• Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6
  • Bette
    Emmylou skrev 2010-01-20 17:38:55 följande:
    Halloj allihop! Miranda01- välkommen & Lycka till! Hoppas det går snabbt att få en donator. Pricken- Försöker minnas vad de kollade på 2 mån-besöket.. Att pungkulorna är nere i pungen, men det är ju inte aktuellt för Olivia Dr kollade ryggraden minns jag också. Det var en kollega till mig från husläkarmott. där jag jobbar så vi snicksnackade mest.. Ja, det känns superlyxigt att vi har ett embryo i frysen! Jag började planera syskon i huvudet nästan med en gång efter att A föddes.. Knas, men jag vill så gärna att han ska få ett syskon & när vi fick planera A i 7 år så vill jag inte låta tiden gå. Ingen stress än, skulle inte vilja ha 1 till nu direkt.. Bette- min kompis jobbar på avd. på KS Solna. Vid frys nedregleras man, precis samma beh som vid färskförsök. Kostar 8500 & så får man hoppas att embryot klarar upptiningen... Var utanför BVC i dag, de har inte gjort något åt dörren/ dörröppnare..  Pratade med chefs-ssk mån förra veckan, det var mkt oj & så hemskt & det här är prio 1 på vårt arbetsplatsmöte i morgon. Jag mailade henne i dag. Jag förstår att det inte kommer en dörröppnare så snabbt, men en lapp där det står att de som vill ha hjälp kan ringa på dörrklockan tex... Kontaktat patientnämnden, om jag inte hört något från chefs-ssk denna vecka ska jag skicka ett brev till pat.nämnden. Nu vaknar A. Kram Kram!
    Jobbar din kompis på hud/infektionsavd på KS Solna.

Bette
  • Emmylou
    Bette skrev 2010-01-20 18:42:13 följande:
    Jobbar din kompis på hud/infektionsavd på KS Solna.Bette
    Hon jobbar på hudavd. med barn & ungdomar.
  • Miranda01

Hej!

Pratade med KS idag. Det har inte hittat någon donatror ännu! Under tiden ska jag fokusera på att gå ner lite i vikt. Mitt största bekymmer förutom barnlösheten är att jag är matglad. Målet är att gå ner 5 kg.

Tack för trevligt bemötande här på FL!

/ Miranda

• kramiiis

miranda: åhh vad spännande! hoppas de hittar en donator snart!
    kram kram

♥Nobody is going to slow me down, I got to keep on moving♥
  • plupp06
    Miranda01 skrev 2010-01-20 20:37:35 följande:
    Hej!Pratade med KS idag. Det har inte hittat någon donatror ännu! Under tiden ska jag fokusera på att gå ner lite i vikt. Mitt största bekymmer förutom barnlösheten är att jag är matglad. Målet är att gå ner 5 kg. Tack för trevligt bemötande här på FL!/ Miranda
    Välkommen in tråden!

Hur länge har du stått i kö på huddinge? Har du varit på nybesök ännu?
  • plupp06

Kramiis: Har du varit på samtalet ännu?

• Bette

Hej,

Idag har vi varit ute hos en kompis och promenerat fikat/ätit lunch, det var mycket trevligt och sonen var mycket snäll hela tiden, han fick lite mat när vi var där och så bytte jag blöja hemma hos min kompis. De var så söta barnen när de låg bredvid varandra i hennes soffa.

Hoppas att alla har det superbra. I måndags vägde vi och mätte killen och han vägde 5 kilo då och 59 cm och huvudomfång 38,5 så han blir lång och ståtlig.

Ha en superbra kväll

Bette

• Pricken76

Här går det bättre och bättre att sova själv, hurra.

De senaste 4 nätterna har hon sovit i sin liggvagn nedanför min säng. Sover där till första amningen vid 03/04. I natt lyckades jag lägga henne i vagnen igen...så det är framsteg. Sakta men säkert.
    I går sov hon kl 19-23 och 23:30-04. Jag är nöjd. Oj vad det är skönt att kunna ligga hur jag vill.
    Är stel som ett kassaskåp i hela kroppen. Det tär på kroppen det här. Pilates känns som en lagom träningsform så här i början och stretching så klart.
    Ska bli spännande att följa alla som ska göra behandling här under våren. Jag hoppas på massor av plus.
    Näe,, nu ska jag passa på att plocka lite medan skruttis sover.
    Ha det bra tjejer
  • Pricken76
    Var på BVC i dag så jag gör en liten vikt och längd uppdatering här också:
    60,5 cm, 5,340 kg, huvud 39.  
  • Bette

Inatt sov lillkillen bra också, han sov från kl 22:00-04:30 och sedan somnade han om efter matning och så sov vi till kl 08:20 så det är toppen. Nu skall jag snart väcka honom och ge lite middag tänkte jag och så är han vaken tills han går och lägger sig för kvällen.

Bette

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6