• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Sue  Ellen
    Pokergirl skrev 2010-01-29 08:57:23 följande:
    Åh, det låter ju för bra för att vara sant! Då får jag sitta på nålar en timme!
    Hur gick det?! Håller tummar & tår för att de hade en check me andress till dig!! Jag var i stan o kollade efter den som fanns häromdagen, men någon hade norpat den.
  • Frusna flickan
    freemind skrev 2010-01-29 09:09:41 följande:
    Håller tummarna för att du får ditt paket! Det har varit MYCKET strul med Fitts&Company det senaste. Jag har ett paket som inte dykt upp, beställt för 6 veckor sedan. Sen hade jag ett paket ( varor för över $ 800) som var på väg men som sedan kom tillbaka till avsändaren. Efter efter 3 veckors väntan, ledsnade jag på strulet och avbeställde den leveransen och kommer ALDRIG mer att beställa därifrån.Vet flera som det senaste fortfarande väntar på varor som beställdes i mitten på december eller som fått fel vara och fel storlek i paketet.
    Men fy vad trist!!!!!!!! Nu blir jag jättedeppig för det var ju över tre veckor sedan jag beställde och exakt tre veckor sedan de skickade ett vanligt mail om att min order skulle skickas direkt. Jag som läste i en blogg att bästa webbshopen är just fitts and company och har hört så mycket gott om dem och så är det så många som haft strul... Jag vill inte bli av med paketet. Fick du tilbaka dina pengar? Fasen vad dåligt alltså- Hur kan det bli fel färg och storlek på flera plagg?? Vad är det för inkompetenta människor som arbetar där egentligen eller vad är det för fel på ordersystemet?? *ARG

Jag mailade igår men har ännu inte fått svar.... Och det lär jag ju inte få då heller kanske..

Men jag reafyndade idag. Ett par supersöta halvhöga kängor i lite mormorstuk med hög (inte för hög) klack och snörning från Rizzo för 499 kr!!!!!!!!!! hade kostat 1799 kr. Så himla fina och passar så fint till massa OM-klänningar, ska ha den till Fondan imorgon.
  • Sue  Ellen
    Frusna flickan skrev 2010-01-29 12:34:16 följande:
    Men jag reafyndade idag. Ett par supersöta halvhöga kängor i lite mormorstuk med hög (inte för hög) klack och snörning från Rizzo för 499 kr!!!!!!!!!! hade kostat 1799 kr. Så himla fina och passar så fint till massa OM-klänningar, ska ha den till Fondan imorgon.
    Wow! Vilket fynd!! Grattis! De där kängorna passar ju till allt! Jeans, leggings, klänning, ALLT!
  • malinoski
    Men fy vad trist!!!!!!!! Nu blir jag jättedeppig för det var ju över tre veckor sedan jag beställde och exakt tre veckor sedan de skickade ett vanligt mail om att min order skulle skickas direkt. Jag som läste i en blogg att bästa webbshopen är just fitts and company och har hört så mycket gott om dem och så är det så många som haft strul... Jag vill inte bli av med paketet. Fick du tilbaka dina pengar? Fasen vad dåligt alltså- Hur kan det bli fel färg och storlek på flera plagg?? Vad är det för inkompetenta människor som arbetar där egentligen eller vad är det för fel på ordersystemet?? *ARG Jag mailade igår men har ännu inte fått svar.... Och det lär jag ju inte få då heller kanske.. Men jag reafyndade idag. Ett par supersöta halvhöga kängor i lite mormorstuk med hög (inte för hög) klack och snörning från Rizzo för 499 kr!!!!!!!!!! hade kostat 1799 kr. Så himla fina och passar så fint till massa OM-klänningar, ska ha den till Fondan imorgon.
    Om du vill gardera dig med din comma top så hörde jag precis att den finns kvar på Åhlens rea. Min snälla man ringde precis fr Åhlens och undrade om jag vill ha något OM på rean!! Framsteg.. *imponerad* :)
    Tyvärr fanns det inget för mig direkt..
  • Sue  Ellen

By the way: såg skitfina underklänningar på Indiska idag, i benvitt (chalk). Spetskant nertill och även upptill. Liten rosett (i samma färg) i v-ringningen också. Ångrar att jag inte köpte en! 149 pengar kostade den. Billigt, ju! Hade säkert blitt fin under min blå Fonda.

• Frusna flickan

Här är stövlarna som jag ska ha med voile short dress och Fonda nu fram tills det är dags för vårskor. Dessa får glädja mig idag och försöka få mig att glömma Fitts & Co. Ursäkta min ilska förut...

Tack för tips om Comma top men det var en present till min bösta kompis som brukar låna min för hon tycker omd en så mycket. Nu skulle hon få en egen i annan färg och den kostade knappt 400 med frakt. 50% blir ju 650 kr och då ska man betänka att jag även betalt Fitts...   =dyrt Så det blir inte att jag köper någon mer sån..

Sue-Ellen - Tack för tips om underklänning! Jag behöver verkligen investera i några billiga. och spoilers går ju ändå inte att få tag i min stl (vill ha 4 på dem).
  • Frusna flickan
    malinoski skrev 2010-01-29 13:00:28 följande:
    Om du vill gardera dig med din comma top så hörde jag precis att den finns kvar på Åhlens rea. Min snälla man ringde precis fr Åhlens och undrade om jag vill ha något OM på rean!! Framsteg.. *imponerad* :)Tyvärr fanns det inget för mig direkt..
    Gullig man
  • malinoski
    Frusna flickan skrev 2010-01-29 13:15:20 följande:
    Här är stövlarna som jag ska ha med voile short dress och Fonda nu fram tills det är dags för vårskor. Dessa får glädja mig idag och försöka få mig att glömma Fitts & Co. Ursäkta min ilska förut... Tack för tips om Comma top men det var en present till min bösta kompis som brukar låna min för hon tycker omd en så mycket. Nu skulle hon få en egen i annan färg och den kostade knappt 400 med frakt. 50% blir ju 650 kr och då ska man betänka att jag även betalt Fitts...   =dyrt Så det blir inte att jag köper någon mer sån.. Sue-Ellen - Tack för tips om underklänning! Jag behöver verkligen investera i några billiga. och spoilers går ju ändå inte att få tag i min stl (vill ha 4 på dem).
    ok, jag förstår.
    Hoppas att paketet kommer fram i tid!
    I vilket fall borde du få svar från dem, för även om de har strulat lite så brukar de ändå vara vänliga och svara snabbt på mail.

Ang spoilers så har jag precis tänkt tvärtom om strl 4. Är själv på jakt efter nya spoilers i strl 1 men tycker bara att det dyker upp 4:or på T nu de senaste dagarna! Men så tycker man kanske för att man inte hittar det man själv vill ha :)

Lycka till!
  • freemind
    Men fy vad trist!!!!!!!! Nu blir jag jättedeppig för det var ju över tre veckor sedan jag beställde och exakt tre veckor sedan de skickade ett vanligt mail om att min order skulle skickas direkt. Jag som läste i en blogg att bästa webbshopen är just fitts and company och har hört så mycket gott om dem och så är det så många som haft strul... Jag vill inte bli av med paketet. Fick du tilbaka dina pengar? Fasen vad dåligt alltså- Hur kan det bli fel färg och storlek på flera plagg?? Vad är det för inkompetenta människor som arbetar där egentligen eller vad är det för fel på ordersystemet?? *ARG Jag mailade igår men har ännu inte fått svar.... Och det lär jag ju inte få då heller kanske..Men jag reafyndade idag. Ett par supersöta halvhöga kängor i lite mormorstuk med hög (inte för hög) klack och snörning från Rizzo för 499 kr!!!!!!!!!! hade kostat 1799 kr. Så himla fina och passar så fint till massa OM-klänningar, ska ha den till Fondan imorgon.
    Hon hade lämnat över ansvaret för webshopen på någon inkompetent.
    Ja... jag har fått pengarna tillbaka... men då vara jag också heligt förb..nad.
    Underbara kängor du köpt!
  • Flock

Hej!

Igår ringde jag en butik för att lägga undan en Lovely Knit. Hon sa att de hade tagit in alla fyra färgerna, blått, beige, ljus rosa och mörk rosa. Jag sa att jag ville ha lila men det fanns inte, sa hon. Vet ni om den lila har utgått??

Jag la undan en stl 0. Jag brukar ja xs eller s, är ca 86 cm över bysten med bh och linne. Blev det rätt stl till mig??

Hoppas på lite svar!

De som går sin egen väg behöver ingen karta.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III