Inlägg från: Pepparkaksdeg |Visa alla inlägg
  • Pepparkaksdeg

BF Juni 2010!

ocg skrev 2009-11-26 17:07:30 följande:
    Har inte tänkt på förlossningen så mycket än men jag vet redan att det bli snitt och då vill jag ha bedövning kan ju göra lite ont annars Just nu är jag i en period jag är hungrig hela tiden!
    Fullt förståelligt!
    Tokhungrig heltiden jag med! Eller illamående.

hoppfull trots allt skrev 2009-11-26 17:31:35 följande:
    Hejsan tjejer!Idag har jag varit på inskrivning, känns jättebra! Lite ångest inför ul på måndag nu men det är bara att hålla tummarna att allt ser bra ut, man kan ju inte göra något åt det allafall..Jag har haft turen att få ha väldigt lätta förlossningar och aldrig behövt ta eda ( har mest varit rädd för eda, så det har aldrig varit aktuellt)I januari i år hann vi vara inskrivna på förlossningen i 50 min innan Alice anlände.. Sista 25 min använde jag mig av lustgasen, den fungerade klockrent! Stod på knä och födde, det var superbra! Hade dom planerna med mina andra barn också men vågade inte genomföra det då.. Var så nöjd denna gång, fick en enorm kick av förlossningen, jag flöt bara med.. Hoppas innerligt att jag får en liknande upplevelse denna gång med.Har ni långt till förlossningen? Vi har ca 1 tim och 15 min i lagligt tempo och fint väglag..
    Oj, är du inte skraj att inte hinna in? Det är jag . Var inne 45 min förra gången och hade inte alls känslan att det var sååå nära inpå.
    Tycker det är skitläskigt och har tankar på att tälta utanför förlossningen sista veckorna eller (vilket känns som ett bättre alternativ) Kräva igångsättning ett par veckor innan BF. Så kan man vara på plats från början. För ska det följa trenden så kommer det gå ännu snabbare den här gången.
  • Pepparkaksdeg

Har haft en riktig kanon dag idag
    Varit och tränat första gången sen jag plussade! För att jag VILLE det inte för att jag borde. UNDERBART!
    Har känt en helt enorm omotivation till ALLT sen jag blev gravid.
    Inte brytt mig fem öre om städning,matlagning,träning umgänge med folk.
    Även de dagar jag inte mått illa eller varit övertrött.
    Men imorse så vände allt
    Pigg och glad. Har inte mått ett dugg illa på hela dagen.
    Så istället för att gå direkt hem efter dagishämtning så stack vi iväg och shoppade.
    Det blev en 7kg tvättmaskin och 8kg torktumlare (orkar bara inte med den där jävla tvättsugan längre...)
    Kamera(så snart kommer en magbild här också )
    Ett par böcker,en med en massa tatueringar för lite inspiration(tänkte tatuera mig i födeledagspresent),och sen Lennart Nilssons"Ett barn blir till"
    Men det roligaste av allt; EN SKÄGGAGAM!
    Han är ett år och sååå ful Måste ha honnom som presbild sen!
    Vi kunde tyvärr inte ta med honnom hem idag för vi hade inget terrarium (skulle blivit lite väl dyrt efter allt annat)
    Men jag hittade ett visserligen rätt fult och slitet men ändå välfungerande terrarim på Blocket nyss. Mannen åkte just iväg till Linköping för att hämta det.

Så imorgon kan vi hämta hem den fula ödlan med tillbehör
    Nu får vi fundera på namn. Tycker det är så kul med djur, speciellt såna för dom kan verkligen heta vad som helst utan att behöva skämmas

Så kom igen allihopa; vad ska han heta?
    Alla förslag välkommna

• Pepparkaksdeg

Hahaha
    Kanske har lite underlig humor men kan inte sluta skratta när jag bläddrar i almnackan och hittar namn som Sverker,Sören,Finn,Bror,Tryggve, Kenneth......
    Det är ju kanppast lika kul med nån gammal farbror som heter det men sätt det på en ödla!
    "Jaha,och här är vår Skäggagam Tryggve"
    Annars kanske ett dubbelnamn är kul typ Sven -Orvar?
    Äh,nu ska jag lämna det här och fixa lite käk.

• Pepparkaksdeg
    MaraFara skrev 2009-11-27 18:40:46 följande:
    Nu har jag varit på mitt tidiga ultraljud hos Tittut-kliniken i Sthlm.. Helt klart värt 900:-.. Enl Bm som gjorde det, så har jag gått längre än jag trott, så istället för 12+0 enl SM, så är jag enl hennes mått (huvudets diameter, längd från huvud till stjärt samt lårben) i v 12+6.. Vad kul att få hoppa över en hel vecka istort sett :).. Skulle hon bara gå efter huvudets diameter skulle jag vara i v 12+3.. Så nu är jag beräknad till 5 juni istället för 11/6.. Men vi får väl se vad RUL säger.. Nu ska jag iallafall njuta till 100% av den sista graviditeten för min del.. Har lagt in en ultraljudsbild i galleriet.. Fick en cd-rom med 10 bilder på..
    ÅHH! Vilken perfekt UL bild! Helt underbar
  • Pepparkaksdeg

Ja den var bra! Jan -Ove,hahaha
    Ska fråga mannen...
    Jo ,han tyckte om det!
    Han föreslog även TORKEL. Herregud tänk att det finns folk som heter det :-0

Oj,måste hjälpa till och bära in terrariet. Det är STORT!

• Pepparkaksdeg
    mejola skrev 2009-11-27 21:33:58 följande:
    funderar på att köpa mammabyxor jag också till veckan, de börjar behövas. Men samtidigt så vågar man inte riktigt ifall något skulle hända liksom. slutar man nånsin att nojja sig? skönt med ny tvättmaskin med alla finesser, vi har en realtivt ny men änd så luktar disken diskmedel efteråt så ja brukar handdiska de en extra gång. Säkert dessa hormoner som gör en överkänslig för gubben märker inget
    Klart du ska köpa mammabyxor! Att ha vanliga jeansen är fysisk tortyr. Och att tvingas gå runt i mjukisar är psykisk tortyr
    Jag resonerar som så att även om det skulle hända något så kommer jag ändå att bli gravid igen förr eller senare och då kan jag ju använda dom då istället
    Resonerar precis likadant med annat. Har redan införskaffat ett par söta bebi kläder.
    Trojanen skrev 2009-11-27 22:17:05 följande:
    Pepparkaksdeg - Jag röstar för Egon!
    JAAA! Egon är riktigt bra
    Fast kanske lite för fint ändå?
    Får frågamannen och barnen imorgon!
    Tack för förslag,det här är jättekul
  • Pepparkaksdeg

Annanzell; Fy,vilken hemsk sits du är i!
    Tur i oturen ändå att han inte fick en knäpp ännu senare i graviditeten.
    Nu kan du ju ändå göra abort. Massor av kramer till dig!

Mejola; Så du vågade införskaffa ett par mammabrallor ändå! Bravo!
    Angående träning så kommer jag få utesluta magträning redan nu.
    Mina magmuskler har redan delat på sig. V 11 i morgon
    Vill du ha något att rasta så ställer min ödla upp till sommaren

dottan55; Efternamn var en riktigt kul ide´! Även Herrman är bra. Fast jag tycker det är et rätt fint namn och vi ska ju försöka hitta ett lite lagom fult ett,hahaha
    Ehhh... försöker utröna av mina anteckningar vad det var mera av vad du skrivit som jag ville kommentera men orden sur,bråk och oro säger mig faktiskt ingenting!
    Såå typiskt att man inte kan citera även längre bak itråden!

MillieMolly; Min moderkaka kollade vi i vecka 30. Då ska den tydligen ha fäst.
    Jag hade en rackare som låg för utgången på RUL (föreliggande moderkaka)
    så det var därför det skulle kolla upp den senare.

Stina; Ja det är så jobbigt det där med förvärkar! Mina gör rätt ont och jag är bara i V 9+6. Jag fattar inte hur jag ska fatta att det är dags sen för tidigare gånger har det kännts såhär först när det blivit dags att föda!

• Pepparkaksdeg

Annazell: HERREGUD;JAG ÄR SÅÅÅ LEDSEN! DEt skulle givetvis INTE vara en glad gubbe efter det sista jag skrev!!!!
    Slant över tangenterna......

• Pepparkaksdeg

Jag gjorde en riktig fräckis idag!
    Var sjukskriven hela förra veckan för att jag kände mig totalt utbränd. Samt illamående osv Framåt helgen kände jag mig dock mycket bättre efter att ha tagit det lugnt hela veckan.
    Men så hade jag en riktigt usel natt i natt. Låg och kallsvettades mådde illa och hade "restless legs". Fick inte sova något alls.
    Så när jag skulle iväg imorse så kände jag bara att Jag ORKAR INTE!!!
    Men nu är det så att jag har helt slut på mina sjukskrivningsdagar så stannar jag hemma mer än en vecka så får jag inget betalt (det spelar alltså ingen roll om jag så skulle bi påkörd av en bil och hamna på sjukhus,jag får fortfarande inga pengar)
    Så jag VABade helt fräckt idag. Lät båda de små vara hemma och påstod att vi hade magsjuka(så vi skulle slippa gå utanför dörren överhuvudtaget). Tänkte att om båda är hemma så leker de åtminstone med varandra och har inte så tråkigt.
    Ush,vilken hemsk människa jag är....
    Men jag har bara inte råd just nu så vet inte vad jag ska göra!
    Till min ursäkt kan jag tillägga att den här graviditeten inte var planerad helt enkelt utan kotten i magen är ett "spiralbarn".
    Annars kan man ju tajma det hela så pass att man iaf har möjlighet att vara sjuukskriven när graviditeten blir för jobbig.

Shit,tänk om jag får foglossning eller något om nån månad! Jag kan ju inte isolera mig med ungarna hemma ! Det blir ju synd om dom.Jag har ett arbete där jag står hela tiden vid ett rullande band. Stannar jag bandet så måste sex andra vänta på mig. Så det funkar liksom inte at arbeta i sin egen takt ,gå på toa eller sätta sig ner. Sånt får vänta till 5min rasten varje timme.Det är sååå kul att spy i en påse inför publik...Speciellt när folk har noll förståelse för vad det innebär att vara gravid utan bara muttrar

Just nu hatar jag det nya sjukförsäkringssystemet!

• Pepparkaksdeg

Över till Skäggagamen(ödlan vi köpt)
    Han är fortfarande kvar i djuraffären. Vi måste fixa i ordning det där billiga terrariet vi hitade på blocket. Behövs ett nät uppepå och lite grejer.
    Men vi var och hälsade på honom igår! Han blev jätteglad,trodde inte en ödla kunde vara SÅ social. Men han traskade upp på min axel så fort jag sträckte in armen till honom. Sen satt han där och slickade mig på halsen. Hahaha! Jättesöt!
    Sen när vi gick så försökte han desperat ta sig ur terrariet där i djuraffären .
    Ush vad hemska vi kände oss

Och angående namn så har vi fått så många förslag nu så vi är helt oense!
    Jag vill att han ska ha ett efternamn,mannen ett vanligt men "fult" namn,äldsta grabben tycker Herrman skulle passa ,lilltjejen rätt och slätt "Ödlan"och 3-åringen "Krokobilen" Eftersom han är helt övertygad om att det är en "Krokobil,för jag veeet hur dom ser ut,det har jag sett på dagis!"

Haha,Vi får väl dra lott ur en hatt den dan han nu kommer hem!

Svar på tråden BF Juni 2010!