• I väntan på den lilla

    Vi som vill plussa i slutet av november!

    Hej alla ni som liksom jag inget hellre vill än att bli förälder!

    Nu i helgen misslyckades mitt fjärde försök! jag är medveten om att det kan krävas betydligt fler försök än så för att lyckas bli gravid men den här gången har varit den tuffaste hittils... Jag hade en känsla att det lyckats den här gången... Är inte helt säker på varför men en bidragande faktor var nog att jag pratade i sömnen för första gången i mitt liv (vad jag vet i alla fall) och berättade för min sambo att jag hade "något i magen".

    Sambon vaknade lite smått chockad och frågade om jag var gravid och det hade jag svarat att jag trodde jag var... Låter konstigt kanske men när man verkligen vill ngt så mycket så vill man tro på allt!

    Har varit deppig sen igår morse när mensen kom men nu bestämt mig för att rycka upp mig och satsa på november! Beräknad ägglossning ligger runt den 13 nov ( ska testa ägglossningtest för första gången den här månaden tänkte jag) och BIM (beräknad inte mens) lör 28 nov.

    Någon som är i samma sits som har lust att följas åt här?

    Fritt fram att diskutera graviditetslängtan, symtom, tips för att bli gravid, ägglossningstest eller vad ni nu har på hjärtat!

    I november kör vi hårt tjejer (och killar förstås!)!!

  • Svar på tråden Vi som vill plussa i slutet av november!
  • snowflingan

    oh vilken tråd jag hitta vad kul hoppas jag får hänga på=) 8e försöket här...vi vill plussa NU NU NU ... längtar till advent då vet man=) har ni några tips o trixs?

  • Maria222
    snowflingan skrev 2009-11-03 21:31:13 följande:
    oh vilken tråd jag hitta vad kul hoppas jag får hänga på=) 8e försöket här...vi vill plussa NU NU NU ... längtar till advent då vet man=) har ni några tips o trixs?
    Grapefruktjuice ska tydligen vara bra. Sen finns det nåt som heter bidrottningsgele som kan öka fertiliteten :) Jag tänkte testa juicen den här månaden.
    Mamma till Kevin född 0706.
  • TB1
    Maria222 skrev 2009-11-03 21:28:57 följande:
    I väntan på den lilla: Ja jag använde ÄL tester förra månaden, men då missade vi nästan äl iallafall för jag trodde att jag skulle ha det tidigare, när det inte gav utslag slutade jag testa... sen tog jag ett för sakens skull veckan efter och fick då fullt utslag! Den här gången ska jag börja testa lite senare.TB1: Förra månaden fick jag också ÄL på dag 20, jag antar att det blir samma sak den här månaden. Det är verkligen segt och lång väntan hela tiden! Mabaja: Vad mycket sorgligt du fått uppleva den sista tiden. Hoppas verkligen du får ett plus och lite glädje snart.
    aa visst är det en lång väntan, men vi får hoppas att det tar sig nu!
    Maria222 skrev 2009-11-03 21:32:31 följande:
    Grapefruktjuice ska tydligen vara bra. Sen finns det nåt som heter bidrottningsgele som kan öka fertiliteten :) Jag tänkte testa juicen den här månaden.
    jag har testat grapejuicen ännu förra månaden men då drack jag bara 1-2 glas per dag så det kanske var för lite? ska ge det ett försök till den här månaden!
  • Mabaja

    Går åt rätt håll efter min skrapning i lördags. Nu har jag gått från bindor till trosskydd.. Hatar verkligen bindor.. Bläää! och är inte den fräschaste kanske men har inte bytt trosskydd på hela dagen så går verkligen åt rätt håll! =) har haft hjärtat i halsgropen ifall jag skulle blöda igenom, men icke.. Nu har det gått från rött till brunt så snart är det nog helt rent!

    och då ska jag sätta igång och skapa en bebis!

  • Efterlängtad tia

    Hej Hej !!
    Då har man äntligen fått anledning att bli medlem här ;)
    Jag & sambon bestämde oss för att kasta p-pillren i somras så i slutet på juli slutade jag.
    Spännande det här =)
    Har försökt sedan dess utan resultat =(
    Men än ger vi inte upp även om det kändes skit sist jag fick min mens...
    Vet att det kan ta mycket längre tid än såhär så man får väl öva och öva tills det tar sig =)
    Har nog ÄL nu eller runt dom närmaste dagarna, la ner stickor och allt och ska bara köra på, kändes bara stressigt att hålla på så för oss när vi gjorde det dom första månaderna men nu har man ju lite koll på när man ska ha ÄL i alla fall.
    Så nu hoppas vi på ett + i november ;)

    Lycka till alla ;)

  • Mabaja

    Efterlängtad tia skrev 2009-11-04 19:31:58 följande:


    Hej Hej !!Då har man äntligen fått anledning att bli medlem här ;)Jag & sambon bestämde oss för att kasta p-pillren i somras så i slutet på juli slutade jag.Spännande det här =)Har försökt sedan dess utan resultat =(Men än ger vi inte upp även om det kändes skit sist jag fick min mens...Vet att det kan ta mycket längre tid än såhär så man får väl öva och öva tills det tar sig =)Har nog ÄL nu eller runt dom närmaste dagarna, la ner stickor och allt och ska bara köra på, kändes bara stressigt att hålla på så för oss när vi gjorde det dom första månaderna men nu har man ju lite koll på när man ska ha ÄL i alla fall.Så nu hoppas vi på ett + i november ;)Lycka till alla ;)
    Var inte ledsen. Kan ju ta tid innan kroppen är igång ordentligt efter preventivmedel. För mig tog det 6 månader innan det hände och 3 månader senare fick jag ett ma konstaterat... Det jobbigaste i hela processen är att det var dött redan innan vi fått vårt plus... Dvs i vecka 4... Inte alls roligt!
    Ge inte upp och slappna av, längtar man för mycket kan ju kroppen "stänga av" bara för att man vill så mycket!
  • Princessbakelsen

    Skrev i en annan tråd men vill så gärna ha svar så jag skriver här med.
    Jag är 33 år, bor i Sthlm och skulle ha börjat på ny p-piller karta igår vilket jag inte gjorde. Min pojkvän har en son på 3½ år sen tidigare och allt min pojkvän vill är att starta en familj med mig. Min pojkvän har tjatat på mig ett tag nu att sluta med mina p-piller och det har jag nu alltså gjort, nåt jag vill överraska med då jag hoppas på att plussa framöver här.
    Nu har jag en fråga, hur blir det nu med ägglossningen? Jag hade min sista mens 31/10 (första mensdagen) och skulle alltså ha börjat på ny p-piller karta igår. Min mens har varit regelbunden, har jag tagit sista pillret på kartan en måndag så har mensen alltid kommit antingen torsdagen eller fredagen. Kommer det ta månader innan jag kommer att ha min första ägglossning eller kommer den direkt? Jag vill ju kunna "pricka in" rätt dagar.
    Vore supertacksam för svar.
    Kram på er alla!

  • JessiWill
    Princessbakelsen skrev 2009-11-04 20:31:34 följande:
    Skrev i en annan tråd men vill så gärna ha svar så jag skriver här med. Jag är 33 år, bor i Sthlm och skulle ha börjat på ny p-piller karta igår vilket jag inte gjorde. Min pojkvän har en son på 3½ år sen tidigare och allt min pojkvän vill är att starta en familj med mig. Min pojkvän har tjatat på mig ett tag nu att sluta med mina p-piller och det har jag nu alltså gjort, nåt jag vill överraska med då jag hoppas på att plussa framöver här. Nu har jag en fråga, hur blir det nu med ägglossningen? Jag hade min sista mens 31/10 (första mensdagen) och skulle alltså ha börjat på ny p-piller karta igår. Min mens har varit regelbunden, har jag tagit sista pillret på kartan en måndag så har mensen alltid kommit antingen torsdagen eller fredagen. Kommer det ta månader innan jag kommer att ha min första ägglossning eller kommer den direkt? Jag vill ju kunna "pricka in" rätt dagar. Vore supertacksam för svar. Kram på er alla!
    Detta är jätte jätte svårt att svara på för det är såpass individuellt! Vissa plussar redan 2 veckor efter dom slutat med p-piller, för vissa kan det ta månader innan äl kommer igång igen, men det du kan göra då är att köpa äl test, rekommenderar vart CB äl tester, digitala så dom kan inte misstolkas :) Eller så myser ni varannan dag (om det går). Fast man vill ju gärna veta hur sin äl är, så kanske är bäst med äl tester iaf :)
    Lycka till ^^
  • Princessbakelsen

    Kan man ta clear blue testet när som?? Och inte bara då man "tror" att man har eller skall ha äl?

Svar på tråden Vi som vill plussa i slutet av november!