• Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6
  • Pricken76

Bette: Hur gick det i natt?

Emmy: Åh kokoskaka låter gott. Hoppas ni får en mysig dag.
    Blir så trött på familjeliv....har vid ett antal tillfällen skrivit långa inlägg och sedan när jag trycker skickar så är allt puts väck. Så jag tycker och tänker mer än vad ni ser....oftast så orkar jag inte skriva allt igen... Knäppt. Måste börja kopiera det jag skrivit.
    De två senaste nätterna har varit helt ok här, hon har sovit själv i makens säng. Så underbart att få ligga som man vill. Nu ska hon bara lära sig att sova själv i sin säng. wish me luck.
    Amelie: Hoppas det går bra för din vän. Åh grattis till din mage, större lär den bli.
    Ha det fint.
  • Bette
    Pricken76 skrev 2010-01-16 16:07:58 följande:
    Bette: Hur gick det i natt? Emmy: Åh kokoskaka låter gott. Hoppas ni får en mysig dag. Blir så trött på familjeliv....har vid ett antal tillfällen skrivit långa inlägg och sedan när jag trycker skickar så är allt puts väck. Så jag tycker och tänker mer än vad ni ser....oftast så orkar jag inte skriva allt igen... Knäppt. Måste börja kopiera det jag skrivit. De två senaste nätterna har varit helt ok här, hon har sovit själv i makens säng. Så underbart att få ligga som man vill. Nu ska hon bara lära sig att sova själv i sin säng. wish me luck. Amelie: Hoppas det går bra för din vän. Åh grattis till din mage, större lär den bli. Ha det fint.
    Vad härligt att ni mår bra, jo natten var okej, maken trodde att han ville ha mer mat fast han inte ville ha det vid kl 04:00, det enda han ville var att ha koll på var jag var någonstans, han ville bara tutta inte äta något men det fick han naturligtvis inte för vi är inte några vandrande nappar. Sedan sov jag till kl 08:00 och så har jag tagit hand om C hela dagen, nu skall han bytas på och så skall jag ge lite mat. Inatt fick han 130 ml som jag hade pumpat ut så nog var han säkert mätt men det handlade om att han ville se om jag var där i huset eller inte, för jag fick världens leende när han såg mig och låg bredvid mig i sängen.

Skönt att O sovit själv bredvid dig inatt i makens säng, då går det säkert bra med spjälisen snart.

Kram

Bette
  • Emmylou

Hej alla!

I dag har vi varit på promenad i snömodd, det var tungt att dra vagn! Nu har det snöat mer, får se om vi kommer ut i morgon. Är det inte plogat så blir det för tungt.

Sen fick A smaka köttpure´som vi gjorde i går, långkok på högrev. Han tyckte det var smaskens! Jag var skeptisk innan, det är helt annan konstistens på än grönsaks-pureér, men blandat med blomkålspure´blev det bra! Vilken dag som helst börjar vi nog med lunch & byter ut ett amningsmål. Det är lite småstressigt ibland med smakisarna då man ska klämma in den + amning som vanligt på fm. Så jag ser fram emot att bara ha lunchen, ska bli kul! En trevlig bieffekt är ju oxå att maken kan ge honom lunch vilket betyder att jag kanske kan åka till Täby centrum en stund på helgen.

På em sov vi bredvid varandra i 2 timmar! Det var så skönt

Jag har inte glömt bort att bjude hem er, ska kolla upp lite dagar som funkar så får vi se hur många som kan. Hoppas ni mår bra allihop! Kram

• villsågärna38

Hello!

En fråga till er. Har några av er fått Trombyl utskrivna av Huddinge? Jag frågade idag då jag gärna skulle vilja testa det denna gång. Då jag vet att t ex IVF-kliniken i Falun skriver ut det till alla sina patienter så borde det ju inte kunna skada iaf och som jag förstått ska det öka blodgenomströmningen i livmodern och öka chanserna men fick besked från HS att de inte skriver ut det till någon. Enligt dem finns det inga bevisade rön som visar att det skulle ha någon som helst positiv effekt. När jag berättade om Falun så skulle de kolla upp detta igen men blev förvånad över att de är så dåligt pålästa. Vad är er erfarenhet? Finns det forskning på området här som HS inte känner till? Ska även maila till Reprocentralen men inte hunnit detta ännu.

Kram

Väntar på ÄD i v.6
  • kramiiis

villsågärna: jag kommer få trombyl utskrivet av HS troligtvis, vi hade en diksussion om det på nybesöket och hon ansåg att det inte skulle skada och att det kan hjälpa men att hon inte lovar. Näe det försår jag oxå... Hon skulle iaf skriva in det i våran journal att vi skulle få det. Annars pressar jag dem igen med lite artiklar som underlag så får väl se hur det blir när vi väl är där. Annars tar jag barnalbyl...

♥Nobody is going to slow me down, I got to keep on moving♥
  • kramiiis

tack alla för era ord förresten! känner mig inte lika nervös längre

kram på er

♥Nobody is going to slow me down, I got to keep on moving♥
  • villsågärna38
    kramiiis skrev 2010-01-19 14:10:18 följande:
    villsågärna: jag kommer få trombyl utskrivet av HS troligtvis, vi hade en diksussion om det på nybesöket och hon ansåg att det inte skulle skada och att det kan hjälpa men att hon inte lovar. Näe det försår jag oxå... Hon skulle iaf skriva in det i våran journal att vi skulle få det. Annars pressar jag dem igen med lite artiklar som underlag så får väl se hur det blir när vi väl är där. Annars tar jag barnalbyl...
    Tack gumman! Maila gärna lite artiklar om du har. Har också tänkt pressa dem Kram
    Väntar på ÄD i v.6
  • plupp06

Jag tog trombyl vid mitt försök, men det var inte på inrådan av huddinge utan en privatläkare jag besökt tidigare som skrev ut det åt mig. 75 mg är ju låg dos, så det kan ju knappast skada att ta.

• villsågärna38

Precis pratat med Huddinge igen och de vill inte skriva ut Trombyl. Ssk Kristina hade konfererat med Margareta Fridström. Surt tycker jag så ska jag ha recept måste vi nu kika på annat håll. Har du bra tips på läkare Estra så inboxa gärna Annars kanske vi kan fråga en av makens kompisar som är läkare på akuten, de har gjort ivf och är rätt insatta iaf. Han kanske kan fixa ett recept i så fall. Jäkla skit att de ska vara så krångliga...

Väntar på ÄD i v.6
  • Emmylou

Hej på er!

Jag hade Trombyl, men det var för att jag har haft en blodpropp tidigare. Vet att det används rutinmässigt på vissa kliniker, men har ingen koll på forskningen. Hoppas det ordnar sig med recept ändå!

I dag har Adam börjat äta lunch Det gick jättebra.

Pratade med Kristina på KS i dag ang vårt frysta lilla embryo. Mensen ska ha kommit tillbaka, ingen kötid iaf- det är ju skönt. Kostar 8500. Vi gör FET så snart vi kan, kanske til sommaren. Beror ju helt på hur snabbt det går för A att sluta amma & mensen att komma tillbaka. Tänker inte på något sätt forsera det hela, får ta den tid det tar (inom vissa ramar förstås- har sett en 4-åring leka i ett väntrum & dragit upp mammans tröja för att ta sig en slurk, så långt är inte jag beredd att gå....). När det tagit 7 år för att få det första barnet vill man ha en plan framåt. Om det inte funkar med FET funderar vi på AVA i Åbo.

Bette- hur ordnade det sig för dig med UL & svenska recept när du gjorde beh i Riga? Hade du en gyn här hemma som ställde upp?

Kram allihop, hoppas ni mår bra!

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6