Vi från Linköping! Del: 6
Suck, de håller på å lägger nytt golv i alla lägenheter och måste säga att det hörs rätt tydligt ner till vår lägenhet när de slipar parkettgolven på överplan.
Fast om man har det så illa ställt att man går på soc så är det ju oftast något som är fel. Så jag tycker ju att de gör helt rätt i det.
Nej då är det väl något dom är fel
Jag säger inte att de inte skall ha socialbidrag, bara det att Graflunds gör rätt i att inte ta in folk med det. Vsst det är jättetrist för de som hamnar i det läget. Men de har ju hämnat i det läget och då får de leva med det. Som man bäddar får man ligga liksom. Sen är det alltför många som klagar på att de har ont, men då kan de ju minsann få ut pengar på annat håll om de är "handikappade". Jag fick ju liksom ut 30000 kr bara för mitt lilla ärr på magen. Skall ringa till försäkringsbolaget och kolla om man kan få ut något på min högerhand i dagarna. Har ju varit ett handikapp i snart tio månader.
Är man 17 år så har man väl ändå en överförmyndare.. eller .... man är ju inte myndig förräns vid 18. Sen så får man väl ut hur mycket som helst om någon dör. Förlorar man jobbet så har man ju rätt till lön i ett halvår / ett år framåt. Tur man har allt försäkrat här hemma och barnen. Den lilla summan en försäkring kostar en är en säker trygghet den dag då det händer något. Skulla aldrig kunna leva på socialbidrag. Det finns ju inget värre.
Kan ju tillägga att han krupit cirka 15 meter då på bara någon minut.
Ah, fick tag på ett opar lära gå skor nu för 200 kr. Bättre än 400 kr i alla fall. Men man kanske kan få tillbaka en hel del av det om man säljer dem vidare sen. Brukar ju inte slitas så mycket.
Humm.. vart i Skägget kan man fylla på sitt värdekort ??
Ja man kan ju undra hur folk tänker egentligen... man får ju tydligen inte tycka något själv utan att bli påhoppad i tråden.
Det jag inte riktigt förstår mig på är att det är många som "studerar" men ändå sitter de här hela dagarna och skriver.. hur går det hela ihop?