Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

Måste fråga: Vi var ju ett ganska stort gäng som rökte. Hur har det gått för er andra? Jag har varit rökfri nu i flera veckor. Tänker inte ens på det längre och tycket det luktar skit när andra röker!

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    MaraFara skrev 2009-11-16 11:40:03 följande:
    Rökfri i 6 veckor, och mår superbra.. Inte sugen och tycker att rökare luktar fruktansvärt illa :)
    Hurra vad vi är bra !!!!! Nu ska vi banne mej inte börja igen heller!
  • stina84
    MaraFara skrev 2009-11-16 11:44:49 följande:
    Vi är skitbra.. Får fortsätta att peppa varann sen, för det är när amningen är avslutad som jag vet att det svåra kommer :)
    Mm, så var det för mig förra gången. Tror dock inte jag kommer börja igen nu då min pappa dog för inte så länge sedan och han hade KOL, min farmor har med KOL+astma och min faster fick en hjärtinfarkt för inte så länge sedan. Hänt för mycket skit i familjen med andra ord. Känner att min familj inte ska behöva gå igenom samma sak. Vill finnas här för mina barn när de får barn osv..
  • stina84
    Sweetangel85 skrev 2009-11-16 11:59:35 följande:
    Nu har jag oxå vart på inskrivning..Allt var tiptop.. men fick inte lyssna på hjärtljud, de blir i v.20.Trivdes inte alls me min BM första ggn, men denna kändes väldigt bra!Som omföderska så brukar de ju hoppa över besöket i v.20, oså kommer man i v.24.. Men hon frågade om de räckte me telefonkontakt då eller om jag ändå ville komma.. o jaa varför inte? Det tyckte jag var snällt Jag har inte gått upp ngt än, tack o lov.. väger 10 kg mer vid denna inskrivning Sen så tyckte jag att mitt illamående hade blivit kontrollerat när jag gick in i v.10. Men nu i v.11 (10+4) så spyr jag mer o mer.. igår fick jag bara behålla frukosten.. så jag hade så ont i huvet o ont i kroppen igår. usch.. hoppas de inte fortsätter så Många verkar vara mkt oroliga andra grav, men jag tänker inte så mkt på grav faktiskt.. kanske låter hemskt men har fullt upp me sonen o allt annat o jag försöker väl kanske o nite heller göra de eftersom de kritiska veckorna ännu inte e över.Längtar tills man får känns det lilla livet där inne, då känns de mer verkligt på nåt sätt!
    SKönnt att allt var bra! Vi omförderskor får nästa besök i v.25 här med. Min Bm frågade om jag ville komma på ett tidigare och det villa jag ju självklart Har tackat nej till föräldragrupp denna gången, känner inget behov av det.
    Jag hade precis som du 10kg mer i vikt vid denna inskrivningen... haha får ta itu med det sen
    Hoppas du slutar må illa och kräkas snart!
  • stina84
    stina84 skrev 2009-11-16 12:03:56 följande:
    SKönnt att allt var bra! Vi omförderskor får nästa besök i v.25 här med. Min Bm frågade om jag ville komma på ett tidigare och det villa jag ju självklart Har tackat nej till föräldragrupp denna gången, känner inget behov av det.Jag hade precis som du 10kg mer i vikt vid denna inskrivningen... haha får ta itu med det sen Hoppas du slutar må illa och kräkas snart!
    glömde skriva att jag ska dit i v.20 nåsta gång
  • stina84
    smultronet77 skrev 2009-11-16 20:04:51 följande:
    Hej,Jag är gärna med i den här tråden! Verkar skrivas mest här bland alla juni-trådar som finns :)Ska ha första barnet den 10 juni, bor i Stockholm. Har mått ganska illa ända sedan vecka 6, men tycker inte att ingefära te har hjälpt något. Åksjuketabletter fungerar bra tycker jag! Nu är jag i vecka 11 och tycker att illamåndet har minskat... I vecka 7-8 var det som värst! På jobbet äter jag russin om jag känner att jag börjar må illa. Det hjälper faktiskt lite :)
    Hej och välkommen!
    Ja denna tråden är det fullt ös i. Är man borta 1 dag har man många sidor att läsa ikapp
  • stina84

På morgnarna har jag världens svullnaste mage innan jag går upp ur sägnen. Blivit så de senaste dagarna. Man känner klart och tydligt att det är livmoderna (inte blåsan som jag skrev tidigare, förlåt Thesso )
    Den går precis under naveln och magen är jätte sne. Olika vilken sida från dag till dag. Beror på vilken sida jag legat på sist innan jag lägger mig på magen. Tar upp större delen av nedre magen.
    Någon mer som får så??
    Jag vet att jag fick så med dottern med men fick för mig att det kom lite senare.
    Gick in i v.12 idag Jippie! Inte långt kvar nu!

• stina84
    vitvåonågratill skrev 2009-11-17 10:08:51 följande:
    Då e jag på! Jag höll på som bäst att tappa kilon innan jag blev gravid. Det gick superlätt och var inte ens jobbigt som en del "dieter" annars kan vara...tappade från 97 ner till 90 på ungefär 7 veckor...sen stod det still och sen blev jag gravid! Sen tappade jag ju några kilon nu i början men nu har det vänt igen! Och innan första barnet vägde jag runt 70 och dit ner SKA jag sen igen, om kanske 1-1,5 år!
    Vad bra att vi är ett gäng som vill ner i vikt sedan, då kan vi fortsätta snacka om viktminskning efteråt och peppa varandra
  • stina84
    Bustrollen skrev 2009-11-17 10:19:27 följande:
    Så är man hemma efter läkartiden. Fick inget ul alls, inte ens tal om det från hennes sida. Gynundersökning i alla fall och det växer som det ska och har den väntade storleken så det är ju faktiskt positivt...försöker se det positiva med det hela. Så länge jag mår skit så mår barnet bra i alla fall...Blev lite sur dock, beklagade mig över illamåendet och först tyckte hon att jag skulle sluta ta tabletterna och spy då istället för det är kanske lättare...skulle inte tro det sa jag. HATAR att spy! Sen lite senare tyckte hon att jag skulle halvera dosen för då skulle jag må bättre...jag förstår inte den logiken. Om jag spyr utan tabletterna, slipper det med dem... om jag då halverar dosen så är det ju ologiskt (för mig i alla fall) att jag skulle må bättre med mindre medicin i mig. Nej, henne gillade jag inte.
    Vad tråkigt att det inte blev som du tänkt dig. Men skönt att höra iallafall att lilla bebisen mår bra Hoppas ditt illamående ger med sig snart!
  • stina84
    vitvåonågratill skrev 2009-11-17 10:24:04 följande:
    Nej min mage är lika slapp som vanligt även om den är mer svullen och jag kan kanske känna en liten antydan till fastare "bulle" längst ner om jag ligger ner men livmoderkanten har jag då aldrig känt! Ja, idag är jag i v 10+3, det går snabbt men ändå inte! Längtar tills man är i runt v 20 när alla vet, det syns och man kanske även känner bebisen varje dag eller ofta iaf....nu känner jag mig inte gravid alls mer än att jag mår lite illa och har ömma bröst om jag tar på dom.
    Mitt på dagen så känner jag livmoderns kant en bit ovanför blygbenet men på morgonen är den jätte högt upp. Magen står rakt upp och är jätte sne. T.o.m blivande pappan som alltid är så skeptisk till allt jag säger och att jag överdriver blir helt lyrisk på morgnarna och säger: Här är min lilla bebis och så pussar han och klappar den
    Jag längtar med till jag är runt v. 20 och ingen tar miste på att man är gravid. Min kompis sa till mig igår att jag ser lite pluffsig ut! Sjysst! Fast å andra sidan förstår jag för de som inte vet att jag är gravid tror nog att jag gått upp i vikt... SKönt att snart så ser de sanningen
Svar på tråden BF Juni 2010!