt tung!
    Har även amnings BHar i alla tänkbara strl
    Och stödstrumpor

• Pepparkaksdeg
    stina84 skrev 2010-01-11 19:27:23 följande:
    Hörni, måste fråga er här inne. Har ett tjejnamn som jag är sugen på och vill veta vad ni tycker VÅran dotter heter ju Salome och vi vill ha ett till ovanligt namn. Har fått Naomi på hjärnan, vad tycker ni om det?
    Jättefint!
    Det bästa förslaget på din blivande tös hitintills,tycker jag.
  • Pepparkaksdeg

Jag är helt säker på att jag väntar en POJKE!
    Fast jag inte ens varit på UL
    Gjorde iofs ett sånt Intelligendertest i v 12,men det är ju tokmånga som det visar fel för. Mitt vidade iaf pojke.
    Satt bara och väntade på att den gröna färgen skulle visa sig,för jag var säker på min sak redan då.
    Så; det verkar bli en hel bunt grabbar i juni

• Pepparkaksdeg
    Martinis84 skrev 2010-01-12 18:36:20 följande:
    Tog nu reda på vad det var för nått. Visste inte att sånt fanns! Coolt!Hur stämmer det då? Jag är ju lite osäker på om jag verkligen vill veta eller om det ska få bli en suprise, men verkar ju som de flesta har tagit reda på vad det är för kön.
    DEt stämmer till 80% så man kan ju fortfarande få en suprise på förlossningen sen.
    Vill du ha ett så har jag ett extra här hemma?
    Så kan du ju få det billigare än fullpris menar jag

Känner INTE att jag behöver ett till
    Mitt har redan visat pojke och då visste jag redan innan att det skulle bli ett pojkresultat. Tänkte bara behålla det om det visade flicka för då hade jag gjort om det efter nån mån för att se om resultatet blev pojke denna gången ist.

Dessutom ska jag fråga på RUL sen.
    Svarar de inte där så tar vi reda på om det blir en pojk till 100% på 3D ultraljudet sen.

Med andra ord vi SKA veta vad det blir vi får
Svar på tråden BF Juni 2010!