• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

thelifesaviour skrev 2010-01-29 10:02:02 följande:
    Det är ju så himla olika hur länge barn vill/behöver/måste åka vagn, man kan ju bara låta bli att bry sig i andras..
    Precis. olly har varit vagnsfri sen Leonard föddes, men det har varit rätt jobbigt vissa stunder och vi har ju funderat länge fram å tebaks. P&Tn som vi köpte i höstas var väl okej, men den kändes alldeles för liten för Molly då hon inte kunde sitta i den utan att slå i huvet i sufletten. Så nu slog vi på stort och köpte den senaste modellen av MB som släpps i mars/april här i Sverige.
    ☆★ Molly ?061216 ⚔ Leonard ?090519 ★☆
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-29 08:11:04 följande:
    dagens vagnar är plast och håller knappt åt ett barn.ju lättare vagnen blir ju sämre kvallitet har de. här blir man helt död av att gå utan vagn.ska vi ses vid 14:30?är det på bottenplan i C? tänkte kolla om någon är intresserad av en "åkpåse"till babyskydd(bilbarnstol åt 0-12 mån barn) och ett bolltorn från fisher price vad ska ni hitta på idag?här ska man städa,städa och städa,rensa ur 2 garderober och fixa sonens rum tills han kommer ikväll med en kompis.ikväll blir det fullt hus som det alltid blir varje helg.
    Ja visst är det. Sen att vi valde bort BT är att den inte går in genom vår ytterdörr. Nya vagnen var ju "bara" 73 cm bred så det var precis att det gick, med någon cm över. Men slipper ju ställe den ute på uteplatsen i alla fall och det är ju skönt att slippa nu när snön yr över hela uteplatsen.

Vad är det för bolltorn du har? Lät spännande...

Ses vi vid centrum vid 14.30 ?
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-29 10:38:36 följande:
    Ja jag trivs bra med vagnen. Saknar dock stormskyddet, men det ingick tydligen inte, utan får köpas till om man vill ha det. Får be dem ett skicka det då de missade att skicka luftpumpen med vagnen (som ingick). Kan de gått få bjuda på frakten.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-29 10:49:11 följande:
    kolla på B. annonsen lades in igår kväll.det är ett bolltorn som spelar melodier(svagt)och lyser när barnet stoppar i bollar i tornet.bollarna kommer sen ut ur de slumpvala hålen längst ner.toppenskoj för barn som har upptäckt att det r skoj att leka,resa sig upp osv
    ååh
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-29 11:09:41 följande:
    Dinana vi kan ses vid 14:30 vid entreen under C. nu måste jag ta och städa klart
    japp. ... kunde du ta med dynan, så kunde vi prova den?
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-29 13:39:56 följande:
    jag har inte hunnit ta farm mönstret.det ligger nånstans i sygarderoben
    okej synd. nu skall man ta å klä på sig och hämta M på dagis.. sen så syns vi utanför skägge centrum (ingången där nere vid parkeringen)
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2010-01-29 14:01:23 följande:
    Det låter konstigt, BT´n är gjord för att ta sig in genom alla standarddörrar. Jag har aldrig haft problem med att ta mig in nånstans, men ni kanske har nån specialdörr?
    ja konstigt, för den är ju 78 cm bred och en standarddörr är ju 80 cm. Men då dörren öppnas utåt så försvinner ju 4 cm till så då kan man inte komma in med något som är bredare än 76 cm. 
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-29 20:19:07 följande:
    Diana grattis på namnsdagendin nya vagn var ju superläcker,ska bli kul på söndag.går du dit?vi tar nog bussen då foten aldrig blir bra
    åh tackar. jo det är en fin vagn. men man måste nog träna lite på å köra den - är inte så van vid att köra syskonvagn.

jag har tänkt att gå ja. skall träffa min kompis jenny tio över tio utanför korvgrillen bredvid så går väl vid nio tiden eller nått.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-30 08:15:59 följande:
    okej.jag tar bussen dit. gäsp vad trött jag är idag.ca 11 timmars sömn är visst inte bra
    Mmm... jag hoppas jag kan gå, fast känner mig inte så sugen på det just nu. Men... vi får se hur jag känner mig i morgon bitti. Började känna mig rätt hes i halsen igår.. och likadant idag.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2010-01-30 18:26:51 följande:
    ush hoppas du inte blir sjuk.goa maken skjutsar oss i morrn.ev ska han följa med på loppisen.denna helg har vi haft fullt hus.igår sov sonens ena kompis här,och idag sover stora tösens ena kompis över.fy vad kallt det var ute idag.här däckade jag på eftermiddagen trots att jag sov ca 11 timmar i natt.dagarna efter mens är jag helt slutkörd snart blir det marängtårta och sen blir det robinson.
    Ojoj.. jo det var grymt kallt, men vi gick nästan hela varvet runt Skäggetorp ändå. Tjuvade lite och gick in på Centrum och handlade istället. Men håret var alldeles vitt av kylan och ångorna från när man andades. Man såg ut å vara gråhårig nästan =) Haha. Men det var inga problem att ta sig runt pga kylan dock.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6