• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Tindrisen03
    Morty skrev 2010-02-02 11:52:32 följande:
    Men hallå!!!!! Hon behöver ju hjälp. Hoppas innerligt att hon betalar och att du har pengarna imorgon. Annars får hon ju ta och skicka tillbaka tunikan till dig.
    Jo det kan man ju hoppas...är så jäkla irriterad på denna brudjäkel! Har ingen lust heller att ta tillbaka en tunika som hon förmodligen använt...
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Sue  Ellen
    Tindrisen03 skrev 2010-02-02 11:56:41 följande:
    Jo det kan man ju hoppas...är så jäkla irriterad på denna brudjäkel! Har ingen lust heller att ta tillbaka en tunika som hon förmodligen använt...
    Nämen...! Vilken människa!! Hon erkänner att hon lurat folk på pengar då hon inte haft några själv?! Huvva...! Maila gärna hennes alias på Tradera, den där måste man ju akta sig för!!
  • Tindrisen03
    Sue Ellen skrev 2010-02-02 12:02:31 följande:
    Nämen...! Vilken människa!! Hon erkänner att hon lurat folk på pengar då hon inte haft några själv?! Huvva...! Maila gärna hennes alias på Tradera, den där måste man ju akta sig för!!
    Har tyvärr inte hennes Traderaalias. Det här var på Blocket. Hon säljer säkert på Tradera också dock.
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • jojoa75
    Tindrisen03 skrev 2010-02-02 11:37:21 följande:
    Ok lyssna på den här nu..Nu har det blivit fart i henne:"Ok då är jag ärlig! Ja jag har varit så otroligt dum att jag lurat människor på pengar när jag har haft problem. Jag ahr gjort mkt dumma skaer som jag ångrar varje dag och som jag kommerat få ångra varenda dag. jag kan knappt sälja ngt utan att folk tror att de ska bli lurade av mig för att jag är känd! Men dig har jag inte lurat. Ja jag har sagt att jag betalat när jag inte gjort det men jag har inte haft i tanken att lura dig! Jag ahr full förståelse för att du tror det men så är det inte. Om du ger mig en sista chans så betalar jag dig så du har pengarna senast i morgon fm. eller så har jag nya odd molly kläder om ngt är intressant.""
    hmm låter väldigt trist!
    Jag polisanmälde en säljare på Tradera, men inget hände för det.. ord stod mot ord, hon hävdade att hon skickat plagget men om man läste hennes tidigare mail ordentligt så kunde man förstå att hon inte hade det..
  • Sue  Ellen
    Tindrisen03 skrev 2010-02-02 12:04:54 följande:
    Har tyvärr inte hennes Traderaalias. Det här var på Blocket. Hon säljer säkert på Tradera också dock.
    Hoppsan, sorry, jag trodde det var på Tradera. Fattar inte hur man kan luras så, det är ju MÄNNISKOR man lurar! Folk verkar bara ha pengar på näthinnan.
  • Tindrisen03
    jojoa75 skrev 2010-02-02 12:31:30 följande:
    hmm låter väldigt trist!Jag polisanmälde en säljare på Tradera, men inget hände för det.. ord stod mot ord, hon hävdade att hon skickat plagget men om man läste hennes tidigare mail ordentligt så kunde man förstå att hon inte hade det..
    Fast här är det ju tvärtom. Lättare att bevisa att jag ej fått några pengar.
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Morty
    Tindrisen03 skrev 2010-02-02 11:56:41 följande:
    Nej, det har du rätt i. Ja, man blir ju jäkligt sur på folk som bara är ute efter att luras. De förstör ju för så många andra.
  • Pokergirl

Kan inte någon här inne sammanställa de namn och Alias på personer som man ska akta sig för på Tradera, blocket med mera. Känns som att flera här inne blivit lurade och då är det ju superbra om man har en varningslista där dessa namn finns sammanställda.

Man skulle även kunna ha med neg erfarenheter av webshoppar.

Jag skulle kunna sammanställa om jag bara fick uppgifterna inboxade till mig.

* * * Cornelia 091030 * * *
  • Stargirl
    Pokergirl skrev 2010-02-02 13:02:18 följande:
    Kan inte någon här inne sammanställa de namn och Alias på personer som man ska akta sig för på Tradera, blocket med mera. Känns som att flera här inne blivit lurade och då är det ju superbra om man har en varningslista där dessa namn finns sammanställda. Man skulle även kunna ha med neg erfarenheter av webshoppar.Jag skulle kunna sammanställa om jag bara fick uppgifterna inboxade till mig.
    Man får inte hänga ut ngn på FL. Så att göra det i en tråd är förbjudet. Även att hänga ut folk i bloggar är förbjudet om man beskyller dem för ngt de inte anser sig vara skyldiga till. Så jag skulle akta mig lite.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Sue  Ellen

Får ni svar från Anna på Country-Dreams när ni mailar...? Jag skickade en retur (byte av storlek) till henne i måndags förra veckan, och när jag nu mailat (tre gånger) och frågat om returen kommit fram så får jag inget svar på min fråga... Fick ett svar i torsdags att "vi har ej hanterat denna veckans returer". Men jag vill ju ha min top (en vit 100 gr frill top) jag har betalt för.
    Någon här som har erfarenhet av byten / returer hos CD? Hur har det funkat?

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III