Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

0810 skrev 2009-11-17 10:57:34 följande:
    Här har vi också haft en jobbig natt, stackars dottern vaknade vid två och spydde ner hela sängen, och hade jätteont i magen... Det var bara att gå upp och tvätta sängkläder och byta pyjamas, sen mådde hon bättre och somnade igen efter ett par timmar. Nu på morgonen var hon precis som vanligt, hungrig och på bra humör, så det måste ha varit något tillfälligt.
    usch stackars liten. Det är så jobbigt när de små inte mår bra, speciellt om de kräks. Mins i vintras när dottern hade vinterkräkssjukan hon blev så ledsen när hon började må illa. Hon kunde ju heller inte säga att hon mådde illa, var och är för liten för att förstå vad det innebär. SKönt att hon mår bättre nu iallafall
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    vitvåonågratill skrev 2009-11-17 11:03:28 följande:
    Visst är det mysigt med omtänksamma fäder...min exman har vad jag minns aldrig någonsin pussat på magen om inte jag påpekat det typ...inte varit delaktig vid testet i början mer än att han köpte hem testet nån gång, inte direkt visat glädje även om jag ju såklart vet att barnen är hans ögonstenar! Nu är det såååå annorlunda...pappan till bebisen klappar på magen, skickar sms att han saknar sina kärlekar, dvs mig och bebis, och han pussar ofta på magen! Han kommer bli världens bästa pappa till både bebisen och bonuspappa till mina två sen innan!
    Ja det är jätte mysigt! Tycker lite synd om dem på ett sätt att de aldrig får uppleva att vara gravid. Aldrig få känna hur det känns när bebisen sparkar i magen, när den hickar osv.
    Han kommer säkert bli en toppenpappa! Förstår att du längtar tills ni kommer bo ihop
  • stina84

Jag fick inte boka RUL än. Ska göra KUB den 2 december och när de då ser exakt hur långt gången jag är så bokar de en tid efter det
    Jag ska ha den 7 juni.

• stina84
    Joggi skrev 2009-11-17 13:19:10 följande:
    Det va vi som pratade om det, men det är ingen fara alls. Jag va ju osäker jag med! Men visst ser det helt knasigt ut på morgonen innan man har kissat!?=) Min "apelsin" har bara varit på vänster sida och lite mer mot mitten än så länge..Är i vecka 12 nu 11+2.
    haha! Jag skyller mitt sviktande minna på graviditets hormonerna Ja det ser skitskumt ut! Ingen mer som har det så?? Fast jag tycker nog den känns ganska så mkt större än en apelsin.. Tror dock inte jag är längre gången än vad jag är, isåfall är det nog åt andra hållet, så var det förra gången. inte mycket iofs. Diffade 2 dagar. Sedan gick jag ju ändå över tiden med 9 dagar. Haha, man snöar in sig på BF datumet!
    Men vi är ju andragångsföderskor nu med så det kan ju vara så att livmodern växer snabbare nu
    Längtar som bara den till KUB nu, bara få veta att allt är bra ♥
  • stina84
    Vilda Tiger skrev 2009-11-17 13:02:11 följande:
    Jag gillar HMs tröjor och klänningar men inte deras gravidbyxor. Det är supertighta och jag gillar INTE att det är stuprör på alla. Jag är en baggybrall-tjej. lite ego nu då: Jag var hos bm idag och fick höra hjärtljuden, efter lite tjat. Mycket mysigt. Och så tyckte hon att livmodern var högt upp - redan halvvägs till naveln, där den brukar vara i v 16, men vi alla vet ju att magen kan komma tidigare med nummer två. Jag tycker dock inte jag ser gravid ut alls, bara tjock. Men jag kan inte dra in magen, så något är det ju där inne. Jag fick ingen tid för RUL men ska troligen får tiden om en vecka. Men hon talade om veckan mellan jul och nyår, då jag är i v 19.
    Vad mysigt att du fick höra hjärtljuden och vilken tur att hon prickade rätt din BM Min bm kommer väl måta sf måttet först i v.20. Då är nästa besök. Men jag kan själv känna nu och livmoderns kant går en bra bit ovanför blygbenet
    haha jag ser inte heller gravid ut än, bara pluffsig som min kompis sa
  • stina84
    Joggi skrev 2009-11-17 13:47:45 följande:
    Hehe, jag har ruskigt dåligt minne så jag ska inte säga ett ord;)Jag är inte längre gången det är jag hundra på.. Tog sig på försök nr 2 och efter första försöket gjorde jag säkert 10 gravtest.. (testoman jag vet=) och sen testade jag med ÄL-test i en vecka ungefär, och jag vet att jag har 14 dgr mellan äl och mens. Shit vad jag svamlar, haha.. Hoppas du kan läsa vad jag skriver=DDet är ju första barnet för mig.... Så det kanske är lite konstigt! Men pratade med en kompis i v 23 igår och hon hade oxå så här i dessa veckor, första barnet.. Finns det fler i tråden som har en knöl på magen på morgonen??? Nyfiken=)
    Jag förstår vad du menar! och sorry, var säker på att det var ditt andra barn... Men som du skriver det kan ju synas väldigt tidigt på förstisar med
  • stina84
    Vilda Tiger skrev 2009-11-17 13:50:23 följande:
    StinaJa, hon mätte ju inte sf utan hon bara kände för att hitta var bebisen låg. Det var mysigt! Vi kunde höra hur den sparkade där inne, så nu längtar jag ju efter att få KÄNNA det med. Det låter roligt med dinskeva mage. Lustigt att den är störst på morgonen, då är min som plattast (eller - rättare sagt - minst pluffsig).
    AHa okej, varför gjorde hon det? Var det för att du ville och var nyfiken eller fanns det någon annan anledning?
    Vad mysigt det låter! Jag längtar också!
    Ja magen är skitskum! Har du studerat din mage innan du går upp på morgonen och kissat? När man ligger på rygg i sängen så är det en hård bula nedanför naveln som är jätte sne. Tror det har med blåsan att göra, som dottan55 skrivit tidigare Den trycker liksom upp livmodern Mysigt är det iallafall
  • stina84
    Miss Johanna skrev 2009-11-17 15:45:09 följande:
    Jag har BF 12 juni och har fått tid för RUL den 7 januari. Det blir min nästa träff på MVC. Känns väldigt långt kvar!Idag har varit min värsta dag hittills!!! Jag kände när jag vaknade att något var skumt, tror jag har lite feber. Efter att ha tvingat i mig lite frukost så fick jag springa till toan och spy och sen en gång till efter någon timma. Har varit helt däckad i soffan och sovit ca 4-5 timmar idag på dagen och jag har inte kunnat äta något. Det är så konstigt för jag trodde mitt illamående hade gått över, har inte känt något alls nu på över en vecka. Och så kom det som en smäll idag! Hoppas att det går över tills i morgon, ska till malmö och redovisa i skolan då.
    Du har inte blivit sjuk då? Hoppas du kryar på dig snart!
  • stina84
    Miss Johanna skrev 2009-11-17 16:15:30 följande:
    En sak jag funderat på ett tag nu är om man kan har samma BF-dag men ändå vara i olika veckor? Jag är beräknad till 12 juni, och ska enligt FL vara i vecka 11 (10+2). Men har det med menscykeln att göra? Vet ju inte hur min menscykel ser ut...har bara chansat lite...
    Jag har själv funderat på det där. Tänker som så att jag är nu i v.11+0 och har BF 7juni. Då kan det inte stämma att någon är exakt på samma dag som mig, men har BF kanske 10 juni. På BF dagen ska man ju vara 40+0 och det stämmer ju inte då. Kan ju bara vara 1 dag då.
    Åh, så frustrerande. Ibland är det så svårt att förklara något när man sitter vid datorn och skriver, hoppas du förstår vad jag menar
  • stina84

Då måste jag bara passa på att säga till er alla att kolla era magar imorgon innan ni går upp ur sängen, syns extra tydligt om man håller in magen liggandes
    Skriv imorgon och berätta om ni såg något, kände något!

Svar på tråden BF Juni 2010!