Vad innebär Ris a la malta för Dig?
vi söker saningen vad är ris a la Malta för dig..
vi söker saningen vad är ris a la Malta för dig..
Risgröt och apelsin. Nåt så vidrigt äckligt att jag inte skulle få ner det om jag så svalt!
*hulkar vid blotta tanken!*
ANnat: Kall risgrynsgröt blandat med grädde, Srveras med rårörda hallon!!
En klassiker hemma på juldagen, som destert efter lutfisken!
Kall risgrynsgröt blandad med florsocker och vaniljsocker. Apelsinklyftor serveras som tillbehör. Absolut dessertlik - som avrundning och ett måste på julaftonskvällen
Svarade iofs på andra alt men utan saftsås utan med sylt (oftast hjortron). Vill INTE ha mandarin i min
(Vilket är det vanligaste verkar det som när man är ute på julbord). Ska också ätas kall/lätt ljummen.
Nej, jag vet inte vad jag fick sylt från... det är precis den du länkar till som man "ska" ha...
Amora Branca Sylvestre skrev 2009-11-05 11:42:14 följande:
Risalamalta för _mig _ är en hemskt kladdig&snuskig röra som får mig att villja kräkas!
Det inebär risgrynsgröt blandat med vispgrädde och vaniuljsocker med saftsås till. Det är dessert.
Annat!
Förslagen med apelsinklyftor i ts är för mig apelsinris!
Å med saftsås är ju vidrigt...
Våran ris a la malta:
Grötris, vispad grädde, socker (vanlijsocker är vidrigt) bitar av frukt (apelsin, bananer,vindruvor,äpplen mm) som blandas i med riset och grädden!
Så ska de vara
Risgrynsgröt blandad med vispad grädde serverad med saftsås eller körsbärssås. Äts som efterrätt.
*Risgrynsgröt blandad med vispad grädde och socker. Serveras med saftsås. Passar till Fika ... tycker _Personligen_ inte att det är efterrätt även om många använder det som efterrätt... efterrätt skall vara gott men jag tycker inte att risalamalta är efterrätts gott... Skulle hellre bjudit på cheesecake med pepparkaksbotten och någon bärkompott/sås.
Risalamalta skulle jag bjudit på om släkten kommer bara på en fika.. en onsdagkväll