• lokisse

Vad innebär Ris a la malta för Dig?

vi söker saningen vad är ris a la Malta för dig..

snorkrakornas barn heter snorungar
  • Svar på tråden Vad innebär Ris a la malta för Dig?
  • Shininganne

Valde annat för jag blandar i hackad mandel, vispgrädde och honung i min gröt. Saftsås till såklart. Kan äta det till både lunch och dessert {#lang_emotions_smile}

Izabelle 020627 Ebba 080522 BF 100130
  • mosterYster

Det var en herrans massa prickar, kissen!

Annat: Risgrynsgröt blandad med vispad grädde apelsin- eller mandarinklyftor OCH RUSSIN. Solklar dessert.

Gillar inte russin annars, men i Ris à la Malta måste det vara russin!

• Thursday

Valde också annat, vi kör ris a l'amande på danskt sätt med vaniljstång, hackad mandel och vispgrädde. Serverar med saftsås och äts till efterrätt på julafton. Då gäller det att hitta den hela mandeln så att man får mandelgåvan!

• Kazeer

Inget.

Jag äter varken ris a la malta eller risgrynsgröt.

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • lokisse
    mosterYster skrev 2009-11-04 17:38:54 följande:
    Det var en herrans massa prickar, kissen! Annat: Risgrynsgröt blandad med vispad grädde apelsin- eller mandarinklyftor OCH RUSSIN. Solklar dessert. Gillar inte russin annars, men i Ris à la Malta måste det vara russin!
    japp jag ser det.. kan handla om prickigkorv i gröt kanske??
    eller nagon ny slagdänga jag vill ha prickig risgrynsgröt till lunch mamma..
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • bambu

Förutom mandarin- eller apelsinklyftor så varierar jag gärna med nötter (gärna valnötter), fikon och/eller dadlar i bitar och/eller russin.

• mosterYster
    lokisse skrev 2009-11-04 17:41:16 följande:
    japp jag ser det.. kan handla om prickigkorv i gröt kanske?? eller nagon ny slagdänga jag vill ha prickig risgrynsgröt till lunch mamma..

Förresten så skulle jag mycket väl kunna äta Ris à la Malta till lunch då och då, det är så GOTT! Jag skulle kunna äta marängsviss till lunch också, det är också gott!
  • Rebecka75

Ris a la malta = JUL

Hemma hos svärmor där vi alltid firar julafton fixas en stor bålskål full, gröt med vispad grädde, mandariner och apelsiner!!

Tilläggas kan ju att det är jag som äter det mesta av den , åtminstone 4-5 skålar...

Svar på tråden Vad innebär Ris a la malta för Dig?