• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

playmate86 skrev 2010-01-22 11:36:24 följande:
    ja det vore snällt. jo hemma ligger han i en lång t-tröja och leker trodee inte att han skulle växca ur 50 och 56 så snabbt men men det visar ju hur snabbt de blir stora och att man måste ta vara på varenda minut som finns med dem... en kompis till mig har ju precis fått barn och hon fick en månad för tidigt så bebisen var mindre än kläderna hon köpt så hon fick lite av det jag hade i mindre stl eftersom vincent var 49cm när han föddes så hon blev glad.
    Ja, det där är helt galet... de växer ju som ogräs.. eller är det kläderna som krymper. Allt i 74 är pyttelitet nu tycker jag. Till och med en del i storlek 80 börjar ju bli smått och då är han ju ändå en liten kille. Var på ny kontroll i måndags och då vägde han 9410 gram, mätte 70,5 cm och 47,5 runt huvudet (sju månader enligt bf)
    ☆★ Molly ?061216 ⚔ Leonard ?090519 ★☆
  • dinana

hät känns det rätt meningslöst att köpa storlek 92 då jag inte tror han kommer kunna använda det än på länge.. men sen köper jag ju aldrig kläder i butik (eller aldrig skall jag väl inte säga, men nästintills aldrig)

• dinana
    jojofatty skrev 2010-01-22 22:52:08 följande:
    Hej hallå... Ny i tråden och relativt ny i Linköping... Har 2 barn. En tjej på 3,5 år och en kille på 1 år... Följer gärna med här i tråden om det är ok!... //Johanna
    Halloj, Tvåbarnsmamma här också. En dotter på 3 år och en son på 8 månader. Bor i Skägget ()
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-23 17:47:35 följande:
    okej.men då är den bara kollad och inte städad.det är skillnad på att kolla och att städa.enligt pappret ska de skriva när de städade toan sist. hur går det med linus på inskolningen? här väntar vi på att pizzan ska bli klar.sen blir det en lugn kväll framför tv
    Mm.. pizza är gått.. men får allt vänta med det några veckor till. Jag vill klara av min bantningskur som jag påbörjade i lfredags förra veckan. 68,7 startade jag på och idag vägde jag 65,9 kilo, så det har gått superbra. Härligt när man ser förändringen också på kroppen. Frågan är ju hur länge man orkar hänga på dieten. 2-4 veckor brukar de ju rekommendera.. men det är ju inte direkt billigt i längden.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-23 18:33:44 följande:
    med lilla tösen tog det flera månader innan hon trivdes på dagis.hon grät i timmar.men det visade sig att hon inte tyckte om sin fröken.som tur var slutade tösens fröken i samma veva.efter att hon fick ny fröken så stormtrivdes tösen på dagis hon kommer ihåg att hin tyckte att det var mysigt att sova i vagnen med sin snutte och napp på dagis
    =) Molly stormtrivdes från första dagen på dagis. Har aldrig gråtit eller varit ledsen och pratar jämt om allt de gör på dagis. Ja förtuom en gång då någon hade varit dum mot henne så var hon lite putt, men vi tog upp det direkt och den andra ungen fick sig en rejäl tillsägning av fröken. Hon har nog inte haft någon favorit bland fröknarna heller utan alla har ju gått bra och hon är kompis med alla på dagis.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-23 19:01:12 följande:
    jag lyckades gå ner i vikt under de vckorna jag körde diet.men då illamåendet blev för mycket så kör jag bara ett mål diet per dag. idag fann jag en tripp trapp på blocket.så nu har vi en hemma.dynorna går som smör.så det ska sys för fullt framöver när alla fina tyger har kommit med posten. ska vi ses på måndag?jag lär vara blek av all blodbrist
    Okej, funkar det då? Går du ner något i vikt... 2-3 mål skall man ju byta ut enligt "kunniga" för att ge effekt. Men om man vill gå ner snabbt i vikt så skall man byta ut alla mål och inte äta något annat. Då hamnar man i ketos och man slipper hungerskänslorna. Super!
  • dinana

Vi har två tripp trapp stolar till våra ungar. Fast Leonard har vart ltie för ltien för tripp trappen fram till nu så han har använt Antilopen istället (Sitter lite stadigare i den + att man kan ha matplattan på (så han kan sitta och äta lite överallt (på kontoret med mera)..

• dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-25 07:07:51 följande:
    Då är det måndag igen.idag ska jag ta det lugnt.Dock blir det en massa bus med S och sen ska symaskinen gå för fullt helgen har vart den bästa på läääääängemånga fina fynd har det blivit
    Trevligt... helgen har väl varit sådär.. skönt att komma ut lite. Och så har man ju fått veta att vagnen är på G nu också.. så jag är helt upp i det blå nu. Kul att få vara en av de första i Sverige som har den.. kan man ju gå å stoltsera över. =)
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-25 19:42:27 följande:
    det ger jag tummen upp för{#lang_emotions_smile}här rullar det på för fullt.har ev fått en beställning på en dyna.imorrn ska jag sy så det ryker.
    Åh spännande! Jag hoppas jag får all information imorgon av leverantörerna, får väl maila igen och kolla om det fått iväg paketet. Ja, vem vet.. det går ju att sy om dynorna lite om det skulle behövas.. antar att du är bäst på sådant. Jag har lite saker som du gärna får fixa till. Har ju gett bort min symaskin så har ju ingen nu. Men det kan du säkert fixa lätt ;P
  • dinana
    Maria84 skrev 2010-01-26 09:06:14 följande:
    Tror du inte att presentkortet kan gälla på en annan butik? Ring och kolla med dem i alla fall. De borde ju fortfarande ha kundsupport tycker man ju.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6