• lokisse

Vad innebär Ris a la malta för Dig?

vi söker saningen vad är ris a la Malta för dig..

snorkrakornas barn heter snorungar
  • Svar på tråden Vad innebär Ris a la malta för Dig?
  • Heather

Annat: Risgrynsgröt blandad med vispad grädde och socker. Serveras med saftsås. Efterrätt på julafton o möjligtvis juldagen om det finns något kvar.

Äter det endast till jul.

• sussey

Röstade annat, fast jag nästan råkade trycka alt 2 då det nästan  stämmer för mig. Jag äter det med saftsås, men det är lika mkt ris a la malta om det äts med clementiner eller annat :)

sussey.blogg.se ~ Meja 090723 ~
  • TeeTee

Annat! : Dansk ris a la mande, vilket är OSALTAT risgrynsgröt med vispad grädde, vaniljsocker, äkta vanilj,sötmandelessens och hackad, skålad sötmandel serverad med saftsås. (Smakar lite som risifrutti) Julafton är inte julafton utan det till efterrätt!

Äckligt med ris a la malta som är gjort på saltat gröt.

• NoMatter
    Baronessan skrev 2009-11-06 11:04:30 följande:
    Varför är det mer bakterier i ris a la maltan än i all annan mat på julbordet?
    Det undrar jag med. Jag skulle nog hellre hoppa över skinkan ifall jag skulle tänka bakterier.
  • Svana

Annat: Risgrynsgröt gjord på grötris, mandlar, vispad grädde, socker och vanilj. Tillbehör, körsbärssås eller karamellsås. Spises på juleaften!

• Kyltsi

röstade på *Risgrynsgröt blandad med vispad grädde och apelsin- eller mandarinklyftor. Solklar dessert.
    Men borde nog valt annat då jag inte tycker det är en solklardessert, utan jag tycker att det smakar vidrigt rent ut sagt. Första gången jag provade det var det en stor besvikelse blandat med kväljningar, var verkligen inte beredd på smaken jag såg och visste inte att det var blandat med grädde och apelsin klyftor, utan trodde att det var vanlig risgrynsgröt.

• Tindragull

Röstade annat.
    Risgrynsgröt, grädde och VANILJsocker. Inte vanligt socker... Bluääärk!

Jag äter med saftsås + mandarinklyftor, bara saftsås, eller utan nåt tillbehör alls. :)

• Tindragull
    Tindragull skrev 2009-11-06 17:29:31 följande:
    Röstade annat.Risgrynsgröt, grädde och VANILJsocker. Inte vanligt socker... Bluääärk!Jag äter med saftsås + mandarinklyftor, bara saftsås, eller utan nåt tillbehör alls. :)
    och såklart är det en efterrätt.
  • trettioplus
    Baronessan skrev 2009-11-06 11:04:30 följande:
    Varför är det mer bakterier i ris a la maltan än i all annan mat på julbordet?
    Av flera skäl, men främst för att det finns en sporbildande bakterie i ris som inte dör vid kokning då alla andra bakterier dör. När alla andra otäckingar är döda så får den här bakterien fritt spelrum i riset som ofta står i en temperatur som de trivs riktigt bra i.
Svar på tråden Vad innebär Ris a la malta för Dig?