• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Tindrisen03
    Stargirl skrev 2010-02-02 10:45:41 följande:
    Swedish hasbeens - säljs de i ingn weshop alls eller har de förbjudit försäljning över nätet? Ngn som vet?
    Deras egen webshop finns ju. Vill ha hjälp förresten! Ett av de namnen som Waomi inboxade mig har förmodligen lurat mig ordentligt.. gjorde ngt otroligt klantigt och sålde henne en tunika på Blocket och skickade den när hon mailat mig en kopia på insättningen. Inga pengar kom såklart in på kontot och nu har det gått 1 1/2 vecka och hon skyller på att det blev fel på insättningen första ggn och att hon gjorde om den i torsdags men att det fr hennes sparkonto tar 3 bankdgr. Fortf idag inga pengar dock. Hon svarar på sms men ej om man ringer. Jag vet var hon bor, hur hon ser ut (googlade henne . Gör polisen ngt alls om man polisanmäler henne? El ngt annat förslag vad jag ska göra?
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Sue  Ellen
    Tindrisen03 skrev 2010-02-02 10:50:44 följande:
    Deras egen webshop finns ju. Vill ha hjälp förresten! Ett av de namnen som Waomi inboxade mig har förmodligen lurat mig ordentligt.. gjorde ngt otroligt klantigt och sålde henne en tunika på Blocket och skickade den när hon mailat mig en kopia på insättningen. Inga pengar kom såklart in på kontot och nu har det gått 1 1/2 vecka och hon skyller på att det blev fel på insättningen första ggn och att hon gjorde om den i torsdags men att det fr hennes sparkonto tar 3 bankdgr. Fortf idag inga pengar dock. Hon svarar på sms men ej om man ringer. Jag vet var hon bor, hur hon ser ut (googlade henne . Gör polisen ngt alls om man polisanmäler henne? El ngt annat förslag vad jag ska göra?
    Vad otäckt! 3 bankdagar brukar ingen överföring ta, högst ett dygn är det väl? Jag hade väntat några dagar till, sedan hade jag polisanmält. Vet inte hur mycket polisen gör åt det, men eftersom du vet vem personen är så kanske chansen är större att det går att reda upp. Hoppas! (Har mailat dig! ).
  • Sue  Ellen

Behöver namn-hjälp! Jag har lagt in lite bilder på mina Mollysar i mitt galleri, men har inte namnet på två av dem... (I-landproblem???).
    Klänningen som är vit upptill och mörkblå / orange nertill, vad heter den? Och så tunikan som är vit- & blårutig (köpt förra sommaren), vad kan den heta?
    Någon som vet?

• Tindrisen03
    Sue Ellen skrev 2010-02-02 10:55:49 följande:
    Vad otäckt! 3 bankdagar brukar ingen överföring ta, högst ett dygn är det väl? Jag hade väntat några dagar till, sedan hade jag polisanmält. Vet inte hur mycket polisen gör åt det, men eftersom du vet vem personen är så kanske chansen är större att det går att reda upp. Hoppas! (Har mailat dig! ).
    Och jag har svarat dig
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Stargirl
    Jag hade skickat sms och sagt att om du inte får pengarna inom två dygn gör du en polisamälan. Skriv att du vet hennes personuppgifter samt att du hittat flera som blivit lurade av henne så då går ni ihop och anmäler.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Tindrisen03
    Stargirl skrev 2010-02-02 11:00:09 följande:
    Jag hade skickat sms och sagt att om du inte får pengarna inom två dygn gör du en polisamälan. Skriv att du vet hennes personuppgifter samt att du hittat flera som blivit lurade av henne så då går ni ihop och anmäler.
    Har gjort ett par ggr nu men hon är iskall och säger att pengarna är på väg{#lang_emotions_undecided} Riktigt sur är jag och har stor lust att åka hemma till den där lilla bruden och dra henne i håret..lite långt till Linköping bara. Waomi hade dock kontaktuppgifter till hennes mamma så jag hoppas jag kan få dem så kan jag ringa henne
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Morty
    Skicka ett sms att du kommer polisanmäla om du inte får pengarna eller om hon skickar tillbaka tunikan och se vad hon svarar.
  • Morty
    Tindrisen03 skrev 2010-02-02 11:02:55 följande:
    Har gjort ett par ggr nu men hon är iskall och säger att pengarna är på väg Riktigt sur är jag och har stor lust att åka hemma till den där lilla bruden och dra henne i håret..lite långt till Linköping bara. Waomi hade dock kontaktuppgifter till hennes mamma så jag hoppas jag kan få dem så kan jag ringa henne
    OK, ja då tycker jag du ska ta oh kontakta hennes mamma.
  • Tindrisen03
    Morty skrev 2010-02-02 11:04:53 följande:
    Skicka ett sms att du kommer polisanmäla om du inte får pengarna eller om hon skickar tillbaka tunikan och se vad hon svarar.
    Nu svarade hon att hon sms:at mig att hon skulle sätta in pengarna när hon får pengar på onsdag el torsdag..??!! Har hon inte skickat till mig så det måste vara ngn annan hon lurat. Och sen svarade hon att hon visst gjort insättningen men att jag inte fått några oengar pga att hennes överföring inte funkade för att hon inte hade några pengar!!{#lang_emotions_yell} Ehh då kanske man inte ska köpa ngt! Och hon påstod då i torsdag att hon varit inne på banken och gjort överföringen..skulle de inte ha sett redan då att det inte fanns några pengar eller?
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III