Inlägg från: kronanskvinna |Visa alla inlägg
  • kronanskvinna

BF Juni 2010!

kela81 skrev 2009-11-09 21:45:23 följande:
    var hos läkaren idag, för nytt vul.Tyvärr så har den ena tvillingen inte klarat sig Den hadde inte växt något sen snaste vulet och hjärtat har slutat slå Den andra mådde dock bara bra, var 26 millimeter stor, hjärtat slog bra och man såg till och med navelsträngen Fortsatt sjukskriven tom. 29 nov, illamåendet håller i sig, kraftig yrsel pga. väldigt lågt blodtryck och viktminskning...Hoppas att allt är bra med er, orkar inte läsa vad ni skrivit idag, återkommer i morgon istället om jag orkar....
    Beklagar :( men skönt att den andra mår bra iaf :) 

Kommer kroppen stöta bort detta själv & påverkar det de andra barnet? Förlåt om jag frågar! (A)
  • kronanskvinna
    längtar och väntar skrev 2009-11-09 22:56:49 följande:
    Fast jag är ju sådan att jag tar det som skrivs här med en nypa salt, eftersom i mina ögon är familjeliv en rätt märklig sajt.. Min mamma som jobbar på bb "varnar" mig för att läsa här..Jag har tillräckligt med vänner som jag kan spy galla tillsammans med.. När de sen är gravida gör de samma sak mot mig. Det är det vänner är till för.. Sen tycker jag det är vansinnigt trist att bara årata graviditet och barn varje gång jag träffar någon som också har barn eller är gravid.. Visst kan man fråga om råd, men jag vill prata om annat också när jag träffar vänner..När jag sen får barn så kommer jag inte intressera mig för att diskutera bajs och blöjor. Det intresserar mig inte nu och kommer inte intressera mig sen heller. Men alla är vi olika! Alla gör som man själv vill, jag är inte ett dugg nyfiken på vilka som gömmer sig bakom nicken.. Och läser man här inne på familjeliv verkar det som alla fått mf eller ma och så är ju verkligen inte fallet. Så vill man INTE bli nervös och så så ska man ju verkligen inte läsa här inne!
    Du verkar ju ha rätt mkt emot denna sida så varför ens sitta & läsa lr skriva..

Jag tkr det är skit kul att träffa nytt folk! har en blogg vän som bor i samma stad som mej, hon skulle sälja mammakläder så jag var där o kolla på dom ifall det var nått jag kunde ha (första gången vi sågs irl), och det liksom sa "klick", har mkt mer än barn gemensamt o nu ska vi ses på freda igen för en fika :D Vänner kan man aldrig få för många av :D

Och tro mej, du kommer prata bajs sen när din lille är född, det är nått man gör atomatiskt..
  • kronanskvinna
    majess skrev 2009-11-10 09:51:33 följande:
    hej du är nog om man räknar på 28 dagar, i vecka 8+3
    Jag hade min senaste mens 16/11 och är 8+3 idag enligt VUl, men har en menscykel på bara 19 dagar, vad gör menscykeln för skillnad? Det har jag aldrig förstått :P
  • kronanskvinna
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 09:56:23 följande:
    Jag hade min senaste mens 16/11 och är 8+3 idag enligt VUl, men har en menscykel på bara 19 dagar, vad gör menscykeln för skillnad? Det har jag aldrig förstått :P
    16/9 mena jag självklat ;) haha!
  • kronanskvinna
    stina84 skrev 2009-11-10 09:58:39 följande:
    Det har med själva ägglossningen att göra. De som har en cykel på 28 dagar har ägglossning ungefär i mitten, det vill säga efter 14 dagar. Om du har 19 dagars menscykel är det ganska osannolikt att du har ägglossning 14 dagar efter mens och sedan på 19:e dagen mens. Hänger du med på hur jag menar?
    Aa jag tror det :) Förr hade jag min mens med en cykel på ca 28 dagar, men sen i juni så började mensen kommer oftare och då räkna jag ut att det vart 19 dagar mellan gångerna sen dess.. Konstigt hur kroppen kan ändra sej så där! Men men ingen mer mens nu på ett bra tag, skööönt :D:D
  • kronanskvinna

Äter ni några vitaminer? Har tänkt att jag ska börja med nu men vet ej vilka?
    Åt ju med sonenn men det känns som en evighet sen så kommer inte ihåg vad det var, men med mkt folsyra var det iaf... Skulle vara skojj om ni vill hjälpa mej med lite tips!

Kan även skriva att jag har väldigt känsligt hår, tappa jätte mkt under min förra grav & gjorde det ett tag efter fast jag inte ammade.. nu har det börjat återgå till sitt normala igen men tappar otroligt mkt endå, konstigt att jag inte är kal på huvudet då jag har redan jätte tunt hår :P Så tänkte om det finns nå vitaminer som samtidigt stärker håret :)

• kronanskvinna
    Milliemolly skrev 2009-11-10 10:57:40 följande:
    folsyran är viktigast före du blir gravid och de 12 första veckorna. de finns i apotekets multivitaminer för kvinnor i fertil ålder. de finns även i de milda järntabletterna hemofer+folsyra. sedan finns det enbart tabletter med folsyra, men de kombinerade täcker ju allt. sedan finns det i vissa livsmedel också, t ex spenat. hade jag varit dig som redan är gravid hade jag sprungit ut och köpt folsyra på direkten. det är jätteviktigt för bebisen!
    Jo jag vet ju att folsyran är jätte viktig, är det inte för benmärgen lr nått sånt? funderar även på om det saknas järn för jag är verkligen konstant trött, kan somna ståendes om det skulle vara så! men de kanske inte har nått med järnet o göra??

Men idag ska jag ner o köpa vitaminer :D
  • kronanskvinna
    stina84 skrev 2009-11-10 10:53:17 följande:
    Jag tar 2 tabletter MittVal kvinna. Finns på apoteket. Jätte bra, innehåller massa vitaminer och mineraler och tar du dessutom 2 tabletter får du i dig all mängd folsyra du behöver
    Får man inte äta dom till en viss vecka bara?
  • kronanskvinna
    mejola skrev 2009-11-10 11:19:55 följande:
    jisses skippar alla här de viktigaste målet på dagen? Jag åt ingen frukost förut men ja gick upp i vikt då lite för lätt så nu äter man de flitigt så står vågen rätt stabilt, lite mysko att de funkar så egentligen
    Nej nej min dag funkar inte utan frukost, så fort jag slår upp ögonen så är det frukost så kommer upp i huvudet på mej!! Likadant var det förra grav...

Så nu förtiden joinar jag grabben vid frukostbordet innan han ska till dagis, förut var det bara en kaffe kopp som fick duga :D men nu är det, ägg ibland, yougurt,smörgås & oboy :D
  • kronanskvinna
    vitvåonågratill skrev 2009-11-10 11:14:46 följande:
    Är lika trött jag och jag hade kanonbra järnvärde så det är nog bara så det ska vara just nu!
    Okej hoppas det går över snart.. Har ju inte samma energi kvar åt grabben längre :( Men jag försöker så gott det går, han verkar inte missnöjd så det känns bra iaf! :D
Svar på tråden BF Juni 2010!