• Anonym (Visomvill)

Har ni testat partnerbyte

Vi är ett par som varit ihop ca 12år och har nu blivit nyfikna på att träffa ett par för partnerbyte mm.
    Vi har diskuterat detta flitig och ingen av oss är svartsjuk så det är helt ok för oss båda.

Är det någon av er här som testat det och hur var det?
    Hur blev det i förhållandet efter detta?

• Svar på tråden Har ni testat partnerbyte
  • ABBA

Anonym (morsan) skrev 2009-11-04 19:23:53 följande:

nej.men vi vill så gärna.det är bara en liten knuff i ryggen som fattas=)
    kan jag knuffa er på ngt sätt...*L* maila inboxen isf..=)

Tror ni kommer älska det..=)
    Vad vill ni helst testa då?
  • Anonym (Kanon)

Japp, provat flera gånger. Ihop med min exman träffade jag flera par där vi hade p-byte och tjejsex. Underbart!

Jag och min nuvarande är inne på samma linje men har ännu inte träffat DET DÄR paret som väckt vårt intresse. Flera av dom jag träffade med exmaken vill träffa oss men min nya tycker inte (såklart) att det känns så skoj om jag redan k*****t med dom!

Jag har även varit medlem i en swingersklubb under tiden jag var singel mellan exmaken och min nuvarande. Skönt som f*n!

Finns på bodycontact vi med...heter soloriens där. Och på min egna sida där heter jag almandin! Välkomna!

• Genki

I mitt förhållande var detta något vi testade efter redan 1½ år. Kanske tidigt, beror på vem man frågar, men detta har funkat bra för oss eftersom vi skulle kunna kalla oss mogna nog för att skilja sex från sex. Vårt egna sexliv är det inga problem med men vi är experimentella av oss som personer och vet att trots sex med andra med i leken så förändras inte våra känslor för varandra, vi älskar varandra mer än någon annan i alla fall.

Jag måste säga att när vi tog steget och började tala om detta så blev det en enorm lättnad att vi båda kunde särskilja sex med/utan känslor. Därmed behöver vi inte få ångest eller skämmas över faktumet att vi kan känna sexuell (betoning på sexuell) attraktion för andra. Vi förstår att det är naturligt och detta har fått vårt förhållande att faktiskt bli starkare än vad det var innan eftersom vi nu känner att vi kan vara helt öppna med varandra. Vi har alltså kommit närmare varandra =)

• Anonym

Jag känner exakt igen mig i din beskrivning om att vi kommit närmare varandra sen vi började ha sex med andra. Vi känner en starkare samhörighet. Dock tror jag inte det tog mer än ett par månader innan vi hade sex med någon annan första gången. Nu är vi inne på fjärde året tillsammans!

Genki skrev 2009-11-05 22:38:01 följande:
    I mitt förhållande var detta något vi testade efter redan 1½ år. Kanske tidigt, beror på vem man frågar, men detta har funkat bra för oss eftersom vi skulle kunna kalla oss mogna nog för att skilja sex från sex. Vårt egna sexliv är det inga problem med men vi är experimentella av oss som personer och vet att trots sex med andra med i leken så förändras inte våra känslor för varandra, vi älskar varandra mer än någon annan i alla fall. Jag måste säga att när vi tog steget och började tala om detta så blev det en enorm lättnad att vi båda kunde särskilja sex med/utan känslor. Därmed behöver vi inte få ångest eller skämmas över faktumet att vi kan känna sexuell (betoning på sexuell) attraktion för andra. Vi förstår att det är naturligt och detta har fått vårt förhållande att faktiskt bli starkare än vad det var innan eftersom vi nu känner att vi kan vara helt öppna med varandra. Vi har alltså kommit närmare varandra =)
  • ABBA
    Anonym skrev 2009-11-06 06:53:08 följande:
    Jag känner exakt igen mig i din beskrivning om att vi kommit närmare varandra sen vi började ha sex med andra. Vi känner en starkare samhörighet. Dock tror jag inte det tog mer än ett par månader innan vi hade sex med någon annan första gången. Nu är vi inne på fjärde året tillsammans!
    Vad härligt. Tänk vad lite spänning kan göra..=) Träfar ni par och ensamma också?
  • Kalle the man

Ingen som blivit sotis av att se sin partner nujat med andra?

• Metropolis Diana

Jag finns på bc jag med, maken har också en sida där.

Jag heter Metrobitch_kna och han heter Wildboy69.

Vi har änsålänge "bara" provat trekant med en extrakille och han har projekt vid sidan om med andra tjejer. Vi vill också ha partnerbyte men det är lite knepigt, det ska ju klicka liksom lite för alla inblandade...

• Anonym

Metropolis Diana skrev 2009-11-06 10:52:49 följande:

Jag finns på bc jag med, maken har också en sida där.Jag heter Metrobitch_kna och han heter Wildboy69.Vi har änsålänge "bara" provat trekant med en extrakille och han har projekt vid sidan om med andra tjejer. Vi vill också ha partnerbyte men det är lite knepigt, det ska ju klicka liksom lite för alla inblandade...
    Varför har ni inte haft med en tjej till extra också?
  • Metropolis Diana
    Anonym skrev 2009-11-06 11:13:33 följande:
    Metropolis Diana skrev 2009-11-06 10:52:49 följande:
    Varför har ni inte haft med en tjej till extra också?
    Hittar ingen..... :(
  • Anonym

Metropolis Diana skrev 2009-11-06 11:16:55 följande:

Hittar ingen..... :(
    Du kan ju få prova med mej och min älskarinna....
Svar på tråden Har ni testat partnerbyte