• zandraw

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Ännu en gång dags för en ny tråd. Tiden går i ett rasande tempo .-)

Länkar till de gamla trådarna

nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m2220605.html
    nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m3217457.html
    nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m4287534.html
    nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5701157.html
    nr 5: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7486522.html
    nr 6: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9486399.html
    nr 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11691318.html
    nr 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m14324639.html
    nr 9: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17342113.html
    nr 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20283199.html
    nr 11: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m23375730.html
    nr 12: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26591713.html
    nr 13: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m29542825.html
    nr 14: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m34979854.html
    nr 15: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m37943314.html
    nr 16: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40881305.html
    nr 17: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43592257.html
    nr 18: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m46056876.html

Och en liten lista med våra små telningar, uppdatera med syskon!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35590202.html

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)
  • snillis

Jag tar bort oss den 6:e för då skall vi på Gammlias julmarknad.

Lördag 5 december

Söndag 6 december

Lördag 12 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj
    *Jelon med familj

Söndag 13 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj
    *Jelon med familj

Lördag 19 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj

Söndag 20 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj

• UmeGullan

Herman var jättegod

Hur är det med dig Kaksmulan?

• Mamma till 1

Umegullan, tänker på dig, hoppas allt ordnar upp sig på bästa sätt snart + att det går bra med att bli gravid o behålla bebisen i magen.

Vi fick en Herman för något år sedan, jag tycker han är snuskigt. Tog emot honom men slängde honom nästan direkt. Säkert så har hygienen av alla inblandade människor som handskats med Herman under hans livstid varit mkt bättre än hygienen på vissa restauranger som man äter på ibland men jag kunde bara inte tänka mig att äta Heman sen.

Har nog lite bacilskräck...har svårt att äta chokladbollarna som dagisbarnen bjuder på när de har föräldrafika med....bakade med händer där fingrarna nyss varit upp i näsan typ. Blääää. Kan dock äta de mina egna barn har bakat så det är ju tur ; )

Stella har lärt sig säga riktiga R nu, innan sa hon L. Problemet nu är att hon säger r där det ska vara r men säger även r där man säger L...typ RALLY blir RARRY. Det låter rätt lustigt. Hon skrattar själv åt det för hon hr nog att det låter tokigt.

• kaksmulan

Hej på er ifrån sjuksängen.
    Nä, allvarligt talat så är det inte helt bra. Som tur är håller alvedonen febern nere men jag vågar knappt andas för att jag ska få en hostattack. Huvudet ska vi inte prata om...

Men men, för någon timma sedan satte jag i alla fall en saffransdeg som resten av familjen just nu bakar ut. Lite av advent har vi här i alla fall Jag är rätt tacksam för att min make faktisk KAN sätta upp en julstjärna...

Nä, nu ska jag lägga mig och försöka sova ett tag igen.

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • kaksmulan

Hej på er!

Nu börjar jag faktiskt må rätt mycket bättre. Ingen feber i dag i alla fall (har inte testat så jag vet inte). MEN de ringde från vårdcentralen nu på eftermiddagen och bekräftade att det ÄR svininfluensan jag har!
    Jag trodde faktiskt nästa inte det själv, vaccinerad och allt som jag är. Men nu lär jag i alla fall vara dunderskyddad mot den i fortsättningen. 

Åkte faktiskt ned på stan en sväng idag. Kände att jag var tvungen att GÖRA något utanför huset. Köpte en amaryllis och två amningsbh:ar...

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • UmeGullan

Det var roligt att se dig idag Kaksmulan... du kanske har sett piggare ut men du var ju iallafall på benen!
    Hade jag inte sniffat så mycket blommor så jag redan var sen på lunchrasten hade jag stannat och pratat längre med dig.

Angående Herman... så blir han ju upphettad i ganska många grader... så evt bakterier lär nog kolavippa... Han var ju jättegod!

• snillis

Helt oplanerat kommer Arvid att åka med svärisarna ner till kusinerna i Stockholm i morgon bitti så nu skall stora killen ut på sin första utan-mamma-en-hel-vecka-resa.
    Undrar vem det blir värst för - Arvid eller Arvids mamma
    Tur man har en mini-gris att gosa med i allafall

Kakis: Men shit vilken otur! Tur ändå att det inte blev "värre".

• mammizen

Vilken sötnos det var i tidningen idag!! Grattis på födelsedagen Agnes. Jesper blev så besviken när hon var ledig för han hade ju sett fram emot att få gratta henne idag

• Hellobello

Grattis till Agnes, verkligen fina bilder i tidningen!

Nu hoppas vi att vintern kommer för att stanna! Det var dock inte så kul vid avfärd från jobbet idag; jag var sen redan som det var och fick ringa och säga att jag skulle komma 20 över fem. När jag sen kommer ut var det som bekant glashalt och min cykel bestämde sig för att strejka totalt - inga bromsar fungerade så jag fick välja mellan att krascha in godtycklig bil eller buss på köksvägen eller slir-köra omkull i nerförsbacken mot samma väg. Jag valde det senare, aj! Sen var bromsarna låsta så ag fick släpa en cykel med låsta bromsar längs en glashal väg. Kvart i sex (!!) var jag på dagis, en riktig superförälder kände man sig som då
    Men julkalendern var bra!

• 9oktober

Hello: Ursh för halka, A trillade två ggr innan han kom in på dagis (och vi åker ändå bil!) Hoppas du inte blev lalt för mörbultad!

Kakis: Krya på dig!!!!

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)