Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

Nilla21 skrev 2009-10-27 09:07:50 följande:
    Är i v 7 eller 6+3 jag tycker att symtomen inte varit så starka som förra veckan det molar lite Ibland i magen och brösten gör ju ont om man klämmer så har det varit hela tiden. detta är väl inte något man ska vara orolig för ? Är så rädd för MA eller ofosterlig grav- var på VUl förra måndagen då kunde de se en graviditet och att allt såg normalt ut... det är ju inte precis som om man kan testa med grav test iheller det plussar hela tiden.jag får vänta två veckor till de privata tidiga ultraljudet kanske
    När jag var lika lågt gången som du så försvann min molvärk i magen med och den har fortfarande inte kommit tillbaka. Har i stort sett inga symtom mer än att brösten ömmar och är större. Du behöver inte vara orolig
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

usch fy och blä. Idag ska man iväg till sega arbetsförmedlingen. Har verkligen ingen lust alltså. Det är alltid minst 1 timmes väntetid när man kommer, så segt att bara sitta och glo..... Sedan måste jag ringa min ena chef för jag har inte fått någon lön denna månaden! Skitbra när räkningarna ska betalas om 2 dagar... För er som inte ver så har jag bara timanställningar. 1 på akuten och 1 på hemtjänsten...
    Vad jobbar ni andra med förästen?

• stina84
    MaraFara skrev 2009-10-27 09:33:12 följande:
    Då gör jag så.. Å vips var jag tillbaka på 8+0 idag :)..
    Jag med
  • stina84
    MaraFara skrev 2009-10-27 09:37:39 följande:
    Jag jobbar heltid som sjuksköterska på akuten sedan 8 mån.. Innan det så jobbade jag nästan 2,5 år som sjuksköterska inom psykiatrin..
    Vad roligt, trivs du?
    kristallen skrev 2009-10-27 09:42:27 följande:
    Jag har bara ett städjobb på 7 timmar i veckan. Har dock jobbat med ett annat jobb i sommras så jag hoppas på en bra föräldrapenning .Och arbetsförmedligen tycker jag inte om så där är jag inte inskriven. Söker jobb på egen hand och ¨får leva med denna lilla lön ett tag framöver.
    Får man välja så att föräldrapenningen ska grundas på vad man tjänade på sommaren? Är det inte vad man tjänat det senaste 12 månaderna, eller om det var 6?
  • stina84
    MiniMalm skrev 2009-10-27 09:43:06 följande:
    Hej vad roligt att ni har startat en ny tråd, har inte varit inne på ett tag! Tack mejola att du tipsade mig! =)Hur går det för alla här inne?
    Välkommen tillbax
    Jo det går bra, tror jag Mår som fisken i vattnet. Känner mig inte gravid. Lite förstoppad {#lang_emotions_embarassed} och ömmande bröst annars är allt bra Är i v. 9 nu

Själv då?
  • stina84
    MiniMalm skrev 2009-10-27 09:51:26 följande:
    Tack =) Wow vad härligt, jag mår väl inte så jätte bra, åt knappt på 1 vecka så fick åka in till sjukhuset och få dropp! mår bättre nu, men knaprar tabletter och måste äta hela tiden för att må bra! Hoppas på att bli bättre snart. Är inne i v8 nu!Ät katrinplommon det brukar lätta lite på trycket ;)
    Men fy att behöva läggas in sådär. Hoppas ditt illamående ger med sig snart. Usch tycker så synd om er alla som går och mår så illa...
    haha jag äter faktiskt laktipex varje dag för att kunna sköta magen. Var samma sak när jag väntade dottern det var det enda som fungerade Det var faktiskt så jag misstänkte att jag var gravid, jag var förstoppad. Annars blir jag alltid lite "BAD" i magen innan mens haha
  • stina84
    kristallen skrev 2009-10-27 09:52:17 följande:
    stina84: Är det så ???!!!! Det måste jag kolla upp! Trodde typ dom gick nåt år tillbaka?
    Jag ska inte svära för det, men har för mig det är så. Tycker absolut det är värt att kollas upp innan så man vet. Jag sitter nämnligen i smama sits som dig...
  • stina84
    kristallen skrev 2009-10-27 09:57:13 följande:
    stina84: Jag jobbade hela aug så jag får hoppas på att det gäller iallefall 1 år tillbaks
    å jag jobbade 20 maj-30 aug. Men tror de räknar vad man tjänat de senaste 12 månaderna och slår ut det på en ungeförlig månadsinkomst. De väljer liksom inte bara den månaden man tjänade mest. Hoppas du förstår hur jag menar
  • stina84
    MiniMalm skrev 2009-10-27 09:59:27 följande:
    Ja fast samtidigt är det ju positivt! Då vet man att man är gravid! Mamma tror att det är en flicka bara för att jag mår så illa, hon hade själv den erfarenheten när hon väntade mig, men inte med någon av mina 4 bröder!Aha okej, men det är ju bra att du kan få magen att fungera iallafall! Hahah ja jag vet jag brukar också bli det innan mens!
    haha Är det erat första barn? Vad sa era föräldrar när ni berättade?
    Ja du, jag tror inte riktigt på det där, men det är ju lite roligt att spekulare
    Jag mådde inte illa förra graviditeten heller och gick upp närmare 30kg i vikt och ut kom en stor tjej
  • stina84

Nä tjejer, hur trevligt det än är att sitta här och tjöta med er alla så måste jag dra nu. Ska ju till arbetsförmedlingen Men vi ses igen FL beroende som man är {#lang_emotions_innocent}

Svar på tråden BF Juni 2010!