• zandraw

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Ännu en gång dags för en ny tråd. Tiden går i ett rasande tempo .-)

Länkar till de gamla trådarna

nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m2220605.html
    nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m3217457.html
    nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m4287534.html
    nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5701157.html
    nr 5: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7486522.html
    nr 6: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9486399.html
    nr 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11691318.html
    nr 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m14324639.html
    nr 9: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17342113.html
    nr 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20283199.html
    nr 11: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m23375730.html
    nr 12: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26591713.html
    nr 13: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m29542825.html
    nr 14: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m34979854.html
    nr 15: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m37943314.html
    nr 16: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40881305.html
    nr 17: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43592257.html
    nr 18: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m46056876.html

Och en liten lista med våra små telningar, uppdatera med syskon!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35590202.html

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)
  • Jelon

Agnes tackar för gratulationerna

Kakasmulan-Skönt att du börjar känna dig piggare. Nu kanske du hinner samla lite krafter innan tvillingarna kommer men det kanske är lättare sagt än gjort....

Usch Hello det där lät inte kul hoppas att du inte slog dig så mkt. Förstår att du var något stressad innan du kom fram till dagis när du var så sen.

• zandraw

Grattis Agnes, såg stora tjejen i tidningen idag!

Återkommer senare när allt annan som ska göras är gjort.
    Varför har man så lite tid till allt roligt för..?

• snillis

Jag hade tur i oturen i morse att låset på cykeln fryst fast för det var ju isgata så när jag tog upp M ur vagnen vid dagis så drattade jag såklart omkull med henne i famnen. Det var dock min rumpa som tog mest stryk - hon klarade sig.

På eftermiddagen tog vi en promenad ner till stan och handlade lite och gick på sushirestaurang - jag och Molly - supermysigt att få umgås med henne i lugn och ro!

Nu har jag beställt nästan alla julklappar på nätet - otroligt skönt att slippa stressa runt!

• Hellobello

Det låter helt fantastiskt, snillis! Vad har du köpt?

• snillis

Till båda tillsammans har vi köpt ett Pippi-hus med tillhörande figurer, varsin resväska med Pettson, lite filmer och böcker. Sedan skall vi köpa en "riktig" BOB (har en i plast som är värdelös) och en CD-spelare till Molly.
    Skall tillägga att mormor och morfar är med på presenterna så vi ger inte så mycket själva

• kaksmulan

I år får barnen löjligt dyra klappar från oss. Dessutom många fler än vad de brukar få. Eller, ett par stycken fler. Till Felixen är det mestandels Star Wars gubbar (köpta på tradera) och Ellendellen är det mest dockskåpssaker.

För att begränsa Svärföräldrarnas julklappsöverösning så har vi önskat oss Utförsåkningsutrustning åt barnen. Så de får splitter nya slalomskidor, pjäxor och hjälmar av dem. Helt vansinnigt för det är ju inte det enda de köper. Personligen förstår jag inte varför man bums måste köpa det som är sprillans nytt. Begagnat är väl bra? Ja, hjälmar då, det köper jag gärna nytt. Fast när det gäller svärisarna så köper de ju jämt för så mycket pengar så för att hålla antalet klappar på en rimlig nivå är det väl lika bra att de får köpa nytt...

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • mammizen

Hade träff på familjerätten idag. Gick inte så bra. M var jättesur för han har nu upptäckt att jag har träffat en ny karl. Hm, ja det känns ju "nytt". Hade lovat att ta barnen nästa helg eftersom min bästis ska inflyttningfest men nu när han fått reda på detta hemska så kunde han inte ta dem om jag inte gav honom halva vårdnaden på studs Suck och stön. Jag som tyckte att saker och ting hade börjat bli lättare så får man ett sånt här bakslag. Det är ju tametusan snart ett år sedan jag slängde ut honom. Get over it och koncentrera sig på barnen är väl vad normala människor gör? Vad spelar det för roll vem jag dejtar?? Sedan tyckte han att han hade rätt att få träffa J eftersom han ville veta vad det är för människa som hans barn umgås med. Ja med en normal människa hade jag ju presenterat dem för länge sedan men eftersom M brukar gilla att slå folk på käften har jag inte riktigt tyckt det varit läge för detta. I november hade han barnen EN helg, och nu i december vill han bara ha dem juldagen till annandagen. Nyår kunde han ta men då ville han lämna igen barnen kl 7.00 på nyårsdagen så det "erbjudandet" tackade jag Nej till.

• UmeGullan

Mammizen: Usch och fy vad trist ditt ex är! Trösta dig med att det är Dig och inte honom barnen kommer att besöka på hemmet, ifall inte han ändrar sig. Min erfarenhet är dock att det kan bli bättre om han skulle träffa en tjej med sunt förnuft. Så det är bara att hålla tummarna för att det blir så.

Hello: Att du törs cykla när det är så halt! Och tur att du inte skadade dig alltför mycket...

• kaksmulan

God morgon!

Nu är jag FYRABARNS mamma!!!
    Annie och Algot är här nu!

I går morse fick jag en störtblödning och blev akut snittad. Men vi mår bra alla tre efter omständigheterna. Annie och Algot mår bara bra och jag väntar just nu på att de här på BB ska följa med mig upp på barn 4 där småtrollen är.

Jag skriver mer senare!

Stor kram till er alla!

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • snillis

men oj, nu blev jag förvånad.........

grattis grattis grattis.

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)