Inlägg från: Pepparkaksdeg |Visa alla inlägg
  • Pepparkaksdeg

BF Juni 2010!

Martinis84 skrev 2010-01-06 13:07:24 följande:
    Har läst någonstans att den som är gratis gäller bara fram till vecka 16 eller något sådär. Letade också efter gratis gravidförsäkring. Men säg till om du hittar något!
    Nä dom som är gratis räcker hela vägen till efter förlossningen. Annars vore det inget vidare. Det är ju just då som det verkligen kan hända tråkigheter.

Själv lägger vi som sagt till 1100pix så räcker den hela grav plus sex mån efter.
    Betalar extra för att få ett utökat skydd framför allt under graviditet och förlossning. Sen att den räcker så långt efter är ju ett jätte plus.
  • Pepparkaksdeg
    krissa skrev 2010-01-06 13:26:12 följande:
    Man kan svänga över handtaget även på Teutonia Mistral S. DEt är bla det som gjort att vi fastnat för den!
    Tack för tipset
    Så nu är även den vagnen intressant!
    Vyerna vidgas.....

Nu MÅSTE vi bara åka och kolla i affär på vagnar SNART!
    Just så man kan upptäcka alla för och nackdelar med alla.
    Sen ska jag börja söka på Blocket. 
  • Pepparkaksdeg
    Miss Johanna skrev 2010-01-06 13:49:03 följande:
    Ok, ska gå och titta lite imorgon på en trehjuling tror jag. Kollade på en Brio go nu i en katalog med de verkar vara för små framhjul. Att det inte kan finnas två stora rörliga hjul fram? Maxi cosi har en sån vagn men den chassin verkade så skev och ostabil, så den föll bort, synd, hade hoppats på den.
    Har du inget emot bredden på mellan bakhjulen tror jag du blir mycket nöjd med en trhjuling! Då har du ditt stora ,rejäla framhjul och blir ändå lättsvängd och kör lätt över stock och sten
  • Pepparkaksdeg
    Xtra skrev 2010-01-06 13:56:40 följande:
    Det blev en brun Brio kombi med hårdlift. Var egentligen inne på en duo från början men kände att kombin inte blev mkt tyngre, plus att det blir smidigt att kunna lyfta ut bebis med liften om man vill.Tänkte klistra in bild men funkar tydligen inte... ggrrr!
    Aha!
    Bra med en sprillans ny Brio. Blir lätt att sälja sen när ni går över till sulky!
    Vill också ha en ny vagn.... så är en aning avis
  • Pepparkaksdeg
    krissa skrev 2010-01-06 13:58:20 följande:
    Ser ut så här, dessutom väldigt lätt att ta av liggdel och sätta på igen!www.bonti.se/images/barnvagnar/teutonia/mistr...
    Ok,tackar för info!
    Undrar om den är mycket bredare än en Fun? Måste kolla....
    En sak är enligt mig ett stort minus med Teutonia vagnarna. Sittdelarna är fula,med de stora pösig suffletterna. Gillar lite mer "stram"design.
  • Pepparkaksdeg
    Xtra skrev 2010-01-06 14:02:05 följande:
    Här är bild på våran Brio kombi... (var tvungen att lägga in bilden i galleriet först, ggrr) Jag älskar redan den här vagnen!
    Ser redig ut! Passar nog bra att gå i skogen med
    Kul att du känner dig nöjd med ditt köp.
    Så trist att vara som jag. Kommer säkert slå till på nån jag tror jag absolut vill ha,för att sedan sälja och köpa en annan. Velmaja=Jag
  • Pepparkaksdeg
    Joggi skrev 2010-01-06 14:09:30 följande:
    Anmäler mig till velmaja-klubben!
    Bra då velar vi ihop!
  • Pepparkaksdeg
    NellieMonique skrev 2010-01-06 15:12:11 följande:
    Imorgon kl 11:00 är det Ul är så exalterad! Som en unge på julafton.Men samtidigt nervös för att någonting ska vara på tok. Läste nyss om en tjej som hade ofostrig graviditet och fick reda på det i ca vecka 19 så fruktansvärt.Fast såg bebisen i vecka 13 och då var allt toppen.Har börjar känna små rörelser där inne i värman,så himmla mysigt.Lycka till alla ni andra som med ska på ul i morgon.
    Lycka till imorgon! Är sååå avis,jag får vänta ända till den 26e på mitt RUL
  • Pepparkaksdeg
    Martinis84 skrev 2010-01-06 14:20:52 följande:
    En knäpp fråga...Som jag tidigare har nämnt så har jag ju hund och hundbur och skulle vara glad om jag kunde ha kvar den. Men det blir att det bara finns ett utrymme på ca 50 -55 cm kvar jämte buren. Kan man lägga vagnen lite på sniskan eller måste jag plocka bort buren? Knäpp fråga jag vet... eller finns det någon vagn som ni vet är lite smalare? Jag har ju annars fastant för emmaljunga duo edge...
    Teutonia Fun är väldigt smal. Den får plats brevid din bur utan att stå på sniskan
  • Pepparkaksdeg
    kristallen skrev 2010-01-07 15:53:10 följande:
    Vad kul ni som känner av bebis, jag känner inget än. Trodde jag gjorde det för ett tag sen men nu har jag inte känt nåt alls. Och detta är ju mitt 4 så jag vet ju hur det känns. Men det kommer väl .Har ni köpt mycket till eran bebis än? Jag har inte köpt nåt och det enda som vi har kvar är sängen typ. KLäder och sånt har vi ´gett bort eller slängt. Barnvagn måste vi också köpa då vi bara har kvar sittvagn till våran 2 ½ åringen. Och är lite fundersam på om vi kommer behöva ha en syskonvagn. Ska man gå en lång sträcka och måste ha med sig den då 3-åringen så orkar han ju aldrig att gå så långt. Och är man ute för att motionera så vill man ju ha lite tempo och då kan man ju inte ta med sig han utan måste ha nån som passar han eller vänta tills maken kommer hem vilket kan bli sent ibland. Är väldigt kluven! NÅn som har nån i samma ålder? Och hur tänker ni i så fall?
    Jag har faktisk skaffat massor!
    Först så åkte några enstaka plagg hem från jobbet på Myrorna.
    Sen strax före ju kikade jag in på Lindex och då blev det ett gäng lite nya grejer som jag tyckte var fina.
    Och för ett par dar sen så kollade jag in reorna i olika nätbutiker. Så då blev det lite från Molo bla. Tog inte de absoluta favvoplaggen utan det fick bli sånt som var rejält nersatt. Men ändå sååå fina saker. och lätta att kränga på Tradera sen
Svar på tråden BF Juni 2010!