Inlägg från: kronanskvinna |Visa alla inlägg
  • kronanskvinna

BF Juni 2010!

mejola skrev 2009-11-10 11:34:01 följande:
    Ja så är de här också, raka vägen till köket när man vaknar *asg* Men de är rätt skönt med frukost också när man vaknar till liv att sitta ner och tugga på med en tidning och bara tar de lugnt innan dagen börjar
    haha aa gud jag har ju blivit världens matvrak! Har ju alltid älskat mat men gud sååå bra den smakar nu :D

Men som du säger, skönt o bara sitta o ta de lugnt medans man äter :) Hatar stressiga mornar, det förstör hela dagen för mej..
  • kronanskvinna
    stina84 skrev 2009-11-10 18:20:24 följande:
    glukosbelastning imorgon, bläää. Ser inte fram emot det!. Det värsta är nog ändå att man MÅSTE sitta kvar i 2 TIMMAR på mvc och sedan sticka sig i fingret igen...
    Fick jag göra i v28, usch är inge trevligt.. Kommer o få göra det denna gång oxå!! :(  Men varför så tidigt? Hoppas det går bra iaf :)
  • kronanskvinna
    längtar och väntar skrev 2009-11-10 19:00:39 följande:
    Vi får väl se men jag känner mig själv väl... Är något konstigt eller så så söker jag info på nätet eller kollar med bvc.. Känner inget behov av att prata om bajs med mina vänner.. Finns så mycket annat vi vill prata om! Pratar inte om min graviditet särskilt mycket nu heller, finns annat att prata om!Jag är så trött på dessa prettomorsor "vänta bara ska du få se".. Jag har blivit utskälld av min syster för att vara egoistisk, för att vi planerar en långresa tillsammans med vår baby 2011... Det kan man inte göra om man har barn, då måste man ju göra det barnet gillar - hela tiden ungefär.. Eller ja, jag har hört många prettomorsor säga det..
    Jag tkr du kan lämna denna tråd!! Du sprider bara bara negativ energi!!
  • kronanskvinna
    hoppfull trots allt skrev 2009-11-10 19:11:13 följande:
    Hejsan!hoppar in här om det är ok, ser att ni pratat massor ett bra tag.. Jag är en 40åring från Värmland som har 3 stora tjejer födda -91 -93 och -94 med min förra sambo. Sedan 8 år tillbaka lever jag med min "nya" man och  23 januari i år kom äntligen våran efterlängtade dotter till världen efter nästan 4 års kämpande! Ett flertal inseminationer och 6 ivf försök med ett MF i v8 och ett MA i v14 så lyckades vi äntligen. Jag har pratat om syskon ett tag då jag är till åren och gubben tyckte det är ok men då ska det bli spontant.. Kommer ju aldrig ske tänkte jag, körde en bantningskur och blev av med mina 5 sista kg sen förra graviditeten, sålde alla mammakläder och plussade i samma veva!Hann inte ens köpa några ÄL stickor, hade väl gett upp innan vi börjat Vi är så glada! Hoppas nu detta går vägen, är beräknad till 15 juni.. Det blir spännande hur det ska gå ihop för då har vi studenten för äldsta dottern och skolavslut 9an och flytt ur en lgh för ena tösen
    Åh en till värmlänning :D välkommen & grattis till +et :D
  • kronanskvinna
    mithrandil skrev 2009-11-10 21:54:37 följande:
    någon här som hört talas om hallonblandste?Jag drack det i slutet av min grav med sonen för att stärka livmodern och efter det kunde jag inte sluta dricka. men det kan ju framkalla sammandragningar, så jag vet inte.. man kanske inte ska våga dricka det längre?
    det drack jag med  & tror till o med att de satte igång mina värkar :D fast kanske ren inbillning oxå ;)
  • kronanskvinna
    Thesso skrev 2009-11-11 08:08:43 följande:
    Det är positivt på det sättet att man kan vila och så nu i början när man är så trött men tiden går ju sååååå sjukt sakta. Har läst att många här tycker att man nyss var i v4-5 och nu plötsligt är i v10. Kan tyvärr inte hålla med om det eftersom tiden går i snigelfart.
    Håller med tiden går skit sakta!! Men på nått sett ändå inte.. Har ju sonen som jag fördriver tiden med om dagarna, men väntar på att dom kan ringa in mej nångång så jag får komma ut o jobba lite!! Har gått hemma 1,5 år nu & vill gärna hinna med o jobba lite innan nästa bebis kommer.. Klättrar ju på väggarn vissa dagar känns det som :(
  • kronanskvinna
    stina84 skrev 2009-11-11 12:15:23 följande:
    Nu har jag kommit hem från glukosbelastningen och snacka om att frukosten smakade gott idag! Var så hungrig så jag trodde jag skulle spy upp hela röva och yr som en fylle hund. haha  Blodsockret låg jättebra. Låg på 6.1 så det är ingen fara. Får se hur mycket det skiljer sig nästa gång i v.27-29.Kronanskvinnan: Jag gör den tidigt också pga risken för stort barn. Då har de koll på mitt socker hela vägen Välkomna alla nya, så roligt att tråden växer
    Jaha okej.. Men skönt att det såg bra ut iaf :) Kan förstå att det smakade bra med frukost, den söta drycken man får dricka är ju inte mkt att hurra för! fy fan..
  • kronanskvinna

Åh har inte vart i här sen i förrgår & herregud vad ni skriver ;) ska ta o läsa igenom allt ikväll & då lär det nog va ännu mer.. haha!!

Inatt vakna jag vid halv 4 med en olustig känsla i kroppen, att bebis inte har det bra i magen.. alla mina symptom är borta :/ Jag hoppas innerligt att detta inte är nåt som stämmer, jag vet ju inte hur jag ska känna av det heller eftersom man känner ju inte bebis än!! Och har redan gjort 2 vul så vill egentligen inte göra nå mer... Men känner jag mej lika orolig så får jag göra ett nytt vul i v12, går in i vecka 10 i morgon!!

Vet inte varför jag är så orolig denna grav för det var jag inte med sonen!!

Hoppas ni andra har det bra, här åker stereon igång & så blir det att bädda rent i sängarna.. Älskar verkligen att poppa musik när jag är själv, sjunger o har mej ;) haha!!

• kronanskvinna
    que skrev 2009-11-13 09:50:49 följande:
    jag har precis fått redan på att jag väntar tvillingar!Vet inte vad jag ska känna!
    Åh spännande.. Men förstår att det flyger omkring lite tankar.. Har du nått barn sen tidigare oxå? :) Grattis får man säga!
  • kronanskvinna
    Ellie84 skrev 2009-11-13 09:47:38 följande:
    DEt är samma lika här..Är så sjukt orolig denna grav att det ska vara nått galet fel där inne hos pyret.. Ska få komma in på UL på tisdag och dom ska kolla ordentligt så allt ser ut som det ska..Är på 11+6 idag så jag kommer vara i vecka tolv på tisdag..Då borde man kunna se nånting..
    Jaha okej, skulle med vilja göra ett ul! Men vi får se, hoppas min oro försvinner snart.. Sambon är ju inte till nått värst stöd, han säger bara.. : tänk inte så, allt är nog bara bra där inne.. Lätt för han o säga som inte ens bär på pyret..

Du får skriva när du vart på Ul o berätta hur det gick :D
  • kronanskvinna
    0810 skrev 2009-11-13 10:06:02 följande:
    Jag är också mycket mer orolig den här graviditeten, kan inte säga varför. Antagligen beror det på att allt känns helt annorlunda, jag är i stort sett "symptomfri" förutom lite illamående, trötthet och nedstämdhet. Med förra barnet hade man ju ingen aning om hur det skulle kännas menar jag. Nu trodde jag ju att jag visste hur det kändes att vara gravid, men tydligen kan det vara helt olika...
    Ja det kan nog vara så att man jämför mkt med förra grav.. men säkert så blir ingen grav den lik som första! Fast jag mår ju lika bra fortfarande iaf som med sonen, dock mkt känsligare nu... Gråter för minsta lilla.. Ganska jobbigt faktiskt.. Jag som brukar vara tuff om jag o sambon små tjaffsar, nu sjunker jag under jorden o börjar jätte gråta i stället även fast det inte är nått o gråta över!

Även om jag ser nått på tven så gråter jag floder.. haha!
  • kronanskvinna
    lingontott skrev 2009-11-14 18:44:29 följande:
    Måste bara dela med mig av en lite pinsam sak som hände idag... Jag har mått lite illa till och från och kräkts ett par gånger, men detta har varit under kontrollerade former trots allt och alltid skett hemma. De senaste två veckorna har jag mått mycket bättre.Idag när jag på ett kafé i ett köpcentrum för att köpa lunch så kände jag plötsligt att jag blev illamående och mycket knäsvag. Blev jättevarm och kände att jag höll på att svimma. Jag skulle just beställa men kände då att benen inte alls höll så jag klev ur kön och hann ungefär 2 meter innan benen vek sig. Där satt/halvlåg jag på golvet och började kräkas rakt ut på golvet mitt bland allt folk!För mig så kändes detta fruktansvärt pinsamt och ohygieniskt i dessa influensatider. Men såhär i efterhand när jag tänker på det så blir jag lite irriterad, för det var INGEN, varken personal eller andra kunder, som hjälpte mig eller frågade hur jag mådde. Fattar ju att folk inte vill ha sjuka människor kräkandes på cafégolv hur som helst, men ändå lite konstigt tycker jag...Någon annan som yttryckt sitt illamående på liknande olämpliga sätt?
    Dåligt att ingen hjälpte dej :(

Nått liknande hände mej igår när jag var ut o gick dock utan spyor! Jag åt väldigt sen frukost o tänkte då att jag kunde hoppa över lunchen.. Så efter jag hämtat grabben på dagis så traska vi neråt stan, en bit på 4,5 km.. Efter halva vägen känner jag hur illa jag börjar må, efter en stund kallsvettas jag & benen skakar som bara den.. var tvungen stanna o sätta mej efter vägen & dricka vatten ur sonens pipmugg då jag själv glömt min vattenflaska hemma,  men vart inte så mkt bättre.. Men tog mej ner till stan iaf, in på närmsta mack & köpte drick yogurt.. Hävde i mej den & mådde genast mkt bättre.. Så nu ska jag aldrig mer strunta i nått mål iaf, för antar det berodde på det!
  • kronanskvinna

god morgon :)

Igår hade jag en gravid vän här som är lite längre gången än mej, hon är v21 & jag fick känna hennes bebis sparka.. gud så mysigt det var, längtar verkligen till min krabat i magen börjar sparka :)

Hon kände sina första sparkar i v15-16 & det är hennes andra barn.. Kan det vara möjligt o känna bebis så tidigt?

• kronanskvinna
    Winterfresh skrev 2009-11-16 10:09:09 följande:
    kronanskvinna: Med andra barnet känner man oftast sparkarna tidigt. Längtar också tills man får känna att det finns nåt i magen. Med sonen kände jag av honom runt v. 19 tror jag det var. Nu känner jag ingenting alls inte ett endaste symptom på att jag skulle vara gravid och vikten har sakta dalat neråt med drygt ½ kg varje vecka i 3 veckor nu. Vet att jag är inne i spökveckorna men nåt borde man ju känna...Är i v.12 (11+5)Har också fått mage, speciellt på kvällen då ser jag ut som jag gjorde när jag var i v.25 med sonen..*S*
    Men oj då måste du ha gått ner bra mkt? Det kan väll inte vara bra?
    Känner mej inget så där jätte speciellt att jag är gravid heller, har lite ömmande bröst som kommer o går men annars inget förutom tröttheten då!
  • kronanskvinna
    AnAngel skrev 2009-11-16 10:52:42 följande:
    Jag är uppe 2-4 ggr varje natt och kissar, innan jag blev gravid kunde jag sova 12 tim i streck utan att kissa! Nu har mitt illamående börjat ge med sig lite, är mest på kvällarna nu... men brösten, de är ju tokömma, kan inte ha bh på mig längre ibland, igår fick jag ta av mig den efter halva dagen och gå utan... tog på en tjocktröja som döljde ändå, så de inte hänger *S*. Kan inte ens ligga på magen längre för de gör för ont!När börjar spökveckorna? Så man inte blir orolig då.. om de är normalt... är i v 10+3 idag... tiden går ju bara för sakta!
    Jag får ondare i brösten om jag inte har bh på mej.. Så olika det är endå! :)

Ja visst går tiden sakta :/
  • kronanskvinna
    hoppfull trots allt skrev 2009-11-17 18:04:04 följande:
    Usch, idag har varit en skitkobbig dag.. Min svägerska har varit på rutin UL och fått reda på att fostret dött i v 12.. Lider verkligen med dom.. Var ju med om det samma fast i v14 innan vi fick Alice och man slungas snabbt tillbaka till samma känslor av maktlöshet man hade då..
    Usch blir riktigt ledsen när jag läser detta.. Massa tankar kommer upp, tänk om det är så för oss t.ex :( Vet att man inte ska tänka så men det blir så iaf.. Vet inte hur jag skulle klara av ett sånt besked!!

beklagar verkligen för deras skull :( så orättvist!!
  • kronanskvinna

Hejhej :) Hur står det till med alla? Ser att det diskuteras för fullt ang vaccin & vem ni ska ha med er på förlossningen.. Kan svara att jag har tagit vaccinet & min sambo ( barnets pappa ) kommer följa med på förlossningen, har var ju självklart med när sonen föddes oxå men då kasta jag ut honom från rummet ;) haha!

Vet inte om jag frågat men ni som kan ska ni kolla könet?

• kronanskvinna

Hejhej!!

Nån här som fått gravididets klåda? Har fått nån sån grym klåda & har haft det i 5 veckor nu, varken lergigan lr tavegyl funkar.. Lämnat gallsyre prov men ej fått nått svar ännu, orolig är jag då jag bara är i v17!, vill inte att de ska vara hepatos Men annars mår jag bra, börjat med järntabletter oxå, lr ah var i början på dec... Gått upp 6 gram sen 27/11 (inskrivning) och förvånad är jag så som jag äter!! Känner inte bebis än heller, men med sonen hade jag moderkakan i framvägg så antar jag har de nu o får väll vänta ett par veckor med o känna bebis.. Har Ul om 2 veckor iaf o det ser jag fram i mot.. Hoppas bebis har de bra här inne... Hur mår ni andra, nå kompikationer?

var med o skrev i början på grav, men sen vet jag ej vad som hände.. Tappa bort skrivandet o lusten, men nu är jag tillbaka =)

• kronanskvinna
    hoppfull trots allt skrev 2010-01-05 22:03:34 följande: Låter grymt jobbigt med klåda! Har varit nervös för att råka ut för det, har haft kompisar som haft det.. Hoppas det hjälper med medicin om det är det du fått.. Kan inte låta bli att fråga vad i allsinadar du har för våg då du skriver att du gått upp 6 gr??

Inget som jag fått hjälper :( Fick en salva utskrivet idag, sen när jag kom hem till kompisen o berätta vad jag fick så reagera hon o vi gick in på fass.se o läste.. där står det att denna salva kan ge fostret skador så den tänker jag inte smörja med ;( Ska ringa mvc på torsda...

Jag har vägt mej på mvc:s våg den jag väger mej på vid mina besök där.. Har ju sprungit en del där nere nu tack vare klådan samt mitt låga järnvärde! Så när jag endå e där så passar jag på o väga mej! Med sonen gick jag upp 9 kg, helt lagomt! =)
  • kronanskvinna

Måste få fråga när ni kände bebis första gången?
    jag gick in i v18 idag o har inte kännt nånting.. vet inte om jag ska vara orolig eller om det är naturligt.. Med sonen kände jag tidigare & då hade jag moderkakan i framvägg, kan ju hända jag har det med denna oxå men bör man inte känna nått i denna vecka?

Svar på tråden BF Juni 2010!