• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

Det är väl förresten stängt på förskolan på sommaren så då går de ju inte i skolan ändå. Blir alldeles utmärkt med inskolning då.. sen lite lov och sen riktig inskolning i augusti. Perfa!

☆★ Molly ?061216 ⚔ Leonard ?090519 ★☆
  • dinana

Jag skall ju börja plugga i höst på fulltid så jag vill ha inskolningsperioden innan plugget börjar. Sen får vi se hur det går. Hoppas det funkar bra. Vet ju inte hur långa dagarna blir, och sambon skall säkert vara pappaledig en del också.. men men.

• dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-13 20:16:03 följande:
    man kanske kan bland karamellfärgerna så du kan få en blå färg?
    Men Cicci då.. inte kan du blanda ihop till en blå färg.. har du inte haft bild i skolan??
  • dinana
    Apipoulai skrev 2010-01-14 11:26:26 följande:
    Tjoho! Idag fick våra vänner en liten Molly.
    Så fint! Jag har ju också en liten underbar Molly som verkligen är en liten Molly Bus.
  • dinana
    playmate86 skrev 2010-01-14 18:40:34 följande:
    vincent ligger och leker i sin babysitter och har as roligt och jag väntar på middagen... rikard gör pannkakor mums lördag ska vi köpa ny soffa hihi eller ny och ny ska köpa en hörnsoffa av hans faster för våran är rent skit....
    bidde pannkakor här med, eller pannakakor och fattiga riddare och allt annat möjligt kul man kan göra med pannkakssmet (pepparkaksformar funkar bra till mycket =) )
  • dinana
    Marayah skrev 2010-01-14 21:56:47 följande:
     Idag har Filip fått sin andra dos med SVin spruta med. Filip hade lite feber sist men vi får se hur det urartar sig denna gång. Jag frågade lite fint när de ska bli för oss vuxna igen, och hon tyckte att jag kunde skriva min lapp med för det var ju alldeles tomt på folk där.
    Vi vaccinerade barnen i tisdags, inga biverkningar och sticket kändes inget alls enligt Molly. Inga sura miner, Leonard var glad som vanligt. Så det gick bra. Har fortfarande inte blivit vaccinerade själva men såg att blodbussen skulle vara utanför IKANO den 23e, så tänkte dra dit då.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-15 10:42:22 följande:
    här fick barnen bara en dos av vaccinet.vi valde att inte ge dem andra dosen. skickade du efter modifast provpaket?jag fick det i veckan och ska testa det ikväll.såg att de säljer det på apoteket oxå.
    nej det gjorde jag inte.. fick jag länken av dig eller. har för mig att jag inte tyckte om modifast.. vad kostar det
  • dinana
    SmileyMalin skrev 2010-01-16 12:26:22 följande:
    Ni som ska till Elli den 3/2: kolla in det här: www.blingomalin.blogg.se
    Superfint! Hoppas jag har lite pengar över till det hela. Skall ju till tandis den 5e så då kommer man bli fattig igen.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-18 06:32:10 följande:
    här sitter man och inväntar jobbiga svar under dagensonen ska utredas och min pappa blev akut inlagd i går på sjukhuset då han knappt kunde andas.de ringde efter en ambulans då det var jätteakut.men den svenska sjukvården är ju som den är.de fick vänta jättelänge på ambulansen då de tog en från mjölby då alla i lkpg var upptagna.nu ligger pappa inlagd på sukan på obestämd tid.pratade med honom igår,men man kan knappt höra vad han säger han hade nått fel på andningen och hjärtat
    Åh vad jobbigt för dig. Vet hur hemsk känsla det är när folk baar faller ihop sådär. Min mormors kille föll ju ihop rättare sagt rakt framför ögonen på oss. Tre timmar senare var han död. Kroppspulsådern hade brustit och vi kunde inte fatta någonting. Han klagade på att han hade i ont i magen men var glad som vanligt. Gick ut en sväng och kom in sen igen. Men men.. vi håller tummarna för att farsgubben din blir bra igen. Vi hade i alla fall tur med ambulansen vid det tillfället. Mina föräldrar bor ändå lååååååångt ut i ingenting, men ambulanden hittade på nolltid (fyra mil närmsta vårdcentral), men det blev ilfart till sjukhuset i värnamo den gången. Tyvärr är det inget man kan fixa.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-18 16:30:11 följande:
    tack.han kommer kvävas av sin track om de inte byter till en annan modell snarast.nackdelen är att han kommer bli stum av den nya tracken.min pappa är den pratglada så detta kommer bli jobbigt.sen har de funnit ett hjärtfel som de inte har sett förr under alla undersökningarna genom åren. nu ligger han inlagd sen igår.får se vad min mamma säger ikväll när hon kommer hem.ush våran familj råkar bara ut för olyckor
    usch då. det låter inte bra. hjärtfel är inget å leka med. har ju själv problem med läckande klaffar därav högt blodtryck och jäkligt dålig kondis.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6