• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

Familjetrollet skrev 2010-02-02 12:45:14 följande:
    dinana jag fösöker sy dina plagg idag.nu ska jag och s gå och hämta töserna
    Vore ju super.. vet ju inte om det är något som går att fixa men du kan ju kika på det i alla fall.

Suck, de håller på å lägger nytt golv i alla lägenheter och måste säga att det hörs rätt tydligt ner till vår lägenhet när de slipar parkettgolven på överplan.
    ☆★ Molly ?061216 ⚔ Leonard ?090519 ★☆
  • dinana

Fast om man har det så illa ställt att man går på soc så är det ju oftast något som är fel. Så jag tycker ju att de gör helt rätt i det.

Tingelingstar skrev 2010-02-02 13:11:59 följande:
    Graflunds tillhör topplistan av de sämsta hyresvärdarna i Sverige. De erbjöd t om oss 500 kr billigare i hyra per månad det första året och sedan 250 kr andra året. Skulle mer säga att det är trist att de inte tar emot folk med socialbidrag, för det är faktiskt inte bara pundare och alkisar som är i behov av bidrag.
  • dinana

Nej då är det väl något dom är fel

Tingelingstar skrev 2010-02-02 13:23:26 följande:
    Ja, man kan bli sjuk eller nyseparerad med 5 barn....
  • dinana

Jag säger inte att de inte skall ha socialbidrag, bara det att Graflunds gör rätt i att inte ta in folk med det. Vsst det är jättetrist för de som hamnar i det läget. Men de har ju hämnat i det läget och då får de leva med det. Som man bäddar får man ligga liksom. Sen är det alltför många som klagar på att de har ont, men då kan de ju minsann få ut pengar på annat håll om de är "handikappade". Jag fick ju liksom ut 30000 kr bara för mitt lilla ärr på magen. Skall ringa till försäkringsbolaget och kolla om man kan få ut något på min högerhand i dagarna. Har ju varit ett handikapp i snart tio månader.

• dinana

Är man 17 år så har man väl ändå en överförmyndare.. eller .... man är ju inte myndig förräns vid 18. Sen så får man väl ut hur mycket som helst om någon dör. Förlorar man jobbet så har man ju rätt till lön i ett halvår / ett år framåt. Tur man har allt försäkrat här hemma och barnen. Den lilla summan en försäkring kostar en är en säker trygghet den dag då det händer något. Skulla aldrig kunna leva på socialbidrag. Det finns ju inget värre.

• dinana
    Tingelingstar skrev 2010-02-02 14:58:15 följande:
    Tack. Nu vet man att det inte är säkert längre att han sitter där man lämnar honom. Han kan varken krypa eller åla annars, utan skriker rakt ut när han inte når det han vill leka med.
    Nej verkligen inte. Häromdagen så hade jag lämnat Leonard i vardagsrummet. Jag skulle ba gå in på toan och flytta tvätten. Sen så hörde jag hur något krafsade ute i köket. Täntke först att det var katten. Men när jag ut å kika så var det Leonard som låg över kattmatsskålen och krafsa bland torrfodret. Haha.... mums!
  • dinana

Kan ju tillägga att han krupit cirka 15 meter då på bara någon minut.

• dinana
    Tingelingstar skrev 2010-02-02 15:33:36 följande:
    Nu är jag inte orolig. Han verkar må bra. Tack ändå för tipset... om det skulle hända igen
    Lite skit rensar ju magen säger ju ordspråket.. så om det kommer med lite rengöringsmedel så är det väl bara ett plus =P
  • dinana

Ah, fick tag på ett opar lära gå skor nu för 200 kr. Bättre än 400 kr i alla fall. Men man kanske kan få tillbaka en hel del av det om man säljer dem vidare sen. Brukar ju inte slitas så mycket.

• dinana
    Apipoulai skrev 2010-02-02 16:05:30 följande:
    Ni som ska på klädvisningen imorgon. Varmt välkomna till vårt lite stökiga hem. Tänk på att trappan är lite hal, så ni inte går och slår er.
    Tack tack, hoppas jag uinte halkar då =) Vilka mer är det som kommer?
  • dinana
    Tingelingstar skrev 2010-02-02 15:33:36 följande:
    Byxorna är på väg nu. Du borde ha dem imorgon.
  • dinana

Humm.. vart i Skägget kan man fylla på sitt värdekort ??

• dinana
    thelifesaviour skrev 2010-02-02 17:45:25 följande:
    De säljer inte värdekort längre, nu måste man köpa något som heter reskassa. Men kolla östgötatrafikens hemsida. Jätteenkelt. Där finns alla ombud uppraddade.
    Humm, jasså. Jag ahr ju värdekrot. Är de inte värda något längre då? tror det finns lite pengar på... humm... tänkte man kunde ladda på det. Men om det inte går så får jag så klart kolla upp det. Såg att det fanns försäljningsställe på Pressan här.
  • dinana
    Apipoulai skrev 2010-02-02 17:39:03 följande:
    Ta med henne du. Då behöver jag inte städa bort alla leksaker. Sen finns det många "barnvakter" här ju. Malin har med sin yngsta och min flicka är hemma. Enligt eventinbjudan är det bara Linda, Diana och Malin som tackat ja. Några står fortfarande som "kanske". Maria, Ewa, Sanna, Jenny och Yia-Ting har tackat nej. En bunt andra vänner har också tackat ja.
    Haha, kanske skall dra med Leonard då.. så blir det liv i huset. Fast blir så bökigt i och för sig. Nja.. vi får la se när/om sambon dyker upp först.
  • dinana
    thelifesaviour skrev 2010-02-02 18:16:32 följande:
    Du kan använda värdekortet, men inte fylla på det, så förstod jag det iaf.
    ah okej...
    Familjetrollet skrev 2010-02-02 18:18:17 följande:
    de kör reklam om det att man ska byta in sitt gamla kort mot nytt.pengarna för över till det nya tror jag
    okej, då får jag nog ta och göra det.
    Apipoulai skrev 2010-02-02 17:39:03 följande:
    Ta med henne du. Då behöver jag inte städa bort alla leksaker. Sen finns det många "barnvakter" här ju. Malin har med sin yngsta och min flicka är hemma. Enligt eventinbjudan är det bara Linda, Diana och Malin som tackat ja. Några står fortfarande som "kanske". Maria, Ewa, Sanna, Jenny och Yia-Ting har tackat nej. En bunt andra vänner har också tackat ja.
    Har tackat ja, mn det beror ju som sagt helt på om sambon är hemma i tid. Jag trodde ju att han skulle jobba imorgon, men sen visade det ju sig att han skulle iväg på tvådagars-kurs, så nu vet jag inte riktigt. Han är borta över natten och borde komma hem imorgon, men vet ej när. Det beror väl helt på hur mycket de skall gå igenom på kursen.
  • dinana

Ja man kan ju undra hur folk tänker egentligen... man får ju tydligen inte tycka något själv utan att bli påhoppad i tråden.

• dinana

Det jag inte riktigt förstår mig på är att det är många som "studerar" men ändå sitter de här hela dagarna och skriver.. hur går det hela ihop?

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6