Vad innebär Ris a la malta för Dig?
vi söker saningen vad är ris a la Malta för dig..
vi söker saningen vad är ris a la Malta för dig..
Risgrynsgröt blandad med vispad grädde och socker. Serveras med saftsås. Solklar dessert.
Annat: Risgrynsgröt blandad med vispad grädde och socker. Serveras med saftsås. Smakar skit.
Röstade på tvåan men borde röstat annat då det här är precis så det ska ätas...
Det ska vara med grädde och så konserverade mandarinklyftor
Är nästintill lika förfärligt äckligt som vanlig risgrynsgröt, tycker jag.. urk!
(=risgrynsgröt är det värsta jag vet)
Är uppvuxen med risgrynsgröt, grädde, VANILJsocker och apelsinklyftor.
Nuförtiden äter jag risgrynsgröt, grädde, VANILJsocker och saftsås.
Äter det som dessert, och jag ÄLSKAR det!
En klassiker på juldagens efterrätt efter överbliven risgrynsgröt från julafton
utan några vidirga mandariner o saftsås men med en klick sylt.
Annat: Risgrynsgröt blandad med vispad grädde och socker. Serveras med hallonsylt. Solklar dessert nån dag efter julafton på rester av julgröten.
I år blir det hemkokt risgröt med vaniljstång i gröten (följ receptet på förpackningen) Låt gröten svalna. Hacka lämplig mängd med mandel o vispa upp lagom mängd med vispgrädde. Tillsätt mjölk i den kalla gröten så att den blir lite lösare. Rör ned vispat grädde och dom hackade mandlar (jag kör utan skinn), tillsätt några enskilde droppar av bittermandelarom (smaksak) smaka av o justera med vanillinsocker o vanligt socker. (Ingen favorit, men det går att ersätta sockret med russin eller söta apelsiner). Saftsås? visst höll på att glömma det. Kör själv med körsbärssås från Skälskör i Danmark (finns på Coop o ICA)
Smaklig spis o God Jul!!
Annat: Risgrynsgröt blandad med vispad grädde och socker. Serveras med saftsås. Smakar skit.
Är också uppväxt i ett hem där mormor la en mandel i gröten och den som fick den fick diska hela juldisken
Betyder ångest.varje år samma visa. Svärmor bjuder på det och jag HATAR DET. Den som hittar mandlarna vinner pepparkakor. (Jag är glutenintolerant)
Åt det för en timme sen. Risgrynsgröt med grädde, socker och apelsin. Serverades med lite blandade bär. Mycket uppskattat av sambon, fyraåringen och bebisen, som alla åt det för första gången. Blir nog ständig på julbordet hedanefter.
Ris a la malta = risgrynsgröt, vispad grädde och vaniljsocker. Äts med konserverade mandarinklyftor.