Inlägg från: kronanskvinna |Visa alla inlägg
  • kronanskvinna

BF Juni 2010!

Nu har jag täcknat försäkring hos trygghansa, denna som jag tog denna gång kosta 1050 & det tycker jag det är värt..
    Hade gratisförsäkring sist & fick inte ut ett jota för mina förlossningskomplikationer eller kejsarsnittet.. så valde denna gång att ta en som kostar.. Man kan även få ersättning för ifall man får mkt bristningar, eller om barnet föds med nån sjukdom lr liknande & grabben föddes ju med blåsljud så finns ju risk att denna bebis oxå gör det..

Denna gången hoppas jag iaf på att få föda vaginalt :D:D

Men känns skönt att försäkring är fixat :)

• kronanskvinna
    Thesso skrev 2009-11-04 10:56:51 följande:
    Skönt att ha det gjort. Måste oxå ta tag i det snart. Betalar man på en gång eller hur funkar det?
    Innan v26 ska det vara betalt så eftersom jag nu täckna den så tidigt så har jag ju nåra veckor på mej att betala den :) Så den betalar jag in efter jul, har tillräckligt nu med julklappar o allt vad det är :D
  • kronanskvinna
    Thesso skrev 2009-11-04 14:05:46 följande:
    Kollade i mina gamla papper och har för mig att jag fick höra hjärtljud första gången i v 21.
    Där jag bor får vi inte höra hjärtljuden förens i v 25 & det är första besöket efter RUL..

Hade gärna lyssnat lite tidigare men men.
  • kronanskvinna
    Yossan skrev 2009-11-04 19:39:41 följande:
    Bor i Karlstad jag!
    Där har jag svärmor & sambons syskon :) Är där väldigt ofta, gillar karlstad.. planeras en flytt dit i framtiden, men inte riktigt ännu :) Vill föda i karlskoga igen så får bli flytt efter förlossningen såna fall,  så jag slipper åka så långt ;)
  • kronanskvinna
    Bustrollen skrev 2009-11-04 21:14:59 följande:
    Tillhör du karlskoga med? var bor du?Där kommer jag nog att föda med, har närmare dit än till örebro.
    jaha vart bor du då? :) Jag bor i kristinehamn så har både karlstad & karlskoga som valmöjlighet! :D
  • kronanskvinna
    Bustrollen skrev 2009-11-05 09:28:23 följande:
    Jag bor i Laxå...mitt mellan örebro och karlskoga. Jag har hört att karsloga är mysigare och att personalen är riktigt bra så maken får åka dit Usö är så stort och jag har lite läkar- och sjukhusskräck så jag skippar nog det...
    Aa karlskoga är gudomligt :) Hur mysigt som helst & jätte bra personal!! Så där rekomenaderar jag starkt att föda!

Om det är första barnet brukar man ju få komma på typ studiebesök på förlossningarna, när det är o så vet Bm.. så prata med henne så kanske ni får åka dit o kolla sen när du är längre gånget :D
  • kronanskvinna
    Bustrollen skrev 2009-11-05 10:00:10 följande:
    Skönt att höra att det är bra där från flera...jag är som sagt smått nojjig så maken är nog trött på min panik redan Jag fick papper med ett nummer man kunde boka tid på sen. De hade inte drop in som usö utan man var tvungen att boka så vi får väl göra det sen i vår tror jag blir lagom.Usö har infokväll varannan vecka i en aula med bilder från avdelningen...usch och tvi....vill ju se avdelningen, inte titta på bilder från den.
    Ja precis, hur kul e det att se bilder! Vem vet då kanske vi ses på förlossningen ;)

Du ligger en vecka före mej, är v7+5 idag så går in i vecka 9 på lörda! Tkr det går rätt segt, vill passera v12 nu.. Så man kan andas ut någolunda!!  :)
  • kronanskvinna
    Thesso skrev 2009-11-05 11:17:27 följande:
    Här kommer en helt ot fråga.Hur ofta skuras det golv hos er?Har gjort det nu och det är ju så fruktansvärt tråkigt!!! Det händer inte så jätte ofta, som det borde, är däremot bättre på att dammsuga så den kommer fram var och varannan dag.
    Här hemma dammsuger vi varje dag & skurar oftast varannan, beroende på om det behövs! Oftast bara i köket som det blir så ofta, eftersom jag har en lite kladdgris här hemma som hellre slänger maten på golvet än att äta den :P
  • kronanskvinna
    Bustrollen skrev 2009-11-05 10:32:19 följande:
    Ja, vem vet, man vet aldrig.Jag ska knipa så länge jag kan i alla fall...terminen slutar den 6 eller 7 juni tror jag och ingen unge ska ut innan dess Jo, det är klart att man vill förbi v.12... och dit känns det lite segt men jag tycker det känns som nyss jag fick reda på det och det har redan gått ngr veckor. Så när jag tittar bakåt så har tiden bara försvunit...jag försöker se det så i stället...annars blir jag knäpp
    Jo det är sant, när jag plussade var jag bara i vecka 4 så det har ju gått ganska snabbt :)
    Vad pluggar du till?
  • kronanskvinna
    Sweetangel85 skrev 2009-11-05 12:08:13 följande:
    Usch, har börjat fundera på KUB-test iaf.. aså jag känner så här.. de skulle ju vara såå skönt i efterhand om de visade sig att risken e minimal för down syndrom.. men sen täänker jag, tänk om man får ett negativt svar, vill man verkligen veta de så långt i förväg? Kommer behålla barnet oavsett, så gå en hel grav o lixom veta???usch va svårt de är
    Förstår faktiskt inte varför man ens ska göra detta KUB test.. För såna som har down syndrom i släkten kan jag förstå, eller som är över 35,  men bara för att liksom de förstår jag inte!! man kommer väll älska barnet lika mkt iaf även fast man inte vet om den har det lr inte!!
    Tror det är för att många vill komma åt det där ultra ljudet kanske?!

Ni som ska göra KUB testet, ska ni göra fostervattens prov oxå? Har hört att det inte ska vara så bra??

Nu kanske detta inlägg lät lite negativt, men det är det absolut inte.. Jag bara inte förstår varför?
Svar på tråden BF Juni 2010!